• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig uitval internet signaal.....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Viper9
  • Startdatum Startdatum
V

Viper9

Sinds enige tijd ervaar ik als ik online ben dat ik tijdens het internetten steeds een korte uitval krijg van mijn signaal. Op mijn scherm verschijnt dan een pop-up met de mededeling dat de verbinding opnieuw geïnitialiseerd wordt. Er is niets veranderd aan mijn apparatuur of bekabeling, heb zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Het is een lastig probleem want het is net of je pc blijft hangen en ineens zie je dat je geen verbinding meer hebt. Zijn er mensen die weten wat het zou kunnen zijn?? Heb ook al een pm naar Jordy-UPC gestuurd, alvast bedankt voor jullie reacties.

naamlooshd.jpg
 
Daar kan het in principe niet aan liggen.
Ik neem aan dat je een Reboot al geprobeerd hebt.
Rest niets anders als de HD in kennis te stellen.
 
Is het losstaand van welke sites je probeert te bezoeken, of gebeurd het steeds bij het bezoeken van dezelfde websites?

- Gebeurd het ook als je je browser uit laat en bijvoorbeeld eens een tijdje gaat Skypen?
- Kun je eens proberen wanneer je die melding krijgt of je je mail wel op kunt halen zonder verdere acties te ondernemen?
- Kun je eens in je modemlog kijken of je daar meldingen ziet staan die overeenkomen met de momenten die je deze foutmelding op je pc krijgt.
- Kun je op het moment dat je die melding krijgt eens naar de statuslampjes van je modem kijken?
- Kun je eens proberen om een pc direct op het modem aan te sluiten, zonder router er tussen?

Zomaar wat vragen die me even te binnen schieten om te kijken wat er aan de hand is. ;)
 
MartCom zei:
Is het losstaand van welke sites je probeert te bezoeken, of gebeurd het steeds bij het bezoeken van dezelfde websites? Komt bij alle sites voor die ik bekijk dus ook de meest bekeken sites.

- Gebeurd het ook als je je browser uit laat en bijvoorbeeld eens een tijdje gaat Skypen? Ja of met MSN dan gebeurd dit ook.

- Kun je eens proberen wanneer je die melding krijgt of je je mail wel op kunt halen zonder verdere acties te ondernemen? Is me nog niet gelukt omdat als ik dit probeer de verbinding weer tot stand is gekomen.
- Kun je eens in je modemlog kijken of je daar meldingen ziet staan die overeenkomen met de momenten die je deze foutmelding op je pc krijgt.
Hoe kan ik het modemlog bekijken?
- Kun je op het moment dat je die melding krijgt eens naar de statuslampjes van je modem kijken?
Mijn modem hangt in de meterkast en om dan met het modem erbij te gaan staan is erg lastig met een pc die boven op je kamer staat, verbinding komt vaak snel weer tot stand.
- Kun je eens proberen om een pc direct op het modem aan te sluiten, zonder router er tussen? Blijft het probleem hetzelfde.

Hopelijk kun je me iets meer vertellen Martcom, alvast bedankt.

Zomaar wat vragen die me even te binnen schieten om te kijken wat er aan de hand is. ;)
 
Zou het een DNS probleem kunnen zijn, ik lees hier het een en ander over op het internet???
 
Sun0000 zei:
Daar kan het in principe niet aan liggen.
Ik neem aan dat je een Reboot al geprobeerd hebt.
Rest niets anders als de HD in kennis te stellen.
REboot geprobeerd heeft geen effect, HD bellen is voor mij geen optie, krijg steeds te horen dat er een wachttijd is van 10 min, kost me teveel.
 
naamloosqp.jpg


Downstream
Freq/Power: 306.750 MHz 3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 52.000 MHz 50 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16

Ik begrijp niks hiervan MartCom maar dit is de log
 
Terug
Bovenaan