A
AKM70
Ik heb de topics in algemeen gelezen over de adaptors, bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Onderstaande is misschien intersant, het is nog wat vroeg om te zeggen of het echt zo is, ik zal proberen het up to date te houden mocht er intresse voor zijn:
Situatie:
2 meter coax
Thomson (oud model)
Linksys Etherfast Cable/DLS 4 port
Het begon met een reset van het modem elke 79 minuten waarbij het in de avond zo rond 23:00 veel erger werdt, tevens leek de temperatuur invloed te hebben, hoe heter het werdt hoe meer resets..
Monteur gekomen, nieuw Thomson (390)
de monteur liet ook de log page van de modem zien.
Het reseten van de moden ging gewoon door, dus met Delphi een klein ping programma gemaakt naar de modem, bij geen antwoord werdt de tijd in een log file geschreven. In ieder geval kreeg ik nu een goed beeld van hoe vaak de modem reset.
Ik heb het echt over reset omdat de modem zich weer helemaal opnieuw moet configureren, dus van 1 lampje naar 4, op log page zie je ook dat hij weer begint met phase 1 of 5.
Bij elke reset stond ook in de modem log: Improper Configuration File CVC Format
Na een weekend de PC aangehad te hebben kwam uit de log dat vanaf 23:00 tot 04:00 het tot 10 keer per uur voor kwam. Overdag wat minder en in de avond weer meer. Aangezien de temperatuur weer normaal is kon ik dat dus uitsluiten.
Zondag avond was het zo erg dat ik toen maar de adaptor van de oude thomson er aan heb gehangen in de hoop dat dit het probleem was, maakte niets uit. Ook het log van zondag op maandag stond weer stamp vol met meldingen.
Gisteravond de Linksys verwijderd en een -oudere- sitecom DC202v5 er aan gehangen, vanmogen gekeken in mijn ping log: niets. Nog even op modem log gekeken en de laatste Configuration File CVC Format entry was van voor de router swap.
dus huidige situatie:
2 meter coax
Thomson (nieuw model) + bijbehorende adaptor
Sitecom DC202v5
Nu kan het dus zijn dat Chello (veel gebeld en gemaild) op het zelfde moment dat ik mijn router gewisseld heb iets hebben aangepast maar ja, kans lijkt klein.
Mijn plan is om de sitecom router er tot morgen vroeg aan te laten hangen, als ik geen resets meer heb dan probeer ik nog 1 keer de linksys.
Als er belangstelling voor is kan ik de resultaten daarvan hier posten.
Mijn vraag is of iemand zou weten hoe een router dat kan veroorzaken (als het echt door de router komt) en of iemand een gelijk probleem heeft gehad/gezien.
Alvast bedankt
Alex
Situatie:
2 meter coax
Thomson (oud model)
Linksys Etherfast Cable/DLS 4 port
Het begon met een reset van het modem elke 79 minuten waarbij het in de avond zo rond 23:00 veel erger werdt, tevens leek de temperatuur invloed te hebben, hoe heter het werdt hoe meer resets..
Monteur gekomen, nieuw Thomson (390)
de monteur liet ook de log page van de modem zien.
Het reseten van de moden ging gewoon door, dus met Delphi een klein ping programma gemaakt naar de modem, bij geen antwoord werdt de tijd in een log file geschreven. In ieder geval kreeg ik nu een goed beeld van hoe vaak de modem reset.
Ik heb het echt over reset omdat de modem zich weer helemaal opnieuw moet configureren, dus van 1 lampje naar 4, op log page zie je ook dat hij weer begint met phase 1 of 5.
Bij elke reset stond ook in de modem log: Improper Configuration File CVC Format
Na een weekend de PC aangehad te hebben kwam uit de log dat vanaf 23:00 tot 04:00 het tot 10 keer per uur voor kwam. Overdag wat minder en in de avond weer meer. Aangezien de temperatuur weer normaal is kon ik dat dus uitsluiten.
Zondag avond was het zo erg dat ik toen maar de adaptor van de oude thomson er aan heb gehangen in de hoop dat dit het probleem was, maakte niets uit. Ook het log van zondag op maandag stond weer stamp vol met meldingen.
Gisteravond de Linksys verwijderd en een -oudere- sitecom DC202v5 er aan gehangen, vanmogen gekeken in mijn ping log: niets. Nog even op modem log gekeken en de laatste Configuration File CVC Format entry was van voor de router swap.
dus huidige situatie:
2 meter coax
Thomson (nieuw model) + bijbehorende adaptor
Sitecom DC202v5
Nu kan het dus zijn dat Chello (veel gebeld en gemaild) op het zelfde moment dat ik mijn router gewisseld heb iets hebben aangepast maar ja, kans lijkt klein.
Mijn plan is om de sitecom router er tot morgen vroeg aan te laten hangen, als ik geen resets meer heb dan probeer ik nog 1 keer de linksys.
Als er belangstelling voor is kan ik de resultaten daarvan hier posten.
Mijn vraag is of iemand zou weten hoe een router dat kan veroorzaken (als het echt door de router komt) en of iemand een gelijk probleem heeft gehad/gezien.
Alvast bedankt
Alex