Regen en internetkwaliteit

PcRene2

Forum Gebruiker
Berichten
8
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
CE537932-9316-4338-8A86-8C02BFD260FB.jpeg
Hallo allen,

Vandaag is er best wel wat regen gevallen, dat het zo nat is kan ik terugzien op mijn internetkwaliteit…
Mijn vermoeden is dat zich dit probleem niet in mijn huis afspeelt maar daarbuiten.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben of gehad hebben (en dus een oplossing).
 
Is dat draadloos, of bekabeld?
Indien draadloos kan het misschien met de luchtvochtigheid te maken hebben.
Indien bekabeld zou je kunnen denken aan vocht in de straatkast, of vocht in de grondkabel. In de straatkast kan snel vocht komen, maar normaal is alle apparatuur daarin bestand tegen vocht. De grondkabel is nog onwaarschijnlijker want dan zou er zoveel water moeten vallen en in de grond trekken dat de kabel op ± 60 cm diepte in het vocht komt te liggen.
Als dit ieder keer na regen voorkomt (bijhouden wanneer regen en wanneer problemen) dan contact opnemen mer Ziggo.
 
Nee bekabeld, de grafiek is van de ingang WAN1 van de UDM Pro, router ziggo in Bridge mode.
Dus niks draadloos bij dit plaatje.
 
ik zou eerst maar eens de downstream/upstream noteren hoe het normaal is
en op het moment dat je dit ervaart
 
Geen probleem die heb ik ook , het begint weer droger te worden, zie 30 seconden geleden
5AF1A20C-4C4E-4E48-A711-8829E448112D.jpeg


Hier de normale waarden:
3544467A-3613-4798-B425-7B079131BEF7.jpeg
 
Normale waarden zijn toch ook niet goed? bekabeld moet je toch gewoon de volle snelheid halen? Ik zou toch eens testen zonder router, direct op je modem. Welk abo heb je eigenlijk?
 
600 mbit abo, maar ik had kort geleden een gigabit router die niet aan de praat te krijgen was, deze heb ik teruggestuurd (in overleg met Ziggo) nu denk ik dat ze mijn oude modem hebben uitgeschakeld, hij doet nu niks meer. De reserve WAN2 werkt nog wel gelukkig.
Morgen even bellen
 
Signaalwaardes van het modem kun je hier vinden:
of

Als je daar niet bij komt via de UDM Pro, dan kun je het beste even je PC rechtstreeks op het kabelmodem aansluiten om dit uit te lezen.

 
Probleem gevonden, ziggo had mijn modem per ongeluk afgesloten, nu 24 uur wachten op heraansluiting.
Dank je wel voor het meedenken.
 
Terug
Bovenaan