• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Router lijkt steeds uit te vallen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BlazinAsian
  • Startdatum Startdatum
B

BlazinAsian

Mijn Netgear wpn824v2 geleverd door upc lijkt steeds uit te vallen.

Ik had poorten geopend omdat Counter-Strike: Source geen servers kon zien. (Heeft niet gewerkt)
Zo staan ze open:

jwtog2.png


Ik gebruik deze firmware: WPN824V2-V2.0.20_1.0.1UPC

Internet lijkt ook om de 5/10 minuten steeds uit te vallen, en dan kan ik ook niet naar 192.168.1.1

Ik heb inmiddels de router gereset, en ben terug gekeerd naar de fabrieksinstellingen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hoop dat jullie me kunnen helpen en meld het als jullie meer informatie nodig hebben!
 
Ik zie overlappende portforwardings.
Dat kan wel eens het probleem zijn.
 
Als je nou gewoon 1x dat 'css' erin zet, met de poorten 27000 t/m 27050 geopend, dan zou het al een stuk slimmer gaan werken als je het mij zou vragen ;)
 
Die csslisten = tcp en die andere met 27015 = udp

Bedoel je die?
 
Alle poorten zijn er nu uit, ik zal ze er opnieuw inzetten.
 
BlazinAsian zei:
Die csslisten = tcp en die andere met 27015 = udp

Bedoel je die?

Zit er geen optie in, dat je tcp/udp kan kiezen, dus beiden voor die gehele poort range ? ;)
 
Phr3ak zei:
Zit er geen optie in, dat je tcp/udp kan kiezen, dus beiden voor die gehele poort range ? ;)

jwtogi.png


Zo heb ik het nu, en ik heb inderdaad die poorten en dan TCP/UDP gekozen, dan staat voor beide deze poorten open neem ik aan. Moet ik de router nu nog resetten, stekker eruit en erin ofzoiets of hoort het direct te werken?
 
Of het direct werkt, dat verschilt per router, maar als je het zeker wilt weten, gewoon even je router rebooten .. Baat het niet, dan schaad het ook niet ;)
 
Heb het geprobeerd, het lijkt wel een beetje geholpen te hebben.

Ik ben er nu 100% zeker van wat de oorzaak is dat internet steeds eventjes uitvalt.

Namelijk als ik met CS:S servers ga zoeken, en daarna ff op internet wil kijken, ligt het eruit.

Moet ik misschien trend micro beveiliging wat IN de router zit uitschakelen?

Enig idee waardoor dit kan komen?
 
Heb je nog beveligingssoftware op je PC draaien, of de standaard firewall aan?
Je router is namelijk ook al een hardwarematige firewall, dus wat je dan eigenlijk doet is het plakken van een pleister op een pleister en dat kan problemen geven.

Daarnaast; Welk OS gebruik je, XP, Vista, 7? Van XP is bekend dat het gelijktijdig aantal connecties laag staat ingesteld en als CS:S veel connecties gebruikt kan dat ook de oorzaak zijn dat je verbinding wegvalt (of liever gezegd "volloopt".
 
Terug
Bovenaan