• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig valt internet en tel uit - Apeldoorn (en omgeving).

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Andy
  • Startdatum Startdatum
Willy@apldrn zei:
wat... niet te geloven. Zaterdag echt volledig uit mijn plaat gegaan dat ik geen binnenmonteur wilde, maar een buitenmonteur. Eerst volgende mogelijkheid was volgende week dinsdag.
Kon echt niet anders.
Wat ik niet te geloven vind, is dat er zoveel klachten te vinden zijn die erg overeenkomen, maar dat UPC toch niet het vermogen heeft om te zien dat er een breder probleem is dan individuele incidenten. En dat ze klanten opzadelen met extra kosten zoals versterkers en/of nieuwe splitters, en dat het probleem vervolgens in een retoursignaal blijkt te zitten.

Willy@apldrn zei:
Ik heb nu alleen telefonie problemen, dus daar kan ik niet bij terecht bij coax.nl, of wel?
Je kunt het altijd proberen.
Uiteindelijk is het VoIP, dus ook Internet-gerelateerd.
Weet je zeker dat je alleen telefonie problemen hebt? Het duurt langer voordat het telefoonsignaal weer is hersteld. Het Internet is (bij mij) vaak binnen een halve minuut weer terug. Dus zeker als je net iets aan het lezen bent, is het uitvallen van het Internet wellicht niet eens opgevallen.

Kijk eens in het modem (http://192.168.100.1/, onder Event Log.
Zie je daar veel meldingen als...
Ranging Request Retries exhausted
No Ranging Response received - T3 time-out
TLV-11 - unrecognized OID

Die TLV-11 geeft het wegvallen van de verbinding aan. Je kunt dan precies zien hoevaak en hoelaat het probleem zich voordoet.

Bij mij is het probleem op dit moment minder erg dan een week geleden.
Gisteren om 21:24 uur voor het laatst. Vóór mijn vakantie soms vijfmaal per uur.
 
Rotterdam 3068 NG valt internet en telefoon ook steeds uit.
 
Andy zei:
Wat ik niet te geloven vind, is dat er zoveel klachten te vinden zijn die erg overeenkomen, maar dat UPC toch niet het vermogen heeft om te zien dat er een breder probleem is dan individuele incidenten. En dat ze klanten opzadelen met extra kosten zoals versterkers en/of nieuwe splitters, en dat het probleem vervolgens in een retoursignaal blijkt te zitten.
Je kunt het altijd proberen.
Uiteindelijk is het VoIP, dus ook Internet-gerelateerd.
Weet je zeker dat je alleen telefonie problemen hebt? Het duurt langer voordat het telefoonsignaal weer is hersteld. Het Internet is (bij mij) vaak binnen een halve minuut weer terug. Dus zeker als je net iets aan het lezen bent, is het uitvallen van het Internet wellicht niet eens opgevallen.

Kijk eens in het modem (http://192.168.100.1/, onder Event Log.
Zie je daar veel meldingen als...
Ranging Request Retries exhausted
No Ranging Response received - T3 time-out
TLV-11 - unrecognized OID

Die TLV-11 geeft het wegvallen van de verbinding aan. Je kunt dan precies zien hoevaak en hoelaat het probleem zich voordoet.

Bij mij is het probleem op dit moment minder erg dan een week geleden.
Gisteren om 21:24 uur voor het laatst. Vóór mijn vakantie soms vijfmaal per uur.

bedoel je dit

Mon Jul 6 23:11:47 2009 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:11:48 2009 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:12:56 2009 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:12:57 2009 82000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:13:00 2009 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:14:08 2009 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:16:32 2009 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Mon Jul 6 23:17:41 2009 73040100 6 TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:1c:ea:a5:65:a8;CMTS-MAC=00:14:f1:eb:88:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

ik ken niet meer in me modem kijken dus even wat oude neergezet
 
3061 postcode (rotterdam) , ook ik heb regelmatig last van uitvallend internet meestal 1x per dag een paar minuten.
sommige dagen geen last andere dagen gebeurd dit 2 a 3 keer.

Helpdesk gebeld die heeft mij verteld dat mijn signiaal zwak is en dat ik mn kabels moet controleren.
heb al mn kabels vervangen en diverse routers en netwerkkaarten geprobeerd maar het probleem blijft.
ik heb in het verleden hier nooit last van gehad en had altijd stabiel internet .
Probleem doet zich vooral voor in de avonduren en is een maand of 6-7geleden gaan opspelen

Het is niet rampzalig maar zeker wel iritant als je net een online game aan het spelen bent ( wat ik regelmatig doe)

Ben blij te horen dat ik niet de eenige ben met dit soort problemenwant ik begon al bijna aan mijzelf te twijfelen.
 
word helemaal schijt van upc nog steeds geen telefoon weer uitval onder het gamen
 
Ook hier in Duiven tot vervelends toe, uitval van telefoon en internet. Regelmatig de helpdesk gebeld, maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nog eens een keer goed komt. En een andere provider kan ik ook niet nemen, omdat ze met de snelheid verhoging, tevens een nieuw jaarcontract hebben afgesloten (het tarief bleef hetzelfde). Maar waarom is UPC niet eerlijk tegenover de klant? Geef dan gewoon toe, dat de problemen moeilijk of niet op te lossen zijn. Het komt ze schijnbaar ook goed uit, dat KASSA en RADAR een zomerstop hebben. Er wordt bij de helpdesk iedere keer gezegd dat er een wijkstoring is, maar ik zie geen monteurs bij de wijkkastjes. En als dat wel zo zou zijn, dan kan ik misschien nog een beetje begrip er voor op brengen. Op de website staat ook helemaal niets vermeld over de storingen die er wel zijn. Maar ja, dat zou wel slechte reclame zijn. En het is niet alleen hier in Duiven, als ik zo het forum bekijk. De helpdesk bel ik niet meer, omdat je dan toch steeds hetzelfde hoor en ook vanwege de kosten voor het (mobiel) bellen. Ze zouden eigenlijk een gratis nummer (24 uur) voor de storingen moeten instellen, zodat ze alle storingsmeldingen kunnen optellen en dan gelijk actie kunnen ondernemen.
 
Zo'n twee weken geleden begonnen bij mij in Woudhuis, Apeldoorn de problemen. Kabelmodem gaat soms elk half uur onderuit, en dan doet hij het weer twee dagen. Ik las verderop op het forum dat meerdere mensen in Woudhuis dit probleem hebben.

Na een melding van vorige week zaterdag kwam er vandaag uiteindelijk een monteur bij mij langs. Die heeft alles vervangen in de aansluiting, modem op andere frequentie gezet etc. Volgens hem deed het modem het perfect, en zouden er geen problemen meer zijn.... hij ging om kwart over 10 weg, en om 10.25 ging het modem weer onderuit, terwijl het net 2 dagen geen probleem had.

Ik dus weer UPC bellen, en deze keer zo slim om te vragen of ze mij op mijn mobiel kunnen bellen als de verbinding wegvalt. Na 3 minuten gesprek (10.50), weer verbinding weg. Ik wordt netjes binnen een minuut gebeld, waarbij de medewerker mij vertelde dat hij kon zien dat 171 modems in dezelfde wijk opeens tegelijkertijd offline waren gegaan. Hier gaat hij een melding van maken naar de technische afdeling, en bevestigt wat wij al langer op dit forum dachten dat het een probleem in de wijk is.

Als het goed is, wordt ik op de hoogte gehouden van de voortgang. Zodra ik wat meer weet zal ik het hier posten.

Komt dit probleem de mensen in Woudhuis, en misschien Osseveld bekend voor? Hebben meerdere mensen hier al melding van gemaakt?
 
Terug
Bovenaan