Rekening UPC beetje vervroegd?

G

Grimnir

Weer een nieuwe bladzijde in het grote boze UPC boek;
hier in Almere is zo zonder aankondiging vooraf besloten de billing run (incasso procedure) met 3 weken te vervroegen. Erg fijn, als je vakantie eraan zit te komen en er ineens onverwachts 65,= afgeschreven word. Weerwoord klantenservice:" We kunnen er helaas niets aan doen." Gelukkig kan ik er zelf wel wat aan doen, mijn aanvraag voor ADSL gaat deze maand nog de deur uit en machtiging word ingetrokken.
Maar kan dit nu zo maar? Ik kan er in de algemene voorwaarden eigenlijk vrij weinig over vinden en eigenlijk is dit natuurlijk een aanfluiting.

Grtz, Grim..
 
C

ChelloBOY

Volgens mij mogen ze maandbedragen binnen bepaalde termijnen incasseren. Er zal dus nog wel wat ruimte geweest zijn om dit te vervroegen.....
 
Topicstarter
Topicstarter
G

Grimnir

Tsjah,

Ach, als dit de eerste keer geweest was dan was ik alleen boos geweest. Dit is echter al ca de 8e keer dat de betaaltermijn dichterbij gehaald word in een periode van vier jaar. Ga ik dit alles narekenen, dan vrees ik dat ik over de totale periode van 4 jaar niet

48 x maandbedrag

maar

52 x maandbedrag

heb betaald dus.

Dit is voor mij de belangrijkste reden om over te stappen naar ADSL en Digitenne, zodra ik in het ontvangstgebied zit. Ik vind dit, met alle respect gewoon een vorm van verkapte diefstal. Bovendien is het totale gebrek aan informatie over deze gang van zaken onbeschoft.
 

dipstaart

Forum Gebruiker
Berichten
286
Binnenkort ga ik chello ook opzeggen. Maar nu hebben ze hier ook al ff voor de volgende maand alvast het bedrag afgeschreven. Moet/ zou UPC dit dan terugstorten? K weet niet hoe hun administratie daar nu is... :-\
 
T

Thunder

misschien moet er maar 's een poll op deze site komen:

Wil jij weg bij chello?

Ja

Nee


Misschien kan een moderator daar voor zorgen?
 
C

cronos

dipstaart zei:
Binnenkort ga ik chello ook opzeggen. Maar nu hebben ze hier ook al ff voor de volgende maand alvast het bedrag afgeschreven. Moet/ zou UPC dit dan terugstorten? K weet niet hoe hun administratie daar nu is... :-\

ik begrijp ook niet dat jullie die auto incasso ooit aangegaan zijn
 
S

Sky is the limit

Je kunt een automatische afschrijving altijd binnen 30 dagen ongedaan laten maken via je bank. De toestemming hiervoor wordt dan ook meteen ingetrokken. Je krijgt dan wel weer accept giro's met extra kosten toegestuurd.
 
Topicstarter
Topicstarter
G

Grimnir

cronos zei:
ik begrijp ook niet dat jullie die auto incasso ooit aangegaan zijn

Ben al vrij lang bij UPC, eigenlijk al vanaf het begin dat er internet via de kabel mogelijk werd gemaakt in almere, toen het nog redelijk ging met UPC en zat al op de kabel hier toen UPC nog niet eens bekend was. Toen was het nog veilig om machtigingen uit te geven.

En ja, de machtiging word ingetrokken zodra ik mijn rode kaart binnen heb. Maar mijn opzegbrief is al de deur uit, evenals de aanvraag voor adsl via quicknet. Dit zoveelste misbruik van bevoegdheden en gebrek aan communicatie van(uit) UPC was voor mij de druppel die de emmer na een groot aantal jaren deed overlopen. En dan ben ik nog een heel loyale klant; als zelfs ik er genoeg van heb dan is het toch wel heeeeeel erg gesteld. En gezien de manier waarop UPC hier in almere bezig is de laatste tijd denk ik dat er nog veel opzeggingen zullen volgen, zowel voor chello als voor de kabelaansluitingen.
 
C

cronos

Grimnir zei:
Ben al vrij lang bij UPC, eigenlijk al vanaf het begin dat er internet via de kabel mogelijk werd gemaakt in almere, toen het nog redelijk ging met UPC en zat al op de kabel hier toen UPC nog niet eens bekend was. Toen was het nog veilig om machtigingen uit te geven.

En ja, de machtiging word ingetrokken zodra ik mijn rode kaart binnen heb. Maar mijn opzegbrief is al de deur uit, evenals de aanvraag voor adsl via quicknet. Dit zoveelste misbruik van bevoegdheden en gebrek aan communicatie van(uit) UPC was voor mij de druppel die de emmer na een groot aantal jaren deed overlopen. En dan ben ik nog een heel loyale klant; als zelfs ik er genoeg van heb dan is het toch wel heeeeeel erg gesteld. En gezien de manier waarop UPC hier in almere bezig is de laatste tijd denk ik dat er nog veel opzeggingen zullen volgen, zowel voor chello als voor de kabelaansluitingen.

ik moet je vertellen dat ik wel heel tevreden over chello ben
ik stam ;D nog uit de A2000 tijd en als er iets slecht was , was dat het wel
chello heeft in het begin aanloop problemen gehad hier (omgeving amsterdam) maar nu is het prima in orde
z'n geld meer dan waard
 
Bovenaan