Routerprobleem en chello plus

E

egkok

Kan het zijn dat een router aan een bepaalde kabellengte is gebonden ??? Ik heb, ja u leest het goed chello plus geprobeerd aan te sluiten via diverse routers, noch de edimax, noch de sitecom, noch de netgear deed het. Het wan ledje ging gewoon niet branden. De upc kabel gaat van het modem bij mij een eind naar boven. Internet doet het wel op een computer, dus standalone, maar zodra die kabel naar een router moet gaat het niet meer. Ik heb nog even een andere kabel gemaakt van 20 meter en aangesloten, korte doet het wel de lange dus niet. Wie moet nu wat eigenlijk vermelden. De routers , als ik gelijk heb, sowieso de maximale toegestane kabellengte!! En chello plus dus eigenlijk ook. Ik heb een paar routers te koop overigens!!!! Ik denk nu dat de modem naar boven moet en de kabel van upc naar modem verlengd of kan die ook niet zo lang ????
 

FireFly

Forum Gebruiker
Berichten
2.607
is het kabeltype niet gewoon verkeerd? Het kabeltje dat je zelf gemaakt hebt, is dat een cross of een straight? En die van chello?
 
Topicstarter
Topicstarter
E

egkok

straight straight die lange van upc zelf doet het dus ook niet alleen standalone
 
H

Harmen

De coax kabel moet zo KORT mogelijk zijn !! Anders krijg je te maken met signaalonderbrekingen....geloof me...ik spreek uit eigen ervaring : )
De lengte van een UTP kabel mag ( in de lengtes die je noemt) niets uitmaken. Waarschijnlijk zit je probleem in een van de volgende punten:

1) Je UTP kabel is van het verkeerde type (straight / cross)
2) Je hebt een breuk in je kabel
3) Chello controleert op MAC-adres en je hebt je MAC-adres niet in je router gecloned.
 
K

knur

Het probleem is in ieder geval niet Chello Plus maar misschien wel de modem.
Verder sluit ik me aan bij de vorige spreker: coax kort. In de beginperiode gebruikte chello lange kabels maar dat gaf heel veel problemen vandaar dat ze daar mee zijn gestopt.

ps Je opent nu volgens mij al voor de 7-de keer een draad over hetzelfde probleem. Volgens mij is het handiger als je in dezelfde draad blijft. Dan kan iedereen zien wat er al geadviseerd is en wat je al geprobeerd hebt. Voorkomt een herhaling van zetten.
 
D

dano

iig je router zo dicht (en zo korte mogelijke kabel) mogelijk bij je modem zetten...


beetje verneukeratief nederlands maar k hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

MODEM -- ROUTER -------------------------------------------------PC
 
Topicstarter
Topicstarter
E

egkok

Dano het was gewoon de upc kabel, ik heb een nieuwe van 20 meter gekocht en die deed het goed!! De upc kabel deed het alleen stand alone maar niet met een router toen heb ik twee einden erafgeknipt en nw. connectors eraan gemaakt en toen deed ie het helemaal niet meer, maar na goed aanknijpen van de connectors met de tang ging alles ok... pffff dus die router doet het wel nu!!!!
 
Topicstarter
Topicstarter
E

egkok

knur ik haak in op andermans problemen ook maar ik ben net nieuw en ik mis het overzicht een beetje nog... op de helpmij site krijg je een e-mail als er een antwoord is en dan kom je vanzelf in het goeie draadje. grt elbert kok
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Proficiat dat het nu werkt.

Jammer van:
1 - De aankoop van meerdere routers.
2 - De gemaakte telefoonkosten.
3 - De zorgen en kwaadheid die je hebt gehad.
4 - De negatieve berichtgeving richting Chello (Plus) en de diverse router fabrikanten en de onrust die je daarmee hebt veroorzaakt bij enige mensen.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

egkok

johnny bedankt voor je medeleven. Maar ik ben sowieso niet negatief tav van chello plus, integendeel. Alleen en dat blijf ik zeggen vind ik dat ze gewoon mee moeten denken met een netwerk als je chello plus aanbiedt en met name erop wijst dat er meerdere computers aangesloten kunnen worden. Dat ik niet de enige ben, en dan ook nog met ruime computerervaring, blijkt ook uit de overige berichtgeving hier op deze site. Bovendien was het overigens wel de door chello geïnstalleerde kabel die het wel deed maar alleen in standalone situatie. Dat ik dit probleem zelf heb moeten oplossen was een beetje ins blauen hineein. Dus waar moet je beginnen als iets niet werkt. Iedereen zal dan wel het gevoel krijgen wat ik ook heb gehad na drie weken bellen mailen etc. Van geen van de helpdesken hoe vlot en vriendelijk ook kwam in ieder geval een oplossing, ergo, ik kreeg toch eerder de indruk dat dat ze er niet veel vanaf wisten en ik bedoel dan de combinatie chello plus en routers. Bovendien was daar het concrete feit dat met chello classic alles normaal werkte en du moment plus actief werd ging het mis!! Bovendien komt van Chello plus zelf dat ze veel klachten hadden over de Sitecom, de router die nu bij mij draait. Bovendien ook nog eens, bestaat er hier een lijst met routers die wel werken met chello plus dat geeft ook te denken. En last but not least het wemelt hier van de problematiek over chello aansluitingen icm routers of netwerken, daar heb je bij bijv. ADSL of gewoon een modemaansluiting geen of nauwelijks last van dat gaat allemaal gesmeerd en werkt direct, ik ben een grote chellofan, ben lovend op de helpdesk en ben zeer blij met chello plus en de sitecom router. Bovendien ben ik nu router ervaringsdeskundige ook nog eens een keer. Ik zal in ieder geval ook nog ff posten of de edimax en de netgear het ook doen!
Verder excuses aan degenen die zich nu nog gekwetst voelen en met fabrikanten heb ik overigens geen medelijden dat ook weer wel.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan