Router werkt niet

B

BenKlaar

Ik heb net het nieuwe modem van chello gekregen en nu werkt mijn router niet meer. Hier voor met zo'n blau modem (ben de naam al vergeten) werkte alles naar behoren.

Ik heb een 3com router van het type Office connect 3CRWE554G72
en nauurlijk een kabelmodem Thomson van chello

Weet iemand waarom dit niet meer werkt en natuurllijk een oplossing. Voor alle duidelijkheid voor met het oude modem werkte alles al meer dan een halve jaar naarbehoren. nieuwe modem plaatsen en het werkt niet meer . De instellingen zijn het zelfde als daarvoor.

Heeft iemand ideeen
 
BenKlaar zei:
Ik heb net het nieuwe modem van chello gekregen en nu werkt mijn router niet meer. Hier voor met zo'n blau modem (ben de naam al vergeten) werkte alles naar behoren.

Ik heb een 3com router van het type Office connect 3CRWE554G72
en nauurlijk een kabelmodem Thomson van chello

Weet iemand waarom dit niet meer werkt en natuurllijk een oplossing. Voor alle duidelijkheid voor met het oude modem werkte alles al meer dan een halve jaar naarbehoren. nieuwe modem plaatsen en het werkt niet meer  . De instellingen zijn het zelfde als daarvoor.

Heeft iemand ideeen

Krijg je een 10.x.x.x ip nummer op je router ? Zoja, ga dan met een pc achter de router naar prov.upc.nl en loop door de provisioning heen.

gr, Henno
 
Henno zei:
Krijg je een 10.x.x.x ip nummer op je router ? Zoja, ga dan met een pc achter de router naar prov.upc.nl en loop door de provisioning heen.

gr, Henno

nee ik krijg helemaal geen IP adres

Ik heb de router ook bij iemand anders getest en daar is het aansluiten MAC wijzigen en draaien.

Kan het signaal ook te zwak zijn ?
 
DieHardNL zei:
Wat is je ipconfig /all?
IP config als het niet werkt

0.0.0.0
0.0.0.0
0.0.0.0

Het is me gelukt om bij het modem (3 meter kabel) de router goed te laten werken ( met een PC op een kabel van 3 meter), maar dan sluit ik de lange kabels naar boven aan 20 a 30 meter op de router aan dan krijg ik geen verbinging met de pc. De Kabel is cat 5 en tristet paar dit zou dus goed moeten zijn. Waar Kan dit aan liggen ?

Groeten
 
BenKlaar zei:
IP config als het niet werkt

0.0.0.0
0.0.0.0
0.0.0.0

Het is me gelukt om bij het modem (3 meter kabel) de router goed te laten werken ( met een PC op een kabel van 3 meter), maar dan sluit ik de lange kabels naar boven aan 20 a 30 meter op de router aan dan krijg ik geen verbinging met de pc. De Kabel is cat 5 en tristet paar dit zou dus goed moeten zijn. Waar Kan dit aan liggen ?

Groeten

Is die korte kabel ook een twisted pair of een straight?? Vergelijk de stekker even met elkaar.
 
Hallo,

Het zou wel eens kunnen zijn dat de schoen daar wringt maar dat lijkt me een beetje cru. Voor de goede orde: het zou dan gaan om een crosslink kabel of een straight kabel. Ze zijn immers beide (unshielded)twisted pair oftewel UTP. Dit kan namelijk alleen zijn als de kabel tussen de modem en de router is verwisseld en de router zich geen raad weet met de verwisseling. Ik ken echter die router niet.

Nog een reden om hieraan te twijfelen is dat de PC kennelijk helemaal geen IP adres krijgt. Dit zou inhouden dat de DHCP-server van de router zijn werk niet doet.

Ik begrijp niet helemaal hoe je configuratie is. Staat de router beneden bij de modem en vandaar kabels naar boven?
Staan er dus twee PC's boven?
En wat is eventueel het IP adres van de tweede PC?
Kun je thuis ook in het cofiguratiescherm van je router komen?
Misschien vanaf slechts een van de PC's?
Als je de kabels aansluit op de router branden alle link lampjes?
Ook die van de WAN?

Ik ben ook van een blauwe (Terayon) naar een Thomson gegaan maar ik heb eerst de PC rechtstreeks op de modem aangesloten. Daarna (handmatig) naar prov.upc.nl en daar de aanmeldprocedure doorlopen. Toen dat werkte heb ik pas de router weer aangesloten. Ging in één keer goed; alles werkt. Wel heb ik een Sweex router maar dat zou geen donder uit moeten maken.

Groeten
 
DIEhard,

Is inderdaad de keyvraag. Ik wilde eigenlijk een slechte verbinding verdenken maar begrijjp de opstelling niet helemaal. Mochten dus de lampjes branden (behorende bij de aangesloten verbindingen) dan zou er opnieuw moeten worden gedacht. Vandaar wat extra vragen.

Tonne2004 zei:
Hallo,

Het zou wel eens kunnen zijn dat de schoen daar wringt maar dat lijkt me een beetje cru. Voor de goede orde: het zou dan gaan om een crosslink kabel of een straight kabel. Ze zijn immers beide (unshielded)twisted pair oftewel UTP. Dit kan namelijk alleen zijn als de kabel tussen de modem en de router is verwisseld en de router zich geen raad weet met de verwisseling. Ik ken echter die router niet.

Het zou nog kunnen zijn dat de nieuwe modem intern cross-linked is en de vorige modem intern straight en dat de router daarvan in de war raakt maar dat lijkt me stug. Toch wilde ik het opperen.

Groeten
 
Tonne2004 zei:
Hallo,

Het zou wel eens kunnen zijn dat de schoen daar wringt maar dat lijkt me een beetje cru. Voor de goede orde: het zou dan gaan om een crosslink kabel of een straight kabel. Ze zijn immers beide (unshielded)twisted pair oftewel UTP. Dit kan namelijk alleen zijn als de kabel tussen de modem en de router is verwisseld en de router zich geen raad weet met de verwisseling. Ik ken echter die router niet.

Nog een reden om hieraan te twijfelen is dat de PC kennelijk helemaal geen IP adres krijgt. Dit zou inhouden dat de DHCP-server van de router zijn werk niet doet.

Ik begrijp niet helemaal hoe je configuratie is. Staat de router beneden bij de modem en vandaar kabels naar boven?
Staan er dus twee PC's boven?
En wat is eventueel het IP adres van de tweede PC?
Kun je thuis ook in het cofiguratiescherm van je router komen?
Misschien vanaf slechts een van de PC's?
Als je de kabels aansluit op de router branden alle link lampjes?
Ook die van de WAN?

Ik ben ook van een blauwe (Terayon) naar een Thomson gegaan maar ik heb eerst de PC rechtstreeks op de modem aangesloten. Daarna (handmatig) naar prov.upc.nl en daar de aanmeldprocedure doorlopen. Toen dat werkte heb ik pas de router weer aangesloten. Ging in één keer goed; alles werkt. Wel heb ik een Sweex router maar dat zou geen donder uit moeten maken.

Groeten

De kabels zijn straight en de conectoren zijn met een prof. tang aangebracht en worden dus recht naar beneden gedrukt (dus niet zoals de goedkope tangen).
Kan het zijn dat Chello een zwak signaal op de kabel heeft staan? Hoe kan ik dat zien?

Bedankt tot zover
 
Terug
Bovenaan