• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Reset Cisco 8485 HD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Karen1

Hallo, ik heb sinds bijna 2 jaar een Hd recorder van Ziggo in mijn bezit. Waarschijnlijk heb ik net als meerdere gebruikers sinds kort ( na een automatische update) problemen....
Mijn vraag is hoe kan ik het apparaat resetten, of bedoelen jullie daarmee het opnieuw instellen naar de fabrieksinstellingen??

Oftewel; Hoe reset ik mijn Cisco 8485 HD recorder???

Groet Karen
 
Hallo:frons: is er nog iemand die mij kan helpen???
 
reset Cisco 8485DVB

Hallo ,

Meestal haal ik even 30 sec de spanning eraf en dan werkt die vaak weer goed.
 
Hallo
Zie hieronder een email van Ziggo over het herstarten van de recorder...
Wellicht helpt het je.

Groeten, MvD66

=====
U heeft ons om een status verzocht van het handshake probleem tussen uw Cisco decoder en uw Philips.

Er is inmiddels een update geweest waarbij dit probleem is verholpen. Ik adviseer u om uw Cisco te controleren op updates, ook om uw Philips TV te updaten. Hiervoor verwijs ik u graag naar uw TV dealer. Als uw decoder hierna nog steeds niet werkt dan kan er ook iets anders aan de hand zijn u kunt dan nog een fabrieksreset uitvoeren. Volgt u onderstaand stappenplan hiervoor.


U heeft ons een vraag gesteld over het niet reageren van uw digitale ontvanger van Cisco.

Dit probleem lost u op door de ontvanger te herstarten. De snelste manier om de Cisco digitale ontvanger te herstarten is als volgt:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Sluit de ontvanger na 30 seconden weer aan op de stroom, maar plaats de smartcard nog niet.
  4. Wacht totdat de melding E04 Voer smartcard in op uw tv-scherm verschijnt.
  5. Voer nu de smartcard in.
Heeft bovenstaande niet geholpen, voert u dan de volgende handelingen uit:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
  4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
  5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
  6. Ga naar Instellingen.
  7. Ga naar Systeem.
  8. Druk de OK-knop in.
  9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
  10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
    Kies Ja.
  11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
  12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
  13. Voer nu de smartcard in.
  14. Druk nu weer de OK-knop in.
  15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie. Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren achter de punt. Bijvoorbeeld 123.000.
  16. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders.
  17. Als de ontvanger klaar is met zoeken verschijnt het scherm Interactieve televisie installeren.
  18. Druk op de OK-knop en daarna twee maal op de Terug-knop.


Update firmware


Wij adviseren u ook om te controleren of er een update voor de firmware (software) beschikbaar is:

  1. Druk de MENU-knop in van uw afstandbediening.
  2. Ga in het menu naar Instellingen.
  3. Ga naar Systeem en druk de OK-knop in.
    De optie Software update verschijnt nu (deze hoort op automatisch te staan) met daaronder de optie Update beschikbaar. Staat hier Nee, dan is er geen update beschikbaar en heeft u al de laatste softwareversie.
  4. Staat hier Ja, dan is er een update beschikbaar. Selecteer deze tekst en druk de OK-knop in.
  5. Laat de digitale ontvanger aanstaan totdat deze klaar is met updaten, dit kan enige tijd duren, onderbreek dit proces niet.
Vindt de digitale ontvanger geen kanalen of verschijnt de foutmelding E48 of E52 in beeld?
Voert u dan de volgende kabeltest uit om uit te sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt:

  • Sluit uw digitale ontvanger direct aan op de Ziggo-hoofdaansluiting, zonder tussenkomst van randapparatuur.
    • Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd- en harddiskrecorders.
    • De hoofdaansluiting is het punt waar het televisiesignaal uw woning binnenkomt. Deze bevindt zich in de meterkast of in de woonkamer.Achter de hoofdaansluiting zit een groene kabel, maar deze ziet u niet altijd.
    • Gebruik hiervoor een gegoten coaxkabel met een lengte van maximaal 5 meter. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-demontabele pluggen.
    • Sluit nu uw digitale ontvanger aan op uw televisie met een SCART-kabel of HDMI-kabel
  • Sommige digitale ontvangers zijn gevoelig voor elektromagnetische invloeden veroorzaakt door elektronische apparatuur. Het kan daarom helpen de digitale ontvanger iets verder van dit soort apparatuur te plaatsen.
    Voorbeelden van draadloze of sterk magnetische apparatuur zijn:
    • een babyfoon
    • een draadloos telefoontoestel of basisstation
    • een router voor draadloos internet
    • een luidspreker
De digitale ontvanger maakt nu rechtstreeks contact met de hoofdaansluiting en het is uitgesloten dat er sprake is van interferentie.
Extra informatie over bekabeling en interferentie vindt u op www.ziggo.nl/kabelkeur

Handleidingen voor het installeren van de interactieve ontvanger en de gebruikershandleiding van de interactieve ontvanger vindt u op www.ziggo.nl/handleidingen



Als alle updates zijn gedaan en u heeft nog steeds geen of slecht beeld, neemt u dan wederom contact met ons op via het gratis telefoonnummer 1200.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.


 
Hallo
Zie hieronder een email van Ziggo over het herstarten van de recorder...
Wellicht helpt het je.

Groeten, MvD66

=====
U heeft ons om een status verzocht van het handshake probleem tussen uw Cisco decoder en uw Philips.

Er is inmiddels een update geweest waarbij dit probleem is verholpen. Ik adviseer u om uw Cisco te controleren op updates, ook om uw Philips TV te updaten. Hiervoor verwijs ik u graag naar uw TV dealer. Als uw decoder hierna nog steeds niet werkt dan kan er ook iets anders aan de hand zijn u kunt dan nog een fabrieksreset uitvoeren. Volgt u onderstaand stappenplan hiervoor.

U heeft ons een vraag gesteld over het niet reageren van uw digitale ontvanger van Cisco.


Dit probleem lost u op door de ontvanger te herstarten. De snelste manier om de Cisco digitale ontvanger te herstarten is als volgt:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Sluit de ontvanger na 30 seconden weer aan op de stroom, maar plaats de smartcard nog niet.
  4. Wacht totdat de melding E04 Voer smartcard in op uw tv-scherm verschijnt.
  5. Voer nu de smartcard in.
Heeft bovenstaande niet geholpen, voert u dan de volgende handelingen uit:
  1. Haal de stroom van de digitale ontvanger.
  2. Verwijder de smartcard.
  3. Ontkoppel de COAX- (antenne)kabel van de ontvanger.
  4. Zet de stroom na 30 seconden terug op de digitale ontvanger.
  5. Druk op de MENU-knop van de afstandsbediening zodra de ontvanger herstart is.
  6. Ga naar Instellingen.
  7. Ga naar Systeem.
  8. Druk de OK-knop in.
  9. Ga naar Fabrieksinstellingen herstellen en druk de OK-knop in.
  10. De vraag of u zeker weet of u de instellingen wilt herstellen verschijnt nu.
    Kies Ja.
  11. Kies als taal Nederlands en druk de OK-knop in.
  12. Sluit de COAX- (antenne)kabel weer aan.
  13. Voer nu de smartcard in.
  14. Druk nu weer de OK-knop in.
  15. De instellingen die u nu invoert, zijn afhankelijk van de regio waarin u woont. Raadpleeg voor de juiste netwerkinstellingen de Handleiding Digitale Televisie. Let op: Na het invoeren van de Frequentie is het nodig om drie nullen in te voeren achter de punt. Bijvoorbeeld 123.000.
  16. De ontvanger begint nu met het zoeken van de zenders.
  17. Als de ontvanger klaar is met zoeken verschijnt het scherm Interactieve televisie installeren.
  18. Druk op de OK-knop en daarna twee maal op de Terug-knop.

Update firmware



Wij adviseren u ook om te controleren of er een update voor de firmware (software) beschikbaar is:
  1. Druk de MENU-knop in van uw afstandbediening.
  2. Ga in het menu naar Instellingen.
  3. Ga naar Systeem en druk de OK-knop in.
    De optie Software update verschijnt nu (deze hoort op automatisch te staan) met daaronder de optie Update beschikbaar. Staat hier Nee, dan is er geen update beschikbaar en heeft u al de laatste softwareversie.
  4. Staat hier Ja, dan is er een update beschikbaar. Selecteer deze tekst en druk de OK-knop in.
  5. Laat de digitale ontvanger aanstaan totdat deze klaar is met updaten, dit kan enige tijd duren, onderbreek dit proces niet.
Vindt de digitale ontvanger geen kanalen of verschijnt de foutmelding E48 of E52 in beeld?

Voert u dan de volgende kabeltest uit om uit te sluiten of de oorzaak zich binnens- of buitenshuis bevindt:
  • Sluit uw digitale ontvanger direct aan op de Ziggo-hoofdaansluiting, zonder tussenkomst van randapparatuur.
    • Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd- en harddiskrecorders.
    • De hoofdaansluiting is het punt waar het televisiesignaal uw woning binnenkomt. Deze bevindt zich in de meterkast of in de woonkamer.Achter de hoofdaansluiting zit een groene kabel, maar deze ziet u niet altijd.
    • Gebruik hiervoor een gegoten coaxkabel met een lengte van maximaal 5 meter. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-demontabele pluggen.
    • Sluit nu uw digitale ontvanger aan op uw televisie met een SCART-kabel of HDMI-kabel
  • Sommige digitale ontvangers zijn gevoelig voor elektromagnetische invloeden veroorzaakt door elektronische apparatuur. Het kan daarom helpen de digitale ontvanger iets verder van dit soort apparatuur te plaatsen.

    Voorbeelden van draadloze of sterk magnetische apparatuur zijn:
    • een babyfoon
    • een draadloos telefoontoestel of basisstation
    • een router voor draadloos internet
    • een luidspreker
De digitale ontvanger maakt nu rechtstreeks contact met de hoofdaansluiting en het is uitgesloten dat er sprake is van interferentie.
Extra informatie over bekabeling en interferentie vindt u op www.ziggo.nl/kabelkeur

Handleidingen voor het installeren van de interactieve ontvanger en de gebruikershandleiding van de interactieve ontvanger vindt u op www.ziggo.nl/handleidingen


Als alle updates zijn gedaan en u heeft nog steeds geen of slecht beeld, neemt u dan wederom contact met ons op via het gratis telefoonnummer 1200.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.

dit alles al geprobeerd, maar kom niet in het menu van de decoder... deze gaat steeds terug naar scherm, Loading......please wait.

Hoe kan ik mijn decoder Keihard resetten?
Het oude 'knopje' voor reset zit er ook al niet op.

hoop op een snel antwoord!
 
Update firmware


Wij adviseren u ook om te controleren of er een update voor de firmware (software) beschikbaar is:

  1. Druk de MENU-knop in van uw afstandbediening.
  2. Ga in het menu naar Instellingen.
  3. Ga naar Systeem en druk de OK-knop in.
    De optie Software update verschijnt nu (deze hoort op automatisch te staan) met daaronder de optie Update beschikbaar. Staat hier Nee, dan is er geen update beschikbaar en heeft u al de laatste softwareversie.
  4. Staat hier Ja, dan is er een update beschikbaar. Selecteer deze tekst en druk de OK-knop in.
  5. Laat de digitale ontvanger aanstaan totdat deze klaar is met updaten, dit kan enige tijd duren, onderbreek dit proces niet.
Ik heb dit ook regelmatig bekeken, maar bij mijn Cisco kan ik de ja-tekst NIET selecteren en dus ook een eventuele update alleen maar uitvoeren door het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Erg omslachtig dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan