• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

router Linksys (wireless) WRT54GC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter evenless
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

evenless

Hallo, ik ben net nieuw hier en ook net nieuw bij Ziggo.

Mijn vraag is de volgende:
Installateur heeft de modem bij de tv hoofdaansluiting geplaatst. Mijn computer staat echter op zolder (2 hoog) dus een kabel is geen optie vanaf startpunt. Installateur zei dat dit ook draadloos kan. Aangezien ik er niet veel verstand wik ik het volgende weten nl.:

- wat heb ik voor draadloos nodig,
- kan ik de bovengenoemde router (net half jaar oud) hiervoor gebruiken en,
- werkt de laptop dan ook (deze al voorzien van wireless),
- en welke zijn de beste producten hiervoor.

Weet veel vragen maar alvast dank voor de antwoorden.

Groet
evenless
 
Je kunt gerust de Linksys gebruiken. Ik denk zelfs dat deze één van de betere is.
Gewoon aansluiten, beveiligen en surfen.
Ik zelf heb de boel met mac adressen beveiligd.
Dat is volgend mij het beste, omdat ieder moederbord een uniek mac-adres heeft.

Mart
 
Je kunt gerust de Linksys gebruiken. Ik denk zelfs dat deze één van de betere is.
Gewoon aansluiten, beveiligen en surfen.
Ik zelf heb de boel met mac adressen beveiligd.
Dat is volgend mij het beste, omdat ieder moederbord een uniek mac-adres heeft.

Mart
MAC adressen gaan open en bloot over het netwerk heen dus dit alleen is een zeer slechte beveiliging. MAC adressen zijn gemakkelijk te spoofen. De beste beveiling is gebruik te maken van WPA2 encryptie.
 
Je kunt gerust de Linksys gebruiken. Ik denk zelfs dat deze één van de betere is.
Gewoon aansluiten, beveiligen en surfen.
Ik zelf heb de boel met mac adressen beveiligd.
Dat is volgend mij het beste, omdat ieder moederbord een uniek mac-adres heeft.

Mart

Dank je wel Mart. Maar heb ik nu nog iets anders nodig voor de pc op de tweede etage. Ik heb begrepen een usb ontvanger oid en welke dan?
 
Ik zou niet voor een usb connectie kiezen,maar voor een kaart.
Een insteek kaart wel te verstaan.


833269.jpg


In je huis zijn nogal wat storingsbronnen, zoals staal en leidingen.
De ontvangs met kaart is beter dan met een usb connectie
Ze zijn wat duurder dan een usb, maar zijn veel stabieler

Mart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En neem er dan nog liever eentje met een antenne aan een snoertje. dit geeft meer mogelijkheden om het signaal te ontvangen. Soms maakt een paar centimeter verzetten al een wereld van verschil in ontvangst.

Plaatje:

WP-854-11g-pci-ext.jpg
 
dank voor de tot nu toe gekregen informatie. wat ik nu nog wil weten, omdat ik niet zo technische ben met kaarten ed, welke usb kan ik eventueel ook gebruiken?

alvast dank weer voor de response.
 
Heb hier zelf wel goede ervaringen met de Netgear USB adapter. Als je hem op een vaste PC wilt gebruiken, neem er dan een USB-verlengsnoertje van een meter ofzo bij, zodat je wat met de adapter kunt schuiven om optimale ontvangst te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan