RTL Duitsland

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goofy
  • Startdatum Startdatum
Voor alle zekerheid heb ik even voor je gekeken. Inderdaad, kanaal 47.
Standaard tv. Er staat, vrij "ouderwetsch" inmiddels, nog HD naast het logo.
 
HD is inderdaad een overbodige toevoeging aan de naam, hoewel er nog providers zijn die hele verzamelingen zenders nog doorgeven in SD
 
HD is inderdaad een overbodige toevoeging aan de naam, hoewel er nog providers zijn die hele verzamelingen zenders nog doorgeven in SD
Voor Duitsland is HD nog steeds niet op alle kanalen de standaard. ARD en ZDF hadden tot voor kort ook de HD toevoeging omdat er nog een SD-feed beschikbaar was.

Zenders als VOX, SAT1, ProSieben. SWR, 3SAT, VOX, Kabel Eins hebben nog allemaal een SD-feed.
Providers maken van de SD-feed gebruikt wanneer dit contractueel zo is vastgelegd.
Delta kan als voorbeeld pas naar HD wanneer het nieuwe contract gaat lopen of er alleen nog maar een HD-feed beschikbaar is.
 
Terug
Bovenaan