• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Router werkt opeens niet meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tom523
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tom523

Beste leden,

Ik zit met een probleempje wat ik niet 1,2,3 kan oplossen, waar ik toch wel redelijk technisch ben. Ik maak al geruime tijd gebruik van Internet van Ziggo. Ik heb een modem van Ubee waaraan een Wifi-Router Sitecom WL-366 N300 hangt. Vanaf het modem loopt een UTP kabel naar de router, en aan de router hangen 2 internetkabels voor de verbindingen van de vaste PC`s in het huis. Nu is het zo dat de bekabelde PC`s gewoon internet hebben. Alleen doet het WiFi het niet. Bij verschillende mobiele apparaten heb ik dit al geprobeerd. Het WiFi netwerk komt wel in beeld te staan maar er komt een Authentication error. Hierdoor kan ik niet verbinden.

Dit probleem is plotseling gekomen en ik hoop graag dat er een oplossing is, aangezien ik nu al een aantal dagen op 3G moet functioneren. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen.

Alvast dank!

Tom
 
Netwerk als eens weggegooid (instellingen verwijderd) op de smartphone en opnieuw verbinding gemaakt waarbij de sleutel weer ingevoerd moet worden?
Het lijkt er op dat de opgeslagen instellingen niet meer overeenkomen met de daadwerkelijk uitgezonden sleutels of encryptie.
 
Netwerk als eens weggegooid (instellingen verwijderd) op de smartphone en opnieuw verbinding gemaakt waarbij de sleutel weer ingevoerd moet worden?

Als je de optie `Netwerk vergeten` bedoeld dan heb ik dat inderdaad gedaan!
 
Router kaput?

Router terug naar fabrieksinstellingen (reset, 10 a 15 seconden ingedrukt houden ) of via het routermenu als dat ook kan.
En proberen zonder WEP of WPA beveiliging. Als dat werkt dan WPA of WPA2 weer activeren.
 
Router kaput?

Router terug naar fabrieksinstellingen (reset, 10 a 15 seconden ingedrukt houden ) of via het routermenu als dat ook kan.
En proberen zonder WEP of WPA beveiliging. Als dat werkt dan WPA of WPA2 weer activeren.


Allebei de opties werken niet..ik blijf de error houden.
 
Ik hoop dat je er blij mee bent (met dat ding) maar het zou zomaar kunnen van niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan