Remote en iTunes: firewall instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giant

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ik ben nieuw op dit forum, en vraag jullie graag om hulp met de vraag waarom mijn Remote app niet communiceert met iTunes. Vermoedelijk zit het in de firewall van mijn Ubee EWV 321 B modem/router.

Een half uur met de helpdesk van Ziggo en anderhalf uur met die van Apple heeft niet tot een oplossing geleid. De PC (Windows 7) waar iTunes op draait staat op het zelfde netwerk als mijn iPhone en iPad. Thuisdeling staat overal aan, met de zelfde Apple ID. Norton Security tijdelijk uitzetten helpt niet. In Windows Firewall staat iTunes op "Toegestaan". iTunes en Remote app zijn volledig opnieuw geïnstalleerd. Zowel de PC, de iPad, de iPhone en de modem/router opnieuw opgestart. Het heeft gewerkt een paar weken geleden, maar sindsdien is er zoveel veranderd dat ik niet weet wat de aanleiding is.
Op de Apple support site staat dat de Remote app gebruik maakt van TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 om met iTunes te communiceren. Mijn vragen zijn als volgt:
- staan deze standaard dicht op de Ubee EWV 321B?
- hoe kan ik die poorten openzetten?
- heeft iemand anders dit probleem ook?

Veel dank voor je reactie, je zou me hier enorm mee helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan