Ik heb die LinkSys router ook gehad met altarnatieve firmware
waarbij je het vermogen kon verhogen.Ik had 2 laptops op WiFi en
3 computers bedraad en toen Chello Extreme.Wat je heel goed gaat
merken bij de bedraade computers is dat hoe hoger het vermogen
hoe trager de bedraade verbindingen worden,kan zelfs nog maar
50% van het geen hij moet routeren(toen 20 Mbit slechts 11 over)
en dat komt heel simpel dat hoe meer vermogen hoe 'harder' het
CPUtje van de router werken moet,is dus niet goed voor de snelheid en
levensduur,wordt dan ook goed warm trouwens.Wat volgens mij het beste
maar helaas ook het duurste en dat geld eigenlijk voor voor alle WiFi-routers
is het draadloze gedeelte geheel uit te schakelen en een apart acces-point gebruiken,
zo kan je router meer snelheid van UPC aan en heb je een stabiel WiFi aansluiting.
Ook nu mag iemand me verbeteren als ik het niet(geheel) goed zeg.