- Berichten
- 108
Hallo,
Een theoretische vraag:
Ik heb een kabelmodem van upc, achter dat modem zit een router/firewall (192.168.1.1) met dhcp op AAN. Achter deze router zitten 2 pc's (192.168.1.2 en 192.168.3) Ik zit remote op een van deze pc's en zet de DHCP in de router op UIT.
Wat gebeurt er dan?
-raak ik het externe ip-adres (van het kabelmodem) kwijt? (dacht zelf van niet)
-raak ik de remote verbinding kwijt? (dacht zelf van wel)
Gesteld: ik heb van te voren op 1 van de pc's een DHCP service aangezet. Krijgen de pc's dan weer een (intern) ip adres (als de lease periode van de router/dhcp is verlopen) ?
Een theoretische vraag:
Ik heb een kabelmodem van upc, achter dat modem zit een router/firewall (192.168.1.1) met dhcp op AAN. Achter deze router zitten 2 pc's (192.168.1.2 en 192.168.3) Ik zit remote op een van deze pc's en zet de DHCP in de router op UIT.
Wat gebeurt er dan?
-raak ik het externe ip-adres (van het kabelmodem) kwijt? (dacht zelf van niet)
-raak ik de remote verbinding kwijt? (dacht zelf van wel)
Gesteld: ik heb van te voren op 1 van de pc's een DHCP service aangezet. Krijgen de pc's dan weer een (intern) ip adres (als de lease periode van de router/dhcp is verlopen) ?