• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig niet bereikbaar via UPC Digitale Telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WirelessPhone
  • Startdatum Startdatum
W

WirelessPhone

Goedemiddag,

Ik heb sinds ongeveer 8 maanden een UPC Internet/Digitale Telefonie aansluiting via een Arris Touchstone modem. Op dit Arris Touchstone TM402B modem is een Sitecom WL-114v2 router aangesloten.

Sinds een aantal maanden ben ik regelmatig niet bereikbaar. Mensen die me proberen te bellen horen de telefoon eenmaal overgaan waarna er een "netwerk bezet" melding volgt. Op de momenten dat ik niet bereikbaar ben werkt het internet wel. Zelf bellen werkt ook altijd en het lijkt erop dat nadat ik zelf een keer gebeld heb ik ook weer bereikbaar ben.

Diverse testen en regelmatig contact met UPC wijzen de Sitecom router aan als waarschijnlijke veroorzaker van het probleem.

-Indien een PC rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex/half duplex) lijk ik altijd bereikbaar te zijn.
-Indien de Sitecom router rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex) ben ik regelmatig niet bereikbaar.
-Indien de Sitecom router via een Sitecom hub op het Arris Touchstone modem is aangesloten (om zo een half duplex connectie af te dwingen) ben ik nog steeds regelmatig niet bereikbaar hoewel het probleem zich minder vaak lijkt voor te doen.

Het vervelende is dat ik afhankelijk ben van anderen om aan te geven dat ik niet bereikbaar ben dus helemaal zeker over wanneer ik niet bereikbaar ben en onder welke omstandigheden ben ik niet.

Alles wijst op dit moment naar de Sitecom router, maar ik wil er nog niet aan dat de router het probleem veroorzaakt, juist omdat het internet wel werkt en zelf bellen ook werkt.

Heeft iemand hier nog ideeen over?

Alvast bedankt :)
 
Sluit je Sitecom router eens rechtstreeks aan op het modem. Stel hierbij de WAN-poort van je router wel in op 100Mbps/half-duplex of 10Mbps/half-duplex.
 
sylvester(rr) zei:
Sluit je Sitecom router eens rechtstreeks aan op het modem. Stel hierbij de WAN-poort van je router wel in op 100Mbps/half-duplex of 10Mbps/half-duplex.

Ik kan niets wijzigen aan de WAN-poort van de router. Daarom hangt de hub er ook tussen.
 
Als er iemand in je omgeving is die nog een router overheeft kun je es proberen die te proberen, kijken of dat invloed heeft.
 
Ik snap even niet waar het hier nu om gaat?!

Gaat het nu om telefonie of om internet. Nog nooit heb ik ervan gehoord dat een router storing kan veroorzaken op digitale telefonie. Dit zijn 2 apparte dingen. Je kan de sitecom als veroorzaken dus uitsluiten want die sitecom heb je toch niet tussen je modem en je telefoonlijn zitten? Je hebt je telefoon ook niet op je PC aangesloten lijkt mij?!

Je zou eens kunnen kijken of je een goedkope telefoon van € 7,50 kunt kopen... gewoon om even te testen. Zodat je kunt uitsluiten dat het niet aan je telefoon zelf ligt.
 
Oplossing?: Regelmatig niet bereikbaar via UPC Digitale Telefonie

Ik heb enige weken geleden precies hetzelfde gehad, bij mij is het opgelost!
Ook ik heb een Arris TM402B (met zo'n externe adapter)

** Regelmatig klachten dat ik niet bereikbaar was (na enige keren overgaan)
** Internetten gaat zonder problemen
** Zelf bellen gaat zonder problemen
** Nadat ik zelf gebeld had was ik weer bereikbaar

Dus net als jij zelf wat gaan uitzoeken.

Na het resetten van het modem deed het modem het niet meer.
Wat bleek de voedingsadapter had het begeven!

Na het plaatsen van een nieuwe adapter waren alle problemen verholpen!!!

Bij mij bleek het dus aan een onstabiele voeding te liggen. Het resetten van het modem was de doodsklap voor de voeding

Dus zelf even testen:
Pak een universele voeding 220V/AC --> 12v/DC, 1A en prik die er eens aan.

Ja op het modem staat inderdaad dat je 2.5A nodig hebt. En ja, de oude originele voeding had 2A. Maar de nieuw geleverde voeding van UPC heeft ook maar 1A.

De monteur gaf aan dat zelfs die 1A niet gehaald wordt.
En dat er vaker problemen zijn met de voedingen!!

Succes
 
Mijn grootouders hebben dezelfde problemen.
Zij hebben geen internet.
Op het moment dat zij niet gebeld kunnen worden, is het opnemen van de hoorn, vervolgens ca. 4 sec wachten op de kiestoon, en hoorn weer neerleggen genoeg om het weer te laten werken. Als ik daarna de hoorn oppak, heb ik meteen kiestoon.

Ik heb het modem ook al een keer gereset, daarna werkte hij wel weer (de adapter (voeding) lijkt dus goed).

Het gebeurd ook onregelmatig, soms twee dagen achtereen, dan zit er weer twee weken tussen.
 
Terug
Bovenaan