• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Retourzending

  • Onderwerp starter Onderwerp starter richard_
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

richard_

Omdat mijn schoonmoeder een slechte wifi ontvangst heeft, heeft Ziggo paar weken geleden een extra wifi-punt geplaatst. Dat loste het probleem niet op, dus gaat het wifi-punt retour. Omdat ik 500m van een Ziggo winkel woon, denkt een normaal denkend mens dat aflevering daar de gemakkelijkste en goedkoopste manier is van terugbezorging.
Bij Ziggo niet. Pakket wordt door de medewerker niet geaccepteerd. Ik moet bellen naar de helpdesk. Daar krijg ik te horen dat Ziggo een lege doos naar mijn schoonmoeder zal sturen. Daarin moet het wifi-punt worden verpakt en via Post NL worden teruggestuurd.
Want stel je voor dat het makkelijk zou kunnen!
 
Omdat mijn schoonmoeder een slechte wifi ontvangst heeft, heeft Ziggo paar weken geleden een extra wifi-punt geplaatst. Dat loste het probleem niet op, dus gaat het wifi-punt retour. Omdat ik 500m van een Ziggo winkel woon, denkt een normaal denkend mens dat aflevering daar de gemakkelijkste en goedkoopste manier is van terugbezorging.
Bij Ziggo niet. Pakket wordt door de medewerker niet geaccepteerd. Ik moet bellen naar de helpdesk. Daar krijg ik te horen dat Ziggo een lege doos naar mijn schoonmoeder zal sturen. Daarin moet het wifi-punt worden verpakt en via Post NL worden teruggestuurd.
Want stel je voor dat het makkelijk zou kunnen!
Wat makkelijk lijkt voor een eindgebruiker kan wel eens heel lastig/duur zijn qua proces. En als je buiten het proces om gaat werken is de kans op fouten ook veel groter.
 
Denk het eens andersom: Het is hetzelfde als jouw gas leverancier opeens met een gas-fles aankomt zetten. Dan neem je dat toch ook niet aan en zeg je toch dat ze de gas-aansluiting moeten gebruiken?

De Ziggo winkel heeft dus blijkbaar geen mogelijkheid om pakketten te ontvangen. Over dat proces moet goed nagedacht worden: Acceptatieformulier, hoe te noteren, opleiden medewerkers, logistiek regelen, aansprakelijkheid regelen, etc, etc.

Ik ben wel van mening dat het handig zou zijn inderdaad :)
 
Ik denk dat een Ziggo winkel geen contract heeft om pakketten te laten ophalen, de verkoper moet dus zelf jouw pakje naar een PostNL servicepunt brengen met daarbij de extra kosten die dit met zich meebrengt.
 
Dirklui: als buiten het proces werken niet kan, moet je misschien het proces veranderen. Dat zie ik bij een logge organisatie als Ziggo niet zo snel gebeuren

Daxy: de medewerkers op een cursus 'hoe neem ik pakket in ontvangst' sturen?

Bovengroninger: toen ik in de Ziggo winkel was, stond er een Ziggo-auto voor de deur die een lading dozen afleverde. Neemt die die van mij toch mee terug? Maar zo simpel is het natuurlijk niet want die medewerkers moeten nog op cursus ' invullen acceptatieformulier'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan