Rott.Chello

B

Blue-Leader

:)
Hallo allemaal

Mijn verbinding in spijkenisse (zuid hollandse)
Http://blueleader.tk is heel snel ik schommel met bv X-new tussen de 80 KB/sec en 150 Kb/sec en dat is lang niet slecht. en ook mijn homepage is weer online

Ik ben erg tevreden over Chello in mijn regio Spijkenisse/Voorne-Putten
 
Ik moet zeggen, ik ben het helemaal met je eens. Vandaag 40mb van tucows.xs4all gedowned met 210KB gemiddeld. Wat wil je nog meer ?
 
Zit ook in Spijkenisse en heb sinds een paar weken geen klagen meer. Na een bepaald weekend waarin er geen verbinding was, is er schijnbaar wat verbeterd en zit ik op snelheden tussen de 135 en 210 kb/s. Let wel, dit zijn de snelheden in de pieken (avond + weekend) en gemeten met de UPC testserver.
Kijken hoe lang dit duurt...Voorlopig compenseert dit de belabberde verbindingen van september t/m december.
 
>:(

Echt jongens.. onvoorstelbaar.
ik woon ook in spijkenisse.
en heb ook internet via chello.

heeft altijd perfect gewerkt.
met snelheden tussen de (gemiddeld) 200 en 300Kb per sec. (ik woon bijna tegen het knooppunt aan).

Maar 5 weken geleden is er bij een blikseminslag geweest en daar voor heb ik echt 539329529529keer gebeld naar de helpdesk om te vragen of ze iemand langs wilde sturen en in iedergeval een ander modem wilde sturen.

MEERDERE malen hadden ze beloofd dit te doen.
Maar niks hoor...
op een geven moment na 4 weken zou er eindelijk iemand langs komen.. en wat denk je...
ze komen gewoon heel niet opdagen.
dus ik een halve dag voor lul thuis gezeten.
ik bellen naar hun.
Jha hoor de afspraak is gecanceld meneer.
ik : "Waarom dan ?"
chello : "Omdat er een nieuw modem onderweg is"
ik : "Jha hallo daar zijn jullie naar 4 weken achter dat het daar niet aan kan liggen".
chello : "sorry"

Maar goed. volgende dag kwamen ze dus..
om alles doorte meten.
dat bleek ok te zijn.

(nog even tussen door)
ze konden geen nieuw modem sturen omdat er een nieuwe reeks aan kwam (nieuw model) daar mosten ze op wachten.
ze hadden ze al wel staan maar daar zat een software fout in.

Die zelfde dag kwam eindelijk de koerier met een ander modem zo'n nieuw type.
aangesloten en werken.
dus ik naar mijn werk gegaan. en koms s'avonds thuis.
wat blijkt...
mijn internet ligt er om de 5 minuten uit en is in snelheid gekelderd naar iets van 150kb/sec MAX! ( in plaats van 300Kb/sec max.

dus ik weeeeer bellen.
jha nee wij weten van niets.
alles is goed.. modem is ook niets mee aan de hand.
(ik had ze natuuuurlijk nog het mac adres gegeven).

Dus op een gegeven moment werkte internet een nacht wel.
en toen ben ik gaan spitten op het net en kwam ik op dit form.
daar zag ik ergens een berichtje staan dat die nieuwe modems met mac adres wat eindigt op Dxxxx een trage of wegvallende verbinding kunnen hebben.

6 keer raden welke serie ik heb.
die ver*omd* tou* Te*ing D serie.

Terwijl ze nog gezegd hadden we moeten wachten op nieuwe zending die oude kloppen niet.

Nu gaan ze over 6 dagen ofzo een nieuwe software versie uploaden naar die dingen.
en dan is het gefixd. (ZEGGEN ZE)
voor de 1000 ste keer.

ben benieuwd.

mooie klachten brief sturen :)
cash innen voor een halfde dag thuis zitten.
en voor ALLE overbodige helpdesk call kosten.
dus niet de standaard maar wel alle extra.
en een maand (minimaal) abbo terug.

Pleu**s bedrijf.
 
Niels Hanssen zei:
Nu gaan ze over 6 dagen ofzo een nieuwe software versie uploaden naar die dingen.
en dan is het gefixd. (ZEGGEN ZE)

Ik ben benieuwd. Laat het even weten als het geholpen heeft...
 
Even ter informatie ... je snelheid in regio Rotterdam (dus ook Spijkenisse) is bij Chello gecapt op 1,5megabit ... Dit houdt in dat je maximale download snelheid 192kb/s kan zijn ... meer niet.
Wat je bij DAP vaak ziet dat is een gecombineerde snelheid waardoor het dus lijkt alsof je met +200kb/s zit te downloaden .. en dit kan absoluut niet het geval zijn. Als je rond de 150kb/s is dat megaveel voor een snelheid van max 192kb/s
 
Ow, ik kan dus gewoon om een nieuw modem vragen???
Mijn powerledje is defect namelijk.

En het huidige modem moet ik zeker aan de korier mee retour geven????
 
Ligt eraan ... als ik jouw was zou ik dat niet doen om problemen te voorkomen :)
Wat gebeurt er nl:
Koerier komt langs, haalt oude modem op... geeft nieuwe modem af .. tot zover gaat het goed.
Jij sluit modem aan ... uiteraard duurt het ongeveer 5 a 10 min. voordat het modem signaal heeft gevonden.
Signaal is gevonden en het modem zou zijn software moeten gaan downloaden... Dan kan het zijn dat het gewoon werkt na 5minz, maaaaaaaar... het kan ook zijn dat Chello vergeten is om je oude modem er uit te halen en je nieuwe modem in de database te zetten. Dus het modem komt niet online omdat hij nog niet is ingevoerd in het systeem.... Goed.. jij belt met de helpdesk ... wachten .. wachten .. a zoveel eurocent per minuut .. goh iemand neemt op...
Jij legt het verhaal uit .. en die persoon gaat even alles nakijken... die vertelt je dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost... Goed.. jij hangt op .. en wacht een halve dag...
Nog nix ... en weer bellen .. en weer bellen .. en uiteindeluk zal het wel gaan lukken, maar het kost wat moeite :)
Dus je kan gewoon geluk hebben als ze het goed doen .. maar als ze het niet goed dan dan zit je met de problemen :)
 
Die helpdesk is inderdaad een ramp, het is hardstikke duur en voor je het weet gooien ze de hoorn er op zonder je te helpen, en, niemand heeft er last van, behalve jij. BAH
 
Terug
Bovenaan