• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatige software Update (Mediabox Thomson)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter chrisje_v
  • Startdatum Startdatum
C

chrisje_v

Wie heeft er de laatste tijd ook zo'n last van regelmatige software updates van de mediabox?
Met regelmatig bedoel ik 3 à 4 keer op een avond. Ik vindt dit nogal vervelend . Kan ik daar zelf iets aan doen of hebben meer mensen met dit probleem van doen?
Alle suggesties zijn welkom.
 
chrisje_v zei:
Wie heeft er de laatste tijd ook zo'n last van regelmatige software updates van de mediabox?
Met regelmatig bedoel ik 3 à 4 keer op een avond. Ik vindt dit nogal vervelend . Kan ik daar zelf iets aan doen of hebben meer mensen met dit probleem van doen?
Alle suggesties zijn welkom.

Ik heb ook een (standaard) Thomson en had het vorige week 1 keer. Ik zag in het menu dat de box geen enkel IP of Mac adres had. Hij ging gelijk een software update uitvoeren en vervolgens uit zichzelf een reset naar de fabrieksinstellingen. Sindsdien alle ip en mac adressen weer gevuld en geen problemen meer. Misschien kan je de box eens naar de fabrieksinstellingen zetten.....
 
Baatje zei:
Ik heb ook een (standaard) Thomson en had het vorige week 1 keer. Ik zag in het menu dat de box geen enkel IP of Mac adres had. Hij ging gelijk een software update uitvoeren en vervolgens uit zichzelf een reset naar de fabrieksinstellingen. Sindsdien alle ip en mac adressen weer gevuld en geen problemen meer. Misschien kan je de box eens naar de fabrieksinstellingen zetten.....
Hoe zet je je box dan op fabrieksinstellingen???
 
chrisje_v zei:
Wie heeft er de laatste tijd ook zo'n last van regelmatige software updates van de mediabox?
Met regelmatig bedoel ik 3 à 4 keer op een avond. Ik vindt dit nogal vervelend . Kan ik daar zelf iets aan doen of hebben meer mensen met dit probleem van doen?
Alle suggesties zijn welkom.

Chrisje v
Had het zelfde probleem als jij , probeer de fabriek instelling eerst , maar werkt dit niet neem contact op met upc , vertel hen dat je gereset hebt , stroom eraf gehad enzo , geforceerde update enzo
Je krijgt waarschijnlijk van hun te horen dat ze een monteur sturen (bij goede werking ontvanger kosten voor jezelf)
Laat die monteur maar komen dan , want mediabox is overleden (bij mij het geval)
Dit gaat je dan niks kosten .
P.S. bij mijn mediabox was aan de onderzijde de rubberen voetjes weg gesmolten
(monteur zij waarschijnlijk oververhitting )
 
Voordat je belt. Probeer eerst een geforceerde software update en dan fabrieksinstellingen. Bijzonder dat je geen antwoord hebt gevonden op dat probleem in dit forum, er is al het nodige over geschreven.... Lees deze faq over hoe en wat https://ziggoforum.nl/topics/13887/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Baatje zei:
En probleem al opgelost?
Ik heb gisteravond de geforceerde software update uitgevoerd.En het probleem heeft zich niet meer voor gedaan. Ook zag ik bij de test (Kanaal 999) dat alles groen (Goed) en dat ook alle adressen waren ingevuld. Ik hoop dat daarmee het probleem is opgelost.Bedankt voor alle reacties!!
 
Terug
Bovenaan