Routing naar USA BAGGER!

G

GS2K1

Ik draai een shoutcast stream op een server in Amerika.

Deze server is dedicated 100mbit, en heb remote control en aller erop.
Deze server trekt gemiddeld 1mb/sec, dus bandbreedte te over.
De stream draait op 96kbps 44khz stereo.

Zit nog op com21 netwerk (postcode 4143 BR, denk niet dat ik ooit nog nieuw modem krijg als het aan chelo ligt...)

Ik kan 's avonds gewoon NIET naar m'n eigen shoutcast stream luisteren!
Om de 2sec haperen enzo.

Goed... ik modem al gereset, helpdesk gebelt (het ligt aan m'n router, en aan de server enz).
Maarja.. shoutcast servers binnen NL heb ik totaal nergens last van.. en verder heeft NIEMAND problemene met het luistere van de stream.

Als test heb ik een 10MB file geupload naar de server.
Met chello classic kwam ik gemiddeld op 12,3 KB/sec uit
met @home kwam ik op 356,04 KB/sec uit...

Servers binnen nederland haal ik 200kb/sec+ van...

Meer mensen die last hebben van slechte routing met USA met chello?
 
ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met een IRCd server, hier is de tracert

Bezig met het traceren van de route naar fcuk.us.frozen-ground.co.uk [65.110.48.
235]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.123.254
2 7 ms 8 ms 10 ms 10.154.0.1
3 18 ms 17 ms 20 ms p50001.net.upc.nl [212.142.50.1]
4 15 ms 28 ms 27 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34]
5 10 ms 9 ms 10 ms nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
6 10 ms 9 ms 14 ms nl-ams02a-rd2-pos-5-0.aorta.net [213.46.161.189]

7 9 ms 10 ms 9 ms nl-ams02a-rd1-pos-4-2.aorta.net [213.46.161.53]

8 85 ms 88 ms 128 ms us-nyc01a-rd1-pos-0-0.aorta.net [213.46.160.194]

9 87 ms 85 ms 88 ms ge-3-0.ipcolo1.NewYork1.Level3.net [63.209.170.1
01]
10 85 ms 84 ms 89 ms ae-1-54.bbr2.NewYork1.Level3.net [4.68.97.97]
11 119 ms 120 ms 125 ms so-2-0-0.mp1.Tampa1.Level3.net [209.247.11.201]

12 128 ms 123 ms 163 ms so-6-0-0.gar1.Tampa1.Level3.net [4.68.124.10]
13 139 ms 123 ms 123 ms 4.79.172.2
14 123 ms 123 ms 134 ms gi0-1.ds01.tpa.sagonet.net [65.110.32.8]
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.

en dan nog een hele lijst time outs, mijn standaard ping staat op 115 ms, terwijl als ik op een nederlandse server zit hij rond de 5 zit, dit kan toch niet normaal zijn, ik weet dat afstand een beetje verschil geeft, maar zoveel, misschien komt het door de hoster ofzo, ik weet niet of ik die hier mag noemen alleen, misschien hebben we dezelfde.
 
Bezig met het traceren van de route naar live.fuzion-events.nl [66.90.103.163]
via maximaal 30 hops:

1 10 ms 1 ms 1 ms my.router [192.168.1.1]
2 278 ms 96 ms 235 ms f138001.upc-f.chello.nl [80.56.138.1]
3 17 ms 31 ms 17 ms p61066.net.upc.nl [212.142.61.66]
4 168 ms 36 ms 144 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34]
5 26 ms 38 ms 34 ms nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
6 36 ms 130 ms * nl-ams02a-rd2-pos-5-1.aorta.net [213.46.161.193]

7 213 ms 237 ms 96 ms nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
8 43 ms 74 ms 172 ms 213.46.161.142
9 28 ms 37 ms 44 ms portch1.core01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.
144.124]
10 33 ms 36 ms 192 ms p5-0.core01.bru01.atlas.cogentco.com [130.117.1.
134]
11 45 ms 37 ms 125 ms p6-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com [130.117.1.
158]
12 123 ms 127 ms 115 ms p6-0.core02.jfk01.atlas.cogentco.com [154.54.1.5
]
13 121 ms 144 ms 147 ms p12-0.core02.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.1
69]
14 224 ms 154 ms * p14-0.core02.ord01.atlas.cogentco.com [66.28.4.8
6]
15 144 ms 132 ms 364 ms FDC_Servers.demarc.cogentco.com [38.112.0.234]
16 151 ms 207 ms 198 ms live.fuzion [66.90.103.163]

De trace is voltooid.
 
via mijn upc verbinding: (langzaam na jfk=vs hop)

  2    11 ms    12 ms    17 ms  10.110.128.1
  3    22 ms    17 ms    21 ms  Gig6-0.zp00rt01.brain.upc.nl [212.142.23.193]
  4    11 ms    11 ms    13 ms  srp13-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.138]
  5    72 ms    43 ms    16 ms  srp8-0.ah00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.49]
  6    14 ms    20 ms    18 ms  nl-ams02a-ra1-so-0-0-3.aorta.net [213.46.161.41]
  7    45 ms    20 ms    16 ms  nl-ams02a-rd1-10gige-1-0.aorta.net [213.46.161.153]
  8    67 ms    30 ms    15 ms  nl-ams04a-ri1-pos-6-0.aorta.net [213.46.161.62]
  9    26 ms    35 ms     *     portch1.core01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.144.124]
10    18 ms    21 ms    37 ms  p5-0.core01.bru01.atlas.cogentco.com [130.117.1.134]
11    23 ms    28 ms    25 ms  p6-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com [130.117.1.158]
12   113 ms   122 ms   106 ms  p6-0.core02.jfk01.atlas.cogentco.com [154.54.1.5]
13   113 ms   111 ms   113 ms  p12-0.core02.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.169]
14   144 ms   152 ms   149 ms  p14-0.core02.ord01.atlas.cogentco.com [66.28.4.86]
15   154 ms   149 ms   157 ms  FDC_Servers.demarc.cogentco.com [38.112.0.234]
16   188 ms   176 ms   150 ms  66.90.103.163

@xs4all:~% ping live.fuzion-events.nl
PING live.fuzion-events.nl (66.90.103.163): 56 data bytes
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=0 ttl=57 time=105.669 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=1 ttl=57 time=105.868 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=2 ttl=57 time=105.627 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=3 ttl=57 time=105.750 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=4 ttl=57 time=105.502 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=5 ttl=57 time=106.361 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=6 ttl=57 time=105.119 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=7 ttl=57 time=105.365 ms
64 bytes from 66.90.103.163: icmp_seq=8 ttl=57 time=106.003 ms
--- live.fuzion-events.nl ping statistics ---
9 packets transmitted, 9 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 105.119/105.696/106.361/0.342 ms

Je server staat gewoon te ver weg... te veel hops en in de vs zit je in een sloom netwerk...

Neem gewoon een servertje in .nl dan heb je tenminste een ping die <10ms is.. nu kom je niet onder de 100...

en dit ligt niet aan chello ...
 
Waarom kan ik dan bij een maat van me met @home met 350kb/sec vanaf die server downen?
Dan zou de snelheid daarvandaan ook gewoon bagger moeten zijn.
 
Pings naar USA zijn altijd stukke hoger.
Meestal moet je bij USA rekenen op een ping van 150.0ms tot 250.0ms.

Dat heeft elke provider, is niks abnormaals dus.
Dat je in drukke tijden een slechte verbinding met USA heb is ook heel normaal. Er zijn dan miljoenen mensen die data naar of van de USA door die kabel willen trekken. Heel logisch dus.

Ze zijn ook al een tijdje bezig om de verbindingen naar de USA in de toekomst beter te maken.
Maar voorlopig moeten we het hier even mee doen.

Ik zelf heb ook een dedicated server in Nederland. Dan wel niet voor live streaming maar hij is wel snel en zou het makkelijk aankunnen. Kijk eens op www.easydedicated.com dat is een goedkope (en ik vind het een goeie) nederlandse dedicated hoster....

//edit

En het ligt er natuurlijk ook aan via welke netwerken je gaat. Maar je vriend via @Home heeft ook gewoon een hoge ping naar de USA, misschien iets sneller maar niet zo snel als een naar een server die in NL staat. Dat kan niet anders...
 
Ow er komt ook nederlandse server.. maar ik had hele leuke sponsordeal met bedrijf daar dus tja... maar heb maybe al nieuwe deal gelukkig in NL.
Maar het gaat mij er gewoon om da het wel erg traag is.
Persoon met @home haalt binnen Nederland ook wel hogere snelheden, maar hij haalt tenminste nog 200kb/sec vanaf usa (dat moet makkelijk kunnen!).
 
GS2K1 zei:
Waarom kan ik dan bij een maat van me met @home met 350kb/sec vanaf die server downen?
Dan zou de snelheid daarvandaan ook gewoon bagger moeten zijn.

Ping en downloaden is een heel groot verschil. Met ping meet je meer de vertraging, maar dat hoeft geen negatief effect te hebben op een stream.
Als je via een sateliet verbinding pingt dan kan dat in de secondes lopen, maar de download kan nogsteeds super snel zijn.

Maargoed, toch vreemd inderdaad dat je via @home wel een hoge snelheid haalt, en via chello niet.
 
Ik heb ook last van dit probleem. Upc zegt dat zolang er packet loss buiten hun gebied plaatsvindt, zij weinig/niets aan dit probleem kunnen doen. Tot 2 weken geleden had ik echter nergens last van. En zoals gewoonlijk verwijst tech support in de US me gewoon weer terug naar upc... >:(. Zijn er al oplosingen bekend of moeten we wachten totdat de verbindingen in zijn geheel verbeteren?
 
Terug
Bovenaan