• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Retentie Nieuwsgroepen (Usenet) Supernews veel te laag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter grandduke3
  • Startdatum Startdatum
G

grandduke3

Hoi Mensen,

Ik maak nu een tijdje gebruik van de usenet aanbieding van supernews en ik vind het allemaal helemaal niets.
Een hoop geschreeuw als je de startpagina https://www.supernews.com bekijk spreken ze over 1690 dagen retentie.
Nou heb ik eens een tijdje het een en ander geprobeerd maar wat ik ook download, alles ouder dan 830 dagen krijg ik niet compleet, zelfs na het downloaden van de reparatie bestanden kom ik eigenlijk altijd ruim blokken te kort.
Zeker ten opzichten van XSnews vind ik dat ook bestanden jonger dan 830 dagen of zelfs soms maar een paar weken oud zijn vaak al een reparatie nodig hebben en dus niet compleet zijn te downloaden.
Ik heb diverse keren de afdeling suport (altijd antwoord in het Engels) gemaild en gevraagd hoe het kan dat als ik iets van jonger dan 830 dagen geen probleem heb en alles wat ouder is dan 830 dagen krijg ik gewoon niet compleet binnen (ook niet na downloaden reparatie bestanden).
Ze schermen altijd met Notice en Takedown of DMCA (Digital Millennium Copyright Act) als rede van het niet compleet kunnen krijgen.

Nu had ik ergens bestanden gevonden die dus al jaren met afkortingen en vreemde namen worden geplaatst in de nieuwsgroepen.
Gewoon weer het zelfde probleem alles ouder dan 830 dagen was niet meer compleet te downloaden.
Dan zeggen ze gewoon bij support ja is weer de DMCA maar goed hoe verklaar je dan dat het systeem van notice en takedown pas in juni 2012 is gestart en dus zou je verwachten dat je dan van deze bestanden (van een hele serie met wel iedere keer de naam het eerste stuk het zelfde) niet meer te downloaden zouden zijn.
I krijg het gevoel dat we gewoon met die retentie van 1690 dagen gewoon in de zeik worden genomen.

Heeft iemand de laatste tijd met de newsserver van Supernews wel eens iets van 1200 dagen oud of nog ouder kunnen downloaden?
Ik ben zeer benieuwd wat de reacties zullen zijn want ik vind het geen probleem als we tot ongeveer 830 dagen terug dingen kunnen downloaden, maar dan moet dat ook zo vermeld staan en moeten ze niet met ruim het dubbele aantal dagen komen.

Dus mensen aub laat AUB even jullie ervaringen weten.
Thanks !!!
 
Ik heb vannacht de serie Torchwood gedownload via supernews, die was 1381 dagen oud en komt nog perfect binnen.
 
Afgelopen week nog muziek en comics gedownload van meer als 1200 dagen oud. Dat ging prima.
Ook wel eens iets van meer als 1400 dagen oud gedownload. Dat had een beetje reparatie nodig.
Jonge bestanden, honderden dagen, zijn er helemaal niet (notice & take down*) of komen zonder reparatie binnen.

* Notice & take down is inderdaad sinds afgelopen jaar massief in gebruik genomen door Brein, maar word al jaren gebruikt door allerlei bedrijven en instanties. Amerikaanse usenet providers liggen al veel langer onder vuur als de Nederlandse.
 
Mij valt overigens ook op dat Engelse TV series, Torchwood bijvoorbeeld, er niet afgaan.
Alleen Amerikaanse content is vrij snel verdwenen.

Series welke ik volg haal ik automatisch binnen met Sickbeard en dan mis ik eigenlijk nooit iets.
De nieuwe afleveringen dan, oude afleveringen blijven onvoorspelbaar.
 
Bedankt mensen voor jullie antwoord.
Ik hoop dat er misschien toch mensen zijn die het zelfde probleem als ik ondervinden.
Ik heb even gekeken en inderdaad die serie torchwood kan ik ook downloaden ook al is deze ruim 1300 dagen oud.
Maar goed mijn probleem zit dus waarschijnlijk toch in de bestanden en niet in de retentie.
Wel grappig dat ik vaak iets wil downloaden wat oud is en dan eigenlijk altijd tegen dit probleem aan loop.
Maar wie weet dat er mensen zijn die dit ook hebben.
 
Ik heb vergelijkbare ervaringen, lange retentie lijkt een illusie. Nog veel irritanter vind ik dat recent weinig...of niks eigenlijk nog te downloaden is. Alles onder het motto DMCA takedown (wat overigens als uiterst vage foutmeldingen en eindeloos met de helpdesk overleg duidelijk werd).

Iemand anders dezelfde ervaring? Ik zie op dit moment erg weinig reden op m'n Supernews account aan te houden.
 
RRonald zei:
Alles onder het motto DMCA takedown (wat overigens als uiterst vage foutmeldingen en eindeloos met de helpdesk overleg duidelijk werd).

Sunny Usenet doet weinig met DCMA. Ik maak gebruik van 2 USP's en als ik zie dat Astraweb de files niet meer heeft (430) worden ze vrolijk door Newsbin Pro automatisch bij Sunny binnengehaald.
 
Creative Solution zei:
Sunny Usenet doet weinig met DCMA.

Dat er nog content bij Sunny weg te halen is geeft denk ik ook aan dat 2 usenet providers een must kan zijn.

Het volgende over Sunny is op internet te lezen.

[citaat]
Beste, Dit heeft niks met censuur te maken maar met het recht wat een rechthebbende heeft om content te laten verwijderen. Wij zijn een eerlijk en oprecht bedrijf welke de wetgeving respecteert, net als elke andere Usenet provider welke verplicht is te voldoen aan DMCA / Notice and Takedown verzoeken.
[/citaat]

Bron:
https://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=41


Ik heb zelf weinig problemen met Supernews. Ik ervaar wel dat je er sneller bij moet zijn met populaire content.
 
Iedere USP moet gehoor geven aan de requests van de copyrighthouders.
Echter valt het op dat Sunny hier wat langer over doet waardoor de bestanden heel vaak nog wel beschikbaar zijn op Sunny, maar bijvoorbeeld niet meer op Astraweb.

Laatst wilde ik een serie downloaden, 720p HDTV-afleveringen vervangen door 1080p WEB-DL-afleveringen. Deze bestanden waren tussen de 200 en 5 dagen oud. Astraweb alles rood -> DCMA. Via Sunny alles keurig binnen.
 
Ik ken Sunny zelf nog niet, maar aan de hand van de positieve ervaringen wil ik deze provider wel eens uitproberen. ;)

Voor series en films laat ik mijn Nas server het werk doen. Vooral met series van HBO die snel weer verwijderd zijn is dat wel handig.
 
Terug
Bovenaan