• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

router CiscoEPC3925

  • Onderwerp starter Onderwerp starter GezLor
  • Startdatum Startdatum
G

GezLor

Aan de CiscoEPC3925 heb ik twee bedrade desk PC gekoppelt en alles werkt naar behoren.
Wat zijn de stappen als ik een laptob draadloos wil aanluiten, moet ik hiervoor een tweede router aanschaffen, en is dit veilig voor bank-verkeer?....
graag je info.

Gees
 
De 3925 is al een draadloze router.

Als je het SSID en toegangscode niet weet, deze staan onderop het modem.
Anders even inloggen op de router om deze gegevens te bekijken.

Is het veilig voor bankverkeer? Goede vraag....
100% veiligheid heb je nooit maar van de vele 100-miljoenen transacties in de week moeten ze net die van jouw proberen te onderscheppen.
 
Robert bedankt.
Dus ik kan op de zelfde router bij de reeds bedrade twee, de laptop (nog niet in bezit) aansluiten met een wachtwoord!....En klaar is Gees?
 
Klopt helemaal.

Onderop de router staat iets als ssid: UPC12345
En het wachtwoord is iets als: ZZADFGE

Je zet de draadloze laptop aan, zoekt naar draadloze netwerken, je selecteer die onder op de router staat.
Voert het wachtwoord in en, als het goed is, heb je draadloze verbinding.
 
Als je wireless aan staat dan maakt het niet uit of je bankiert via een kabel of draadloos. Als men je draadloze netwerk in kan, dan kunnen ze ook je bedrade netwerk sniffen. Als je dat vervelend vindt, moet je het gehele draaloze netwerk uitzetten.
 
johan81 zei:
Als je wireless aan staat dan maakt het niet uit of je bankiert via een kabel of draadloos. Als men je draadloze netwerk in kan, dan kunnen ze ook je bedrade netwerk sniffen. Als je dat vervelend vindt, moet je het gehele draaloze netwerk uitzetten.
Je kan het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken, als ze echt willen hou je ze toch niet tegen, ook bedraad niet. Dan moet je alles uitzetten. Hoe ver wil je gaan?
 
totaal zei:
Je kan het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken, als ze echt willen hou je ze toch niet tegen, ook bedraad niet. Dan moet je alles uitzetten. Hoe ver wil je gaan?

Wat ik hiermee zeg is: als je wireless aan hebt staan, maakt het niet uit of je een PC wireless of bedraad hebt aangesloten, gevalletje zwakste schakel. Puur om mensen er bewust van te maken. Hetzelfde idee van een stalen deur hebben met de beste beveiliging die er is, maar een normale dubbel glazen raam ernaast te hebben, kiest de inbreker toch het raam denk ik ;D.
 
johan81 zei:
Wat ik hiermee zeg is: als je wireless aan hebt staan, maakt het niet uit of je een PC wireless of bedraad hebt aangesloten,
Toch maakt het wel iets uit, wireless zullen ze bij je in de buurt moeten zijn, bedraad niet...enzv:
 
totaal zei:
Toch maakt het wel iets uit, wireless zullen ze bij je in de buurt moeten zijn, bedraad niet...enzv:

Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel (respectvol bedoeld).
Als iemand zich af vraagt of een bedrade of draadloze verbinding veiliger is om te gebruiken op zijn router met een draadloos WPA2 netwerk enabled (wat de OP vraagt), dan is het antwoord dat het niets uitmaakt. Als draadloos is ingeschakeld dan is de computer met kabel net zo kwetsbaar (mits, wat in 99% van de gevallen zo is, het hele netwerk in hetzelfde IP bereik staat) als de computers welke draadloos gebruikt worden.
Je bent bekabeld dus alleen veiliger wanneer je helemaal geen draadloos netwerk aan hebt staan binnen hetzelfde bereik.
 
johan81 zei:
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel (respectvol bedoeld).
Als iemand zich af vraagt of een bedrade of draadloze verbinding veiliger is om te gebruiken op zijn router met een draadloos WPA2 netwerk enabled (wat de OP vraagt), dan is het antwoord dat het niets uitmaakt. Als draadloos is ingeschakeld dan is de computer met kabel net zo kwetsbaar (mits, wat in 99% van de gevallen zo is, het hele netwerk in hetzelfde IP bereik staat) als de computers welke draadloos gebruikt worden.
Je bent bekabeld dus alleen veiliger wanneer je helemaal geen draadloos netwerk aan hebt staan binnen hetzelfde bereik.
Wat hij dus bedoeld is dat het geen verschil maakt men kan als men in een draadloos netwerk inbreekt zowel draadloze als bedrade apparaten zien die gedeeld zijn.
 
Terug
Bovenaan