• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig geen internet signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cosmo

Iedere keer als we weer geen internet hebben, denk ik alweer o god moeten we weer Ziggo bellen.
In de meeste gevallen wacht ik gewoon even af met bellen omdat vaak het internet na een half uurtje wel weer terug is en de ziggo medewerkers in mijn ogen er geen ballen verstand van hebben.
Maar de afgelopen perioden na de snelheidsverhoging is het wel erg vaak raak.
Vooral gister rond 2-6-14 21.45 tot 3-6-14 in de morgen nadat ik mijn modem voor de zoveelste keer van het stroom eraf heb gehaalt was er eindelijk weer internet.
Dacht ik, even voor 10.00 weer geen internet, en besloot ik maar weer eens een poging te wagen om ziggo te bellen.

Precies op het moment dat ik belde deed mijn internet het weer.
Maar goed, ik had de medewerker al aan de lijn en legde hem duidelijk uit dat we vooral de laatste tijd regelmatig geen internet hebben en dat onze modem de EPC3925 op dat moment ook geen signaal binnen krijgt.
Het lampje blijft knipperen van het zoeken naar signaal.
Met het gevolg dat er geen internet en telefoon is.
En dat de wifi spot van onze buren op dat moment ook geen internet geeft.
Ik vroeg hem hoe dat komt en of dit opgelost kan worden.
Als antwoord woord kreeg ik het standaard protocol:
Stroom eraf, stekkertjes eruit, stroom erop, stekkertjes erin, netwerkkaart resetten met netsh.
Ik deed dit maar even uit fatsoen, maar bij het resetten van mijn netwerkkaart vroeg ik toch maar even aan hem ; Ik vind alles prima maar wat heeft het restten van mijn netwerkkaart in hemels naam te maken met het feit dat de modem regelmatig geen ik herhaal geen signaal binnen krijgt ?
Hier had de medewerker van ziggo geen antwoord (stond blijkbaar niet op zijn lijstje) en heb uit woede de telefoon maar opgehangen.

Maar goed ik wou eigenlijk even vragen of er meer mensen zij die hier last van hebben en dan gaat het me vooral om of je ook de EPC3925 modem hebt.

Groetje
 
Bedankt voor je verhaal. Je geeft aan dat je modem offline valt en je met de helpdesk stappen hebt doorlopen. Wij kunnen hier erg weinig mee. Ieder type modem kan offline gaan dit is niet type gebonden. En ieder merk/type modem heeft z'n problemen.

Beantwoord de volgende vragen misschien kunnen we dan meer betekenen:

Wat zijn de signaal waardes van je modem?
Hoe zit het aangesloten?
Hebben buren hier ook last van?
Wat heb je zelf uitgevoerd behalve kabels los, reset en helpdesk bellen?
 
Bedankt voor je verhaal. Je geeft aan dat je modem offline valt en je met de helpdesk stappen hebt doorlopen. Wij kunnen hier erg weinig mee. Ieder type modem kan offline gaan dit is niet type gebonden. En ieder merk/type modem heeft z'n problemen.

Beantwoord de volgende vragen misschien kunnen we dan meer betekenen:

Wat zijn de signaal waardes van je modem?
Hoe zit het aangesloten?
Hebben buren hier ook last van?
Wat heb je zelf uitgevoerd behalve kabels los, reset en helpdesk bellen?

Wat zijn de signaal waardes van je modem?

Deze waardes zeggen mijn niet zoveel


Downstream Channels Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 11.7 dBmV 41.9 dB
Channel 2: 10.7 dBmV 40.4 dB
Channel 3: 11.3 dBmV 41.8 dB
Channel 4: 11.7 dBmV 41.8 dB
Channel 5: 12.3 dBmV 41.7 dB
Channel 6: 11.1 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 10.9 dBmV 39.0 dB
Channel 8: 10.7 dBmV 40.7 dB


Upstream Channels Power Level:
Channel 1: 57.0 dBmV




Hoe zit het aangesloten?

Met nieuwe degelijke kabel keur kabels en aansluitingen.

Hebben buren hier ook last van?

Hun wifi spots zijn op dat moment ook in de meeste gevallen down.

Wat heb je zelf uitgevoerd behalve kabels los, reset en helpdesk bellen?

Meer kan je niet doen ? ik kan geen beter signaal door de coax kabel heen trekken :)

Het is best irritant ik heb een kleine thuis server staan met web applicaties voor mijn website incl teamspeak server en applicaties voor een gameserver.
En omdat mijn teamspeak altijd aan staat kan ik zien dat er regelmatig geen internet is.


Bedankt voor het reageren
 
Wat zijn de signaal waardes van je modem?

Deze waardes zeggen mijn niet zoveel


Downstream Channels Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 11.7 dBmV 41.9 dB
Channel 2: 10.7 dBmV 40.4 dB
Channel 3: 11.3 dBmV 41.8 dB
Channel 4: 11.7 dBmV 41.8 dB
Channel 5: 12.3 dBmV 41.7 dB
Channel 6: 11.1 dBmV 40.8 dB
Channel 7: 10.9 dBmV 39.0 dB
Channel 8: 10.7 dBmV 40.7 dB


Upstream Channels Power Level:
Channel 1: 57.0 dBmV




Hoe zit het aangesloten?

Met nieuwe degelijke kabel keur kabels en aansluitingen.

Hebben buren hier ook last van?

Hun wifi spots zijn op dat moment ook in de meeste gevallen down.

Wat heb je zelf uitgevoerd behalve kabels los, reset en helpdesk bellen?

