• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig valt internet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rien siera

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn. draadloos Internet valt regelmatig weg komt na 20 sec weer terug. Ook van de mobiele tel valt het internet weg (via wifi) wifi zend gewoon.
Gebeld met helpdesk alles door gemeten (met computer aan de kabel werkt perfect) Ook een andere feqentie ingesteld 1 t/m 13.
???????????????????????????????????????????????????????????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft het wel goed gewerkt in het verleden?

Het volgende kan je proberen:

Staan er dect telefoons in de buurt van je router/modem? Zo ja, zet deze ergens anders of uit om te testen.

Heb je de nieuwste drivers voor de nic?

Er zijn vast nog wel meer mensen met tips.
 
ik heb een soortgelijk probleem en geen verstand van zaken.
ik kan op iphone en ipad vaak geen pagina ophalen ondanks dat de wifi wel verbinding heeft en zelfs meerdere strepen. Als ik dan het apparaat uit/aan zet haalt deze de pagina meestal wel weer. Met hp -laptop hebben wij dat probleem niet. Ik heb op aanraden van Ziggo alle kanalen al handmatig geprobeerd maar dat helpt niets. Probleem doet zich al voor vanaf november sinds wij over zijn va KPN naar ziggo.

wie heeft raad?
ik heb een cisco router.

bvd
gr Richard
 
Internet valt regelmatig uit oplossing van monteur Ziggo

Ga naar http://192.168.178.1
Type gebruikersnaam en wachtwoord in
Ziggo
Draadloos
Klik op inloggen
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Klik op geavanceerde instellingen aan
Klik wireless aan
Zoek naar 802.11 n-mode
Veranderen auto naar off
Klik op apply
Bij mij heeft deze instelling geholpen.
Succes, graag antwoord terug als het gelukt is
Gr Rien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rien,

ik wil het graag proberen maar kan dat 802.11 n-mode nergens vinden inder de kop wireless.
kun jij dit toelichten?

bvd
Richard
 
Waarom N-mode uitzetten? dat betekent dat hij verder gaat op b/g netwerk en maar maximaal 54mbps ter beschikking heeft.

Met andere woorden, dan valt het misschien niet weg maar dan gaan mensen klagen dat het langzaam is.


Edit: ik zie kanaal is al aangepast, probeer eens 5GHZ als je apparatuur dit ondersteund.

Valt het weg op alle apparaten?
 
Richard

Staat in de lijst wireless in het midden.

Computer gaat wel iets langzamer.

Ziggo is met de routers bezig om dit probleem aan te pakken.
Zolang dit nog niet gelukt is bij Ziggo kan je wel de computer/telefoons gebruiken alleen wat langzamer.

Als je 5Ghz band gebruik wil niet zeggen dat het werkt.(werkt alleen bij nieuwe computers en telefoons)
Router start zichzelf namelijk bij meerdere gebruiker iedere keer weer automatich op.

Als dat niet werkt probeer de tips van anderen mensen

Gr Rien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Draadloos internet valt steeds weg

Ik heb alle kanalen geprobeerd en 5Ghz, n-modem kan ik niet vinden.
Zojuist nog maar eens gebeld met de helpdesk en zij vertelde mij dat de enige oplossing is een router er tussen te zetten en van de modus het wif-gedeelte uit zetten.
Zij wees mij er op dat ziggo alleen de modem ondersteund en niet de dienst "draadloos internet" hoeft te garanderen.

Zij gaf mij het nummer van service plus die je dan tegen betaling kunnen helpen.

Ben niet echt gelukkig met dit alles want ik ben van mening, dacht in indexgerelateerd wel recht te hebben op goed werkend draadloos internet.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag.

Gr.
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan