• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Routerkeuze

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gijs1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gijs1

Hallo
Even een vraagje. Ik zie dat een router die op het kabelmodem wordt aangesloten aan de internetkant DHCP moet worden ingesteld.

Ik neem aan dat ik aan de LAN-kant gewoon static-IP adressen mag gebruiken ?

graag jullie advies
groet
Gijs
 
Gijs1 zei:
een router die op het kabelmodem wordt aangesloten aan de internetkant DHCP moet worden ingesteld.

Ik neem aan dat ik aan de LAN-kant gewoon static-IP adressen mag gebruiken ?

Ja klopt helemaal. Als je het goed instelt vertaalt je router de ip-adressen. Wat je lokaal doet (dhcp in je lokale subnet of static) maakt niet uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan