Andy
Forum Gebruiker
- Berichten
- 136
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Wat ik niet te geloven vind, is dat er zoveel klachten te vinden zijn die erg overeenkomen, maar dat UPC toch niet het vermogen heeft om te zien dat er een breder probleem is dan individuele incidenten. En dat ze klanten opzadelen met extra kosten zoals versterkers en/of nieuwe splitters, en dat het probleem vervolgens in een retoursignaal blijkt te zitten.Willy@apldrn zei:wat... niet te geloven. Zaterdag echt volledig uit mijn plaat gegaan dat ik geen binnenmonteur wilde, maar een buitenmonteur. Eerst volgende mogelijkheid was volgende week dinsdag.
Kon echt niet anders.
Je kunt het altijd proberen.Willy@apldrn zei:Ik heb nu alleen telefonie problemen, dus daar kan ik niet bij terecht bij coax.nl, of wel?
Uiteindelijk is het VoIP, dus ook Internet-gerelateerd.
Weet je zeker dat je alleen telefonie problemen hebt? Het duurt langer voordat het telefoonsignaal weer is hersteld. Het Internet is (bij mij) vaak binnen een halve minuut weer terug. Dus zeker als je net iets aan het lezen bent, is het uitvallen van het Internet wellicht niet eens opgevallen.
Kijk eens in het modem (http://192.168.100.1/, onder Event Log.
Zie je daar veel meldingen als...
Ranging Request Retries exhausted
No Ranging Response received - T3 time-out
TLV-11 - unrecognized OID
Die TLV-11 geeft het wegvallen van de verbinding aan. Je kunt dan precies zien hoevaak en hoelaat het probleem zich voordoet.
Bij mij is het probleem op dit moment minder erg dan een week geleden.
Gisteren om 21:24 uur voor het laatst. Vóór mijn vakantie soms vijfmaal per uur.

