W
WirelessPhone
Goedemiddag,
Ik heb sinds ongeveer 8 maanden een UPC Internet/Digitale Telefonie aansluiting via een Arris Touchstone modem. Op dit Arris Touchstone TM402B modem is een Sitecom WL-114v2 router aangesloten.
Sinds een aantal maanden ben ik regelmatig niet bereikbaar. Mensen die me proberen te bellen horen de telefoon eenmaal overgaan waarna er een "netwerk bezet" melding volgt. Op de momenten dat ik niet bereikbaar ben werkt het internet wel. Zelf bellen werkt ook altijd en het lijkt erop dat nadat ik zelf een keer gebeld heb ik ook weer bereikbaar ben.
Diverse testen en regelmatig contact met UPC wijzen de Sitecom router aan als waarschijnlijke veroorzaker van het probleem.
-Indien een PC rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex/half duplex) lijk ik altijd bereikbaar te zijn.
-Indien de Sitecom router rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex) ben ik regelmatig niet bereikbaar.
-Indien de Sitecom router via een Sitecom hub op het Arris Touchstone modem is aangesloten (om zo een half duplex connectie af te dwingen) ben ik nog steeds regelmatig niet bereikbaar hoewel het probleem zich minder vaak lijkt voor te doen.
Het vervelende is dat ik afhankelijk ben van anderen om aan te geven dat ik niet bereikbaar ben dus helemaal zeker over wanneer ik niet bereikbaar ben en onder welke omstandigheden ben ik niet.
Alles wijst op dit moment naar de Sitecom router, maar ik wil er nog niet aan dat de router het probleem veroorzaakt, juist omdat het internet wel werkt en zelf bellen ook werkt.
Heeft iemand hier nog ideeen over?
Alvast bedankt
Ik heb sinds ongeveer 8 maanden een UPC Internet/Digitale Telefonie aansluiting via een Arris Touchstone modem. Op dit Arris Touchstone TM402B modem is een Sitecom WL-114v2 router aangesloten.
Sinds een aantal maanden ben ik regelmatig niet bereikbaar. Mensen die me proberen te bellen horen de telefoon eenmaal overgaan waarna er een "netwerk bezet" melding volgt. Op de momenten dat ik niet bereikbaar ben werkt het internet wel. Zelf bellen werkt ook altijd en het lijkt erop dat nadat ik zelf een keer gebeld heb ik ook weer bereikbaar ben.
Diverse testen en regelmatig contact met UPC wijzen de Sitecom router aan als waarschijnlijke veroorzaker van het probleem.
-Indien een PC rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex/half duplex) lijk ik altijd bereikbaar te zijn.
-Indien de Sitecom router rechtstreeks op het Arris Touchstone modem is aangesloten (full duplex) ben ik regelmatig niet bereikbaar.
-Indien de Sitecom router via een Sitecom hub op het Arris Touchstone modem is aangesloten (om zo een half duplex connectie af te dwingen) ben ik nog steeds regelmatig niet bereikbaar hoewel het probleem zich minder vaak lijkt voor te doen.
Het vervelende is dat ik afhankelijk ben van anderen om aan te geven dat ik niet bereikbaar ben dus helemaal zeker over wanneer ik niet bereikbaar ben en onder welke omstandigheden ben ik niet.
Alles wijst op dit moment naar de Sitecom router, maar ik wil er nog niet aan dat de router het probleem veroorzaakt, juist omdat het internet wel werkt en zelf bellen ook werkt.
Heeft iemand hier nog ideeen over?
Alvast bedankt
