• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Routing in puin?

  • Onderwerp starter Deleted member 49051
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 49051

Hebben KPN en Ziggo op dit moment een beetje ruzie ofzo:

C:\Users\Server>tracert www.kpn.nl

Traceren van de route naar www.kpn.nl [62.132.193.64]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 11 ms 7 ms 5ED09201.cm-7-1c.dynamic.ziggo.nl [94.208.146.1]
3 10 ms 7 ms 9 ms bd-rc0002-cr102-irb-222.core.as9143.net [213.51.170.97]
4 41 ms 12 ms 11 ms asd-tr0610-cr101-ae9-0.core.as9143.net [213.51.158.76]
5 10 ms 11 ms 12 ms ae51.edge4.Amsterdam1.Level3.net [212.72.40.173]
6 122 ms 119 ms 124 ms vl-3605-ve-229.csw2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.194]
7 122 ms 123 ms 123 ms ae-56-221.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.153.201]
8 124 ms 122 ms 124 ms ae-47-47.ebr2.London1.Level3.net [4.69.143.78]
9 123 ms 123 ms 123 ms ae-43-43.ebr1.NewYork1.Level3.net [4.69.137.74]
10 126 ms 124 ms 124 ms ae-57-57.ebr2.Washington12.Level3.net [4.69.201.66]
11 126 ms 126 ms 123 ms ae-1-100.ebr1.Washington12.Level3.net [4.69.143.213]
12 130 ms 131 ms 125 ms ae-6-6.ebr1.Atlanta2.Level3.net [4.69.148.105]
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 126 ms 122 ms 123 ms ae-7-7.ebr3.Dallas1.Level3.net [4.69.134.21]
15 124 ms 123 ms 123 ms ae-83-83.csw3.Dallas1.Level3.net [4.69.151.157]
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 125 ms 126 ms 141 ms GBLX-level3-10X10G.Dallas.Level3.net [4.68.70.2]
18 124 ms 127 ms 127 ms ae1.ar9.AMS2.gblx.net [67.16.130.182]
19 123 ms 125 ms 126 ms kpn-euro.xe-4-0-0.ar9.ams2.gblx.net [64.214.60.134]
20 127 ms 132 ms 125 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.199.122]
21 124 ms 123 ms 123 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.199.86]
22 136 ms 131 ms 131 ms 134.222.93.139

Om binnenlands verkeer nu helemaal via Amsterdam naar New York, Washington, Atlanta, Dallas en weer terug naar A'dam de laten lopen lijkt mij redelijk zinloos.
Het viel mij op dat de RDP van mijn Ziggo naar onze KPN klasverbinding tergend langzaam was, maar blijkbaar gaat al het verkeer tussen KPN & Ziggo momenteel via de USA.

Kan er iemand binnen Ziggo deze routing aanpassen?

Ik plaats het bericht maar even hier, want naar de helpdesk bellen hiervoor lijkt me redelijk zinloos...
 
ik weet niet of ze ruzie hebben. maar ze zullen elkaar natuurlijk niet helpen. Dat er soms via een ander land gerouteerd wordt is niet raar. WOL ging in het begin allemaal via Finland omdat dat goedkoper was en zo geregeld. Echter veel minder geleijktijdige klanten, immers inbellen en veel minder mensen die toen al internette. Maar het kan soms een fout zijn of gewoon een geld kwestie en als het dan buiten je eigen netwerk om gaat zou ik ook zeggen lekker belangrijk. Vervelend is het wel maar waar en bij wie ligt het probleem om het weg te nemen. Bij jou ligt het probleem in ieder geval qua ervaring. ik hoop dat je er snel minder last of geen last meer van heb, maar ik zou beide organisaties hierover aanschrijven. En misschien via een Webcare, Twitter of Facebook, want dan moeten ze wel reageren..... :)
 
probleem lijkt niet beperkt tot KPN

Sinds vrijdag heb ik tergend traag ladende websites, zelfs die van Ziggo zelf.
Alles nagelopen, boel gereset en anders DNS geprobeerd. Haalt niks uit, tracert en ping testen laten zeer vreemde routing zien en vaak ook timeouts of sterkt stijgende pingtijden. Het is ook bij vrienden in Brabant hetzelfde dus het hele Ziggo netwerk zou er wel eens last van kunnen hebben.
 
Sinds vrijdag heb ik tergend traag ladende websites, zelfs die van Ziggo zelf.
Alles nagelopen, boel gereset en anders DNS geprobeerd. Haalt niks uit, tracert en ping testen laten zeer vreemde routing zien en vaak ook timeouts of sterkt stijgende pingtijden. Het is ook bij vrienden in Brabant hetzelfde dus het hele Ziggo netwerk zou er wel eens last van kunnen hebben.

Klopt, probleem is hier ook...hoge pings en zo. Pagina's die traag laden en zo...echt irritant...
 
Na wat steekproeven lijkt niet alles via een omweg te lopen voor zover ik kan beoordelen. Ik vraag met ook af of de 'fout' bij Ziggo zit of bij Level3.

Ping naar de gateway van mijn werkgever hier in de NL is momenteel bijvoorbeeld rond de 15 ms.
 
Probleem ligt waarschijnlijk bij Ziggo zelf. Ziggo heeft overeenkomst met andere transits peer. Die bepaalt de routes (polocy's) naar de rest van het internet. Je kunt eigenlijk niks doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan