• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

router wnr2000 + usb-adapter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dduur
  • Startdatum Startdatum
D

dduur

ik thuis pc's (1x windows + 1x windows + 1x macos)
heb zojuist bij UPC aangeschafte router ontvangen.

mijn vragen aan jullie:
(1) ik kan toch al deze computer hierop aansluiten?
(2) ik kreeg er gratis 1x usb-adapter bij....
moet ik die gebruiken ? en heb ik er aan 1x genoeg of moet ik er 2x bijkopen

thx, gr ruud
 
Als je alle drie de computers draadloos wilt gebruiken (aansluiten) dan moeten ze alle drie een draadloze adapter hebben.
Zitten die al ingebouwd kun je uiteraard die gebruiken en hoef je geen nieuwe te kopen.**
Aansluiten met een ethernetkabel kan uiteraard ook. Dat is snel, stabiel en veilig.

** Wil je draadloos je volle snelheid van je Fiber Power 30 halen, moet de draadloze adapter wel 802.11N zijn, want met 802.11G haal je maar max, ± 2200 kbyte/s.
De meegeleverde usb adapter is al 802.11N
 
dank voor je antwoord.
ik denk dat ik de router er eerst maar via ethernet tussen plaats.

nog een vraag?
moet ik de software zowel op de mac alswel window xp en window vista installeren?
 
Die software is een driver en hoeft alleen geïnstalleerd te worden op de computer waarop je de USB WiFi adapter wilt gebruiken.
Aan computers die je met een netwerkkabel aansluit hoef je normaal gesproken niets te doen.

PS
Tijdens het aansluiten van de router het beste de kabelmodem uitzetten. Heb je dat niet gedaan, dan na aansluiten van de router de modem ± 30 sec uitzetten anders krijg je geen internet verbinding.
 
dank je
ik laat nog weten of eea is gelukt.

grtz
 
Aan computers die je met een netwerkkabel aansluit hoef je normaal gesproken niets te doen.

Ik heb de NetgearWNR2000 vandaag ook aangesloten,zitten 2 CD's bij.
De eerste vraagt specifiek om een bedrade computer om de klant te begeleiden
om de router aan te sluiten en om Web interface te instaleren. Ook kun je de naam
(SSID) en passwordphrase hier aanpassen.
Als de eerste PC bedraad is aangesloten en verbinding heeft met het internet,
kun je met de 2de CD de wireless PC's aansluiten. Al met al zeer duidelijke en gemakkelijke
procedure. Mijn bedrade PC haalt het maximale uit mijn verbinding, het wireless gedeelte
vind ik nogal tegenvallen, met 90% signaalsterkte kom ik "boven" niet hoger als 8Mb....
 
(1) ik heb de router aangesloten, maar gewoon met ethernet cables.
op mijn mac haal ik 28mb, op de twee windows pc 18-20mb snelheid.

(2) ik zag op mijn smartphone een wifi signaal dat de netgear nog OPEN staat.

Hoe kan ik dat spoedig sluiten? of het ongevaarlijk omdat de router niet wireless gebruik
 
Je hebt bedraad aangesloten, maar je router broadcast wel, dus anderen
zouden kunnen meesurfen...kijk even of de beveiliging aanstaat.

Inloggen op je router, draadloze instellingen, beveiligingsopties,
WPA-PSK (TKIP) + WPA2-PSK (AES) aanvinken, en passphrase ingeven.
Volgen mij kun je ook SSID broadcast uitschakelen, dan wordt je router ook
niet "gezien" door andere draadloze PC's.

Overigens, als je de normale procedure hebt gevolgd zoals ik al omschreven heb paar
berichtjes hierboven, dan wordt er gevraagd om je netwerk een naam te geven, en beveiliging
in te stellen, dus dan zou de beveiliging al aan staan...
 
dduur zei:
(1) ik heb de router aangesloten, maar gewoon met ethernet cables.
op mijn mac haal ik 28mb, op de twee windows pc 18-20mb snelheid.
De snelheden op de XP computers zijn laag. Kijk eens naar: Ik haal de beloofde Fiber Power snelheid niet

(2) ik zag op mijn smartphone een wifi signaal dat de netgear nog OPEN staat.

Hoe kan ik dat spoedig sluiten? of het ongevaarlijk omdat de router niet wireless gebruik.
Als je draadloos niet gebruikt kun je die uitzetten.
Hoe je dat bij deze router doet weet ik niet, daarvoor moet je even naar de instellingen kijken en in de handleiding.
 
Hoe je dat bij deze router doet weet ik niet, daarvoor moet je even naar de instellingen kijken en in de handleiding.

Inloggen op de router via snelkoppeling op je buroblad,ga naar:Geavanceerde draadloze instellingen
Vinkje weghalen bij:Radio van draadloze router inschakelen.
Nu kunnen draadloze PC's geen toegang krijgen.
 
Terug
Bovenaan