Ik heb als
Ziggo-klant - een week of 3 al - vergelijkbaars in regio De Bilt / Bilthoven :
Storingen op :
- SBS6HD : strepen / stilstaand gestoord beeld
->
SBS6 analoog is storingvrij
- Eurosport2HD : geen beeld
- TV Noord : blokjessneeuw / geen beeld
- TV Drenthe : blokjes / geen beeld
- TV Oost : blokjes / geen beeld
- TV Gelderland : blokjes / geen beeld
- Omroep Brabant : strepen / stilstaand gestoord beeld
Alle overige zenders zijn storingvrij. Ik ben ze apart allemaal nagelopen.
Van de Ziggo-helpdesk krijg ik de standaard verwijzing naar
<
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zwart-beeld-oplossen/>.
en <
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/>.
Die had ik natuurlijk allang doorgenomen.
Maar bovendien werken alle andere zenders prima, en aan mijn installatie, inrichting en huishoudelijke apparatuur is al 2 jaar niets veranderd.
Instraling op kabels, pluggen of aop lijkt dus ook geen issue.
Iemand betere suggesties?
Mij leek en lijkt het inderdaad een frequentie-issue.