• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig wegvallende verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Buurman22
  • Startdatum Startdatum
B

Buurman22

Sinds een paar maanden valt de internetverbinding regelmatig weg en voornamelijk als er wat meer verbindingen openstaan zoals bijv. meerdere streams. P2P is van de ene op andere dag onmogelijk geworden omdat het modem dan na korte tijd plat ligt, het cable LED is dan uit. De enige remedie is de stroom van het modem halen (Webstar EPX2203) of wachten tot het modem zichzelf reset na een paar minuten. Het uitvallen is heel irritant wanneer je bijv. online bankzaken doet of wanneer je iets live bekijkt.

We hebben contact gehad met de helpdesk, maar die zagen geen problemen. We moesten het modem eerst maar eens in de meterkast bevestigen. Prima hoor, maar daar zit geen aansluiting die past. Er is precies één aansluiting met een kabel die door de muur naar het radio/TV "stopcontact" gaat. Ik zie niet hoe radio/TV zou moeten werken als het modem op die aansluiting zit.

Als er een monteur komt dan zouden wij voor de kosten moeten opdraaien omdat UPC een modem buiten de meterkast niet ondersteunt. Ook kwam er het advies om betere kabels aan te schaffen. Vrij merkwaardig aangezien UPC de constructie hier zelf heeft aangebracht. Sinds 2000 hebben we internet van UPC. Dit is het vierde modem en ieder modem is geleverd met een aansluiting voor de kabelTV uitgang in de woonkamer, minder dan 2 meter van de meterkast. Er is ons nooit gevraagd waar het modem moest komen of verteld dat een modem buiten de meterkast onder onze eigen verantwoordelijkheid zou vallen. Er zijn overigens ook nooit problemen geweest totdat ons vorige modem de geest gaf en we een oud model ter vervanging kregen. Dit modem werkte de eerste weken ook zonder problemen.

Zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal herkennen? En nee, het ligt niet aan een routertje, aan de PC of wat dan ook. Dat hebben we allemaal uitgebreid getest. Signaalsterkte op het modem zelf is ook in orde.
 
Wat voor abonnement heb je

Vul je profiel ook eens in dan kunnen we allemaal te hulp zijn en dan weten we wat voor netwerk je thuis heb liggen (dus bedoel modem, router enz)
 
Ik heb problemen met het wegvallen van mijn lan verbinding. dit gebeurt 5 tot 10x per dag sinds enkele weken.
UPC helpdesk lijkt niet te willen helpen en heb ik geen zin meer om urenlang voor een 0900 nummer te betalen, misschien kan iemand mij helpen:

Ik heb UPC fiber 30
Thomson TWG850-4U wireless modem.
Vaak bij voornamelijk Skype gesprekken valt mijn lan verbinding weg. ik krijg dan ook geen IP Adres van de modem. na ongeveer 5 minuten krijg ik weer verbinding. dit gebeurt meerdere malen per dag.

Dit zijn de foutmeldingen in de event log van de Wireless Modem:
TLV-11 - unrecognized OID
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
 
Hij verliest de verbinding met de modem

DHCP is de protocol dat de ip automatisch toewijst

En de Thomson TWG850-4U is geen goed modem heb er toen ook allerlei problemen gehad met mijn oude 24mb pakket
Dus gebeld en de aardige man zei we sturen een nieuwe/andere


Stuur is een PM naar jordy
Directe link: https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?action=pm;sa=send;u=15929


Mijn vriendelijke groet,


Melvin
 
medaillon zei:
Ik heb problemen met het wegvallen van mijn lan verbinding. dit gebeurt 5 tot 10x per dag sinds enkele weken.
UPC helpdesk lijkt niet te willen helpen en heb ik geen zin meer om urenlang voor een 0900 nummer te betalen, misschien kan iemand mij helpen:

Ik heb UPC fiber 30
Thomson TWG850-4U wireless modem.
Vaak bij voornamelijk Skype gesprekken valt mijn lan verbinding weg. ik krijg dan ook geen IP Adres van de modem. na ongeveer 5 minuten krijg ik weer verbinding. dit gebeurt meerdere malen per dag.

Dit zijn de foutmeldingen in de event log van de Wireless Modem:
TLV-11 - unrecognized OID
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Je kaapt op deze manier wel het topic van Buurman22 en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

En please: vul jullie forumprofiel nu eens gewoon in, dat helpt enorm!! Je kan niet van ons verwachten dat we eerst 10 posts spenderen om erachter te komen met wat voor apparatuur en/of abo we te maken hebben.
 
melvintje zei:
Hij verliest de verbinding met de modem

DHCP is de protocol dat de ip automatisch toewijst

En de Thomson TWG850-4U is geen goed modem heb er toen ook allerlei problemen gehad met mijn oude 24mb pakket
Dus gebeld en de aardige man zei we sturen een nieuwe/andere


Stuur is een PM naar jordy
Directe link: https://chelloo.nl/ziggo/index.php?action=pm;sa=send;u=15929


Mijn vriendelijke groet,


Melvin



bedankt Melvin! aan jouw reactie heb ik tenminste iets aan!
 
Om dan ook maar mee te liften op zijn probleem, hier exact hetzelfde, 30 Mb verbinding en valt regelmatig weg, vooral tijdens downloaden. Heb al een mail naar Jordy gestuurd.

Erik
 
Buurman22 zei:
Sinds een paar maanden valt de internetverbinding regelmatig weg en voornamelijk als er wat meer verbindingen openstaan zoals bijv. meerdere streams. P2P is van de ene op andere dag onmogelijk geworden omdat het modem dan na korte tijd plat ligt, het cable LED is dan uit. De enige remedie is de stroom van het modem halen (Webstar EPX2203) of wachten tot het modem zichzelf reset na een paar minuten. Het uitvallen is heel irritant wanneer je bijv. online bankzaken doet of wanneer je iets live bekijkt.

We hebben contact gehad met de helpdesk, maar die zagen geen problemen. We moesten het modem eerst maar eens in de meterkast bevestigen. Prima hoor, maar daar zit geen aansluiting die past. Er is precies één aansluiting met een kabel die door de muur naar het radio/TV "stopcontact" gaat. Ik zie niet hoe radio/TV zou moeten werken als het modem op die aansluiting zit.

Als er een monteur komt dan zouden wij voor de kosten moeten opdraaien omdat UPC een modem buiten de meterkast niet ondersteunt. Ook kwam er het advies om betere kabels aan te schaffen. Vrij merkwaardig aangezien UPC de constructie hier zelf heeft aangebracht. Sinds 2000 hebben we internet van UPC. Dit is het vierde modem en ieder modem is geleverd met een aansluiting voor de kabelTV uitgang in de woonkamer, minder dan 2 meter van de meterkast. Er is ons nooit gevraagd waar het modem moest komen of verteld dat een modem buiten de meterkast onder onze eigen verantwoordelijkheid zou vallen. Er zijn overigens ook nooit problemen geweest totdat ons vorige modem de geest gaf en we een oud model ter vervanging kregen. Dit modem werkte de eerste weken ook zonder problemen.

Zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal herkennen? En nee, het ligt niet aan een routertje, aan de PC of wat dan ook. Dat hebben we allemaal uitgebreid getest. Signaalsterkte op het modem zelf is ook in orde.

ben blij dat je er last van heb !

werd er zelf al helamaal gestoord van heb dezelfde modem (Webstar EPX2203) sinds november waar we na een grote storing een monteur gehad hebben die maar even het abbo omgezet heefd en sinds dien is het bal met internet kan niet downloaden niet uploaden of geen streaming film kijken voor langer dan 5 min (als ik geluk heb).

heb al geprobeerd van de modem af te komen maar de enigste manier lijkt of 220 volt er doorheen te jagen of een 60 mbit abbo. te nemen ipv 30 mbit. omdat je daar een andere modem voor nodig heb.

vorige week hier een groot onderhoud geweest in de wijk maar het enigste wat dat gedaan lijkt te hebben is de download nog trager maken en de upload dito.

of we hebben bijde een defecte modem waar we het maar mee moeten doen of dat ding is niet geschikt voor snel internet met veel connecties/streaming.

had hiervoor al 5+ jaar een motorola en nooit problemen gehad tot de grote storing van november en ben sinds dien een verry unhappy costumer.
 
Terug
Bovenaan