• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

router beginnervraag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eddie02
  • Startdatum Startdatum
E

eddie02

hallo

Gisteren de tp-link 1043 gekocht een aangesloten, en geïnstalleerd met de bijgeleverde cd.
PC zit er bedraad op en werkt goed. De xtraemer moet ik nog een antenne voor kopen, dat komt dus nog.

Nu heb ik ook een oud laptopje voor m'n dochter (wel met xp) die ik op de router wil hebben.
Nu zie ik op de laptop wel m'n netwerk en die van de buren enzo. Als ik die van de buren aanklik vraagt ie de key, maar bij mijn eigen netwerk kom ik niet zover, de laptop blijft maar hangen bij identificatie.

Nu is dit mijn 1e router en ik kan er eigenlijk niets van terugvinden in de beschrijving...

Iemand een idee wat te doen? ???

gr Ed
 
Probeer als test je netwerk zonder enige beveiliging te benaderen.

Kan je daarna stap voor stap verder gaan.
Waarschijnlijk zit het in je wireless security wpa wpa2 etc.

XP ondersteund namelijk niet standaard wpa2 pas vanaf sp3 zit het er standaard in.
 
Wat voor draadloze netwerkadapter zit er in de laptop?

Probeer die dan eens te updaten met de nieuwste drivers
 
melvintje zei:
Wat voor draadloze netwerkadapter zit er in de laptop?

Probeer die dan eens te updaten met de nieuwste drivers

Linksys Wireless-G Notebook Adapter
Model nr WPC54G ver. 1.2

staat erop....
 
Als ik het zo lees op site van Linksys zelf ondersteunt het draadloze netwerkadapter Geen WPA2

Alleen WEP, WPA


Het beste wat je zou kunnen doen is om de draadloze beveiliging op WPA te zetten, of een kabel van de laptop naar de router te trekken
 
melvintje zei:
Als ik het zo lees op site van Linksys zelf ondersteunt het draadloze netwerkadapter Geen WPA2

Alleen WEP, WPA


Het beste wat je zou kunnen doen is om de draadloze beveiliging op WPA te zetten, of een kabel van de laptop naar de router te trekken

OK,

Als ik dat doe in de router krijg ik dit: Invalid IP address for Radius Server, please input again!

De adapter heb ik ge-udate inmiddels
 
Je moet bij tab wireless security WPA aandrukken


Maak anders even een screenshot van de tabje wireless
 
melvintje zei:
Je moet bij tab wireless security WPA aandrukken


Maak anders even een screenshot van de tabje wireless

Screen, geen idee hoe dat te doen.. :embarassed:
Als ik dus WPA/WPA2 aanvink vraagt ie dus om een radius server IP :-\

Rechts onderin de laptop nog t verhaal dat windows geen certificaat kan vinden aan de hand waarvan t aanmelden moet gaan
 
Hierbij de user-guide van jou specifieke router

https://www.tplink.com/english/soft/201081311093812.pdf


Je moet is even spelen met de automatic settings van je draadloze beveiliging

Want standaard staat die op automatic volgens de user-guide

@eddie02: update ook eens je profiel


Misschien dat Devil-strike.net even mee kan lezen aangezien hij dezelfde router heb als eddie02
 
Beveiliging uit heb ik wel verbinding met de laptop.
 
Terug
Bovenaan