• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

RTL Duitsland.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pietlut
  • Startdatum Startdatum
Bij Ziggo zit RTL Deutschland in het het TV Standard pakket. Ook bij andere aanbieders moet je een abonnement hebben. Alleen via de satelliet is het gratis en heb je überhaupt geen abonnement nodig, ook niet op Canal Digitaal.
 
Bij Kabel-TV zit het inderdaad niet.
Bij TV Standard wel en dat kost inderdaad meer maar zit wel weer bij alle alles-in-1 paketten.
 
Allereerst dank voor jullie reacties. Daarom snap ik de berichtgeving van Totaal tv ook niet dat men zegt dat RTL bij sommige aanbieders in aanvullende pakketten zit. Het is volgens mij zo dat je bij alle ISP,s hier extra voor moet gaan betalen. Behalve dan als je een schoteltje aan de muur hebt hangen dan is ie gratis( SD kwaliteit). Meerwaarde van SAT opstelling lijkt mij op deze manier steeds aantrekkelijker te worden.Maar aan de andere kant is het nog steeds ook weer zo dat sommige mensen toch niet extra hoeven te betalen. Ja ik weet het ..het klinkt raar maar dat is wel hoe het nog steeds in de praktijk werkt. Zij betalen de netwerk kosten_ wat ik ook kan begrijpen_ maar hoeven dus niet extra voor RTL te betalen. Vind ik ook prima zo want ik vindt het niet in orde dat je nu extra moet gaan betalen voor RTL dat was voorheen niet zo. Nu hebben ze het in TV standard( standaard) gezet (voorheen TV basis)en dat houdt dus in dat sommige mensen extra moeten gaan betalen nu en anderen weer niet. Ja complex maar daar kan ik niets aan doen het is Ziggo zelf die dit beleid voert..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar het artikel gaat over de Formule 1 en dat is voor alle Ziggo abonnees te bekijken.
Het Ziggo sportkanaal is ook bij Kabel-TV te zien.
 
Ja daar heeft u gelijk in. Je moet dan wel Ziggo klant zijn. Bij al die andere aanbieders moet je dus wel extra gaan betalen wil je Formule 1 kijken. Dan is het steeds meer de moeite waard om SAT ontvangst te gaan overwegen lijkt mij. Want sommige mensen moeten nu extra gaan betalen wil je bijv RTL bekijken of bijv een HD simulcast van de ARD of ZDF
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kans dat hier Ziggo abonnees zitten lijkt mij vrij groot.
En veel RTL Duitsland kijkers? Dat weet ik niet.
 
Hoeveel mensen willen nou daadwerkelijk een schotel aan hun huis en het in hun ogen technische gedoe om die in te stellen, ontvanger uitzoeken etc.
 
De kans dat hier Ziggo abonnees zitten lijkt mij vrij groot.
En veel RTL Duitsland kijkers? Dat weet ik niet.
Klopt dat lijkt mij ook ha ha. Maar gaat zich mij er ook om de berichtgeving van Totaal tv. Bij alle andere ISP,s is het dus weer extra dokken. Daarbij moet je dus vaak ook extra gaan betalen om bijv de Duitsers in HD te mogen zien. Nog even afgezien van de BBC en dergelijke.

Hoeveel mensen willen nou daadwerkelijk een schotel aan hun huis en het in hun ogen technische gedoe om die in te stellen, ontvanger uitzoeken etc.
Dat zie ik toch anders. Veel klanten zitten nu dus extra te betalen. Via Channel 4HD kan je nu ook bijv formule 1 in HD kijken naast de SD simulcast van RTL. Mocht je echt willen is het ook wel mogelijk om het Duitse commerciële aanbod in HD erbij te krijgen mocht je dat perse nodig vinden. De mensen die bijv aan de grens van Duitsland wonen kijken nog graag Duitse TV. Nog even afgezien van alle andere FTA zenders via het SAT aanbod.
Daarbij is het juist een groot goed dat je eigen keuze hebt mbt je hardware ipv dat je zo,n huurdecoder moet aanschaffen. Schoteltje ophangen is niet zo complex als je denkt en hoeft ook allemaal niet zo duur te zijn. Als je de juiste mensen benaderd kunnen die hem goed voor je instellen en je ook goede raad geven wat de beste optie is.
Zoals je ziet heb ik hier een hele andere visie op.
 
Het is niet zo zeer mijn visie, maar meer een constatering.
 
Terug
Bovenaan