Meer kan je niet doen ? ik kan geen beter signaal door de coax kabel heen trekken :)

Het is best irritant ik heb een kleine thuis server staan met web applicaties voor mijn website incl teamspeak server en applicaties voor een gameserver.
En omdat mijn teamspeak altijd aan staat kan ik zien dat er regelmatig geen internet is.


Bedankt voor het reageren

Je downstream staat iets te hoog maar zou nog geen problemen mogen geven.

Je retour signaal staat way to high. Ziggo bellen en een monteur vragen. Als ook je buren problemen hebben is mogelijk de eindversterker of groepsversterker niet goed ingeregeld waardoor je modem veel te hard moet zenden waardoor je verbinding uitvalt.
 
Ik begreep eerst niet zo veel van die getallen maar ik ben mezelf er even in gaan verdiepen en volgens mijn begrijp ik het wel een beetje.
En ben uiteraard even op onderzoek gegaan en wat blijkt, de AOP aansluiting die een ziggo medewerker een jaar of 3 geleden opnieuw heeft aangesloten en de kabel heeft aangesloten op naar mijn coax versterken, waren geen zuivere koffie.

Ik heb even een reserve kabel gepakt en een andere contactdoos met het volgende resultaat.

Downstream
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.1 dBmV 42.5 dB
Channel 2: 8.0 dBmV 42.5 dB
Channel 3: 6.2 dBmV 41.9 dB
Channel 4: 5.2 dBmV 41.4 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 41.9 dB
Channel 6: 5.3 dBmV 41.6 dB
Channel 7: 4.7 dBmV 41.4 dB
Channel 8: 4.7 dBmV 41.4 dB


Upstream

Power Level:
Channel 1: 43.5 dBmV
 
Ik begreep eerst niet zo veel van die getallen maar ik ben mezelf er even in gaan verdiepen en volgens mijn begrijp ik het wel een beetje.
En ben uiteraard even op onderzoek gegaan en wat blijkt, de AOP aansluiting die een ziggo medewerker een jaar of 3 geleden opnieuw heeft aangesloten en de kabel heeft aangesloten op naar mijn coax versterken, waren geen zuivere koffie.

Ik heb even een reserve kabel gepakt en een andere contactdoos met het volgende resultaat.

Downstream
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.1 dBmV 42.5 dB
Channel 2: 8.0 dBmV 42.5 dB
Channel 3: 6.2 dBmV 41.9 dB
Channel 4: 5.2 dBmV 41.4 dB
Channel 5: 6.0 dBmV 41.9 dB
Channel 6: 5.3 dBmV 41.6 dB
Channel 7: 4.7 dBmV 41.4 dB
Channel 8: 4.7 dBmV 41.4 dB


Upstream

Power Level:
Channel 1: 43.5 dBmV

Dit ziet er zeer netjes uit. Laten zo :thumb up:
 
Ik begrijp alleen niet waarom in sommige gevallen wanneer ik geen internet had, geen gebruik kon maken van de ziggo wifi spots van onze buren.
Ik kan alleen bedenken dat in zoon geval dat het straatkastje crashte of geen signaal had.

En vind het raar dat de mensen van de ziggo service nooit over de Down/Upstream channels waren begonnen.
Achteraf gezien was dit een zeer logische verklaring waarom onze modem er regelmatig uit lag.

Onze tv heeft trouwens nu ook een beter signaal en kan weer zonder haperingen national geographic kijken :mrgreen:.

Bedankt voor de hulp, tot nu toe lijkt het probleem in 1 x te zijn opgelost.
Ben de eerste dag al Timeouts vrij doorgekomen :thumb up:

Voortaan maar geen klantenservice bellen, maar gewoon even een berichtje posten en het is opgelost .
 
Ik begrijp alleen niet waarom in sommige gevallen wanneer ik geen internet had, geen gebruik kon maken van de ziggo wifi spots van onze buren.
Ik kan alleen bedenken dat in zoon geval dat het straatkastje crashte of geen signaal had.

En vind het raar dat de mensen van de ziggo service nooit over de Down/Upstream channels waren begonnen.
Achteraf gezien was dit een zeer logische verklaring waarom onze modem er regelmatig uit lag.

Onze tv heeft trouwens nu ook een beter signaal en kan weer zonder haperingen national geographic kijken :mrgreen:.

Bedankt voor de hulp, tot nu toe lijkt het probleem in 1 x te zijn opgelost.
Ben de eerste dag al Timeouts vrij doorgekomen :thumb up:

Voortaan maar geen klantenservice bellen, maar gewoon even een berichtje posten en het is opgelost .

De kasjes buiten kunnen niet crashen. Doorgifte van signaal is een continue proces en is niet iets wat in de straat door computers gedaan wordt. De eerste computer zie je pas in de HUB maar als die storing heeft heeft het hele dorp of een groot deel van een grote stad problemen.

De helpdesk medewerkers kijken er niet allemaal naar en veelal komen dit soort storingen door slechte bekabeling en aansluitingen in huis. Daarom dat ze altijd vragen dit eerst te controleren. Zo zie je zelf maar weer dat t niet altijd Ziggo zelf is waar de storing zich bevind.
 
Vreemd, we hadden hier onlangs een storing en vrijwel het eerste dat de medewerker opmerkte was iets als “ik zie dat er een hoop modems niet reageren”.
 
Vreemd, we hadden hier onlangs een storing en vrijwel het eerste dat de medewerker opmerkte was iets als “ik zie dat er een hoop modems niet reageren”.

Als een eindversterker het signaal niet goed versterker zowel up als downstream vallen modems uit. Dat is dan ook niet zo vreemd en ja dat kunnen ze inderdaad heel snel zien. Maar niet iedere helpdesk medewerker is even scherp hierop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan