• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regio instelling Netgear WPN824

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Maxelaar
  • Startdatum Startdatum
M

Maxelaar

Wat als ik een andere regio instel 'in het Wireless gedeelte' dan Europa...? Volgens mij veranderd er weinig.

In welke regio heb je het meeste zendvermogen?
 
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat in de VS er minder kanalen beschikbaar zijn.
Hier gaan we toch tot 13 kanalen en in de VS maar tot 11?
Dus als de VS kiest en de draadloze client staat op kanaal 12 of 13 heb je nooit verbinding.
 
Nee, router heb ik niet van UPC maar is wel dezelfde...

Ik dacht dat het meer met het zendvermogen te maken had...
 
Denk ik toch van niet.
Zendvermogen is voor Nederland gebonden aan een wettelijk maximum.
Als het zo eenvoudig zou zijn om een hoger vermogen te kiezen.... ;)

Heeft echt met de kanalen te maken, ook Japan heeft afwijkende kanalen dacht ik.
Hier heb je soms problemen met grijze import kaartjes uit de VS, komen echt niet op die hoogste kanalen.
 
...check onderstaande...

Region

Select your region from the drop-down list. This field displays the region of operation for which the wireless interface is intended. It may not be legal to operate the router in a region other than the region shown here. If your country or region is not listed, please check with your local government agency or check our web site for more information on which channels to use.


grtz.

MaX
 
Interessant.

Lijkt me leuk dat als je bijvoorbeeld "Japan" kan kiezen dat dan het zendvermogen opeens dubbel is....
Komt deze router nooit "legaal" op de Nederlandse markt.
Maar via grijze import is het geen probleem.

Een hoger zendvermogen kan net die problemen oplossen waar je tegen aan loopt.

Las dat de VS 11 kanalen gebruikt, Europa 13 en Japan zelfs 14.
Gaat overigens over de 2,4GHz band waar ik het over heb.
 
...alleen dat regeltje, dat het ilegaal is om een andere regio in te voeren...

Zou dat alleen voor een paar kanalen meer of minder zijn...? :-\

Een paar watjes meer zou leuk zijn :P
 
Wattjes, je bedoelt zeker miliwattjes.

Toegestaan in Nederland is 100mW (miliWatt) ERP.
De Linksys WRT54G(L) kan met alternatieve firmware "opgeschroeft" worden tot 251 mW, maar dat is niet goed voor de levensduur en ook de storingen op andere netwerken neemt toe. Buren die draadloos werken zullen er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn.
 
Ik heb die LinkSys router ook gehad met altarnatieve firmware
waarbij je het vermogen kon verhogen.Ik had 2 laptops op WiFi en
3 computers bedraad en toen Chello Extreme.Wat je heel goed gaat
merken bij de bedraade computers is dat hoe hoger het vermogen
hoe trager de bedraade verbindingen worden,kan zelfs nog maar
50% van het geen hij moet routeren(toen 20 Mbit slechts 11 over)
en dat komt heel simpel dat hoe meer vermogen hoe 'harder' het
CPUtje van de router werken moet,is dus niet goed voor de snelheid en
levensduur,wordt dan ook goed warm trouwens.Wat volgens mij het beste
maar helaas ook het duurste en dat geld eigenlijk voor voor alle WiFi-routers
is het draadloze gedeelte geheel uit te schakelen en een apart acces-point gebruiken,
zo kan je router meer snelheid van UPC aan en heb je een stabiel WiFi aansluiting.

Ook nu mag iemand me verbeteren als ik het niet(geheel) goed zeg.
 
Terug
Bovenaan