B
Big-Opti
Geachte Ziggo webcare / forumgebruikers,
Sinds ...eigenlijk wel al maanden doet bij ons het internet niet naar behoren.
Op compleet willekeurige momenten 'knalt' internet er uit, soms voor enkele minuten, soms duurt het wel uren. Of de internetverbinding is ineens super traag, nog langzamer dan een inbel-modem. Soms gebeurt dit kan een paar keer per week en soms gaat het enkele dagen / weken goed. Meestal helpt niks wat ik ook probeer maar op een zeker moment is het internet op een magische wijze weer terug. Ik ben er inmiddels zo flauw van dat onze verbinding zo onbetrouwbaar als wat is.
Onze setup: Ziggo Z1 met Motorola SB5101E modem - > linksys WRT120N router.
Een aantal facts:
1: Soms helpt het als ik zowel de modem en router reset; router uit, modem uit, modem aan, router aan. Maar meestal helpt het helemaal niks!
2: We gebruiken eigenlijk alleen de WIFI verbinding, maar met deze is niks mis, als internet weg is gevallen kan ik via WIFI nog wel gewoon op de router komen alsmede dingen via wifi streamen / bestanden kopiëren en andere computers benaderen.
3: Als ik vervolgens met een netwerk kabel op de router ga zitten, of rechtstreeks op de modem, heb ik MEESTAL nog geen internet.
4: Het probleem doet zich voor met zowel de DHCP aan als uit in de modem.
5: Pingen naar de modem wil niet of levert vaak package loss op en hoge pingtijden. Dit geldt zowel voor pingen via mijn laptop als met de router.
6: de downstream / upstream waarden die de modem weergeeft zijn binnen de grenzen.
7: Het lijkt niet aan de kabel te liggen tussen router en modem, aangezien als internet weer terug is, we de beoogde snelheid gewoon weer halen en in tussentijd niemand aan de kabel heeft gezeten. Tevens heb ik de kabel aangesloten op mijn laptop naar de router toe en haal goede pings naar zowel de router als andere computers.
Logs van de modem:
6-Notice M571.1 Ethernet link up - ready to pass packets
6-Notice M571.4 Ethernet link dormant - not currently active
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 1)
Modem Is Shutting Down and Rebooting...
* De eerste twee krijg ik het meest.
Graag wil ik van jullie input horen waar het aan kan liggen of bijvoorbeeld nog tips voor instellingen van de modem/router. Dan wel dat iemand mij meteen kan vertellen waar dit probleem aan ligt!
** Momenteel ben ik het met een andere router aan het testen en ik hoop maar dat dit goed gaat, en dat het alsnog aan de router lag. Maar graag wil ik wel zoveel mogelijk input. Ik mag namelijk graag leren van situaties, en als het aan de andere router ligt, wil ik graag weten wat er mis mee is.
Sinds ...eigenlijk wel al maanden doet bij ons het internet niet naar behoren.
Op compleet willekeurige momenten 'knalt' internet er uit, soms voor enkele minuten, soms duurt het wel uren. Of de internetverbinding is ineens super traag, nog langzamer dan een inbel-modem. Soms gebeurt dit kan een paar keer per week en soms gaat het enkele dagen / weken goed. Meestal helpt niks wat ik ook probeer maar op een zeker moment is het internet op een magische wijze weer terug. Ik ben er inmiddels zo flauw van dat onze verbinding zo onbetrouwbaar als wat is.
Onze setup: Ziggo Z1 met Motorola SB5101E modem - > linksys WRT120N router.
Een aantal facts:
1: Soms helpt het als ik zowel de modem en router reset; router uit, modem uit, modem aan, router aan. Maar meestal helpt het helemaal niks!
2: We gebruiken eigenlijk alleen de WIFI verbinding, maar met deze is niks mis, als internet weg is gevallen kan ik via WIFI nog wel gewoon op de router komen alsmede dingen via wifi streamen / bestanden kopiëren en andere computers benaderen.
3: Als ik vervolgens met een netwerk kabel op de router ga zitten, of rechtstreeks op de modem, heb ik MEESTAL nog geen internet.
4: Het probleem doet zich voor met zowel de DHCP aan als uit in de modem.
5: Pingen naar de modem wil niet of levert vaak package loss op en hoge pingtijden. Dit geldt zowel voor pingen via mijn laptop als met de router.
6: de downstream / upstream waarden die de modem weergeeft zijn binnen de grenzen.
7: Het lijkt niet aan de kabel te liggen tussen router en modem, aangezien als internet weer terug is, we de beoogde snelheid gewoon weer halen en in tussentijd niemand aan de kabel heeft gezeten. Tevens heb ik de kabel aangesloten op mijn laptop naar de router toe en haal goede pings naar zowel de router als andere computers.
Logs van de modem:
6-Notice M571.1 Ethernet link up - ready to pass packets
6-Notice M571.4 Ethernet link dormant - not currently active
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out (US 1)
Modem Is Shutting Down and Rebooting...
* De eerste twee krijg ik het meest.
Graag wil ik van jullie input horen waar het aan kan liggen of bijvoorbeeld nog tips voor instellingen van de modem/router. Dan wel dat iemand mij meteen kan vertellen waar dit probleem aan ligt!
** Momenteel ben ik het met een andere router aan het testen en ik hoop maar dat dit goed gaat, en dat het alsnog aan de router lag. Maar graag wil ik wel zoveel mogelijk input. Ik mag namelijk graag leren van situaties, en als het aan de andere router ligt, wil ik graag weten wat er mis mee is.