Hallo iedereen.
Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met een probleem waar niemand mij antwoord op kan geven.
Ik heb sinds een maand een nieuwe tv gekocht.
Het gaat om een sharp LC-60LE652E en ik kijk dit digitaal via een QAM module van @Smit.
Hier heb ik regelmatig blokken en strepen in beeld.
Nu heb ik daar de leverancier voor gebeld en die zegt dat mijn bekabeling niet goed is en dat mijn signaalsterkte tussen de 65 en 72 dB moet liggen.
Nu heb ik dit laten meten door Ziggo en die zeggen dat er niks aan de hand is met het signaal.
De leverancier is toen gekomen en die constateerde toch een te laag signaal.
Ik heb dus nu een verterker aangeschaft van het merk Konig amp-pro30a en heb voor deze gekozen omdat tie het retour signaal doorgeeft en dat ik deze op de exacte sterke kan zetten wat gewenst is.
De leverancier is weer langs geweest en heeft toen de mainboard van de tv vervangen.
Helaas heeft dit niet geholpen en dacht toen aan de QAM module van @Smit.
Deze had ik toevallig nog in een andere tv zitten in dezelfde woning (slaapkamer) waar ik trouwens totaal geen problemen mee heb.
Maar ook dit mocht niet baten.
Wat ik ook heel raar vind is dat ik voor deze televisie een panasonic had en ook via een QAM module keek.
En dat werkte ook perfect.
Mij is later ook opgevallen dat oop alle zenders waar ik geen smartcard voor nodig heb, ik deze zenders vlekkeloos kan kijken zonder dat ik dus strepen en blokken in mijn beeld krijg.
Ik zat dus eerst te denken aan de smartcard maar deze heb ik dus ook al verwisseld en het probleem blijft.
We hebben zelfs nog verschillende types QAM modules gebruikt zoals die van Quantis maar dit werkte ook niet.
Jullie begrijpen dus wel dat ik nu een beetje ten einde raad ben en dat ik eigenlijk de fout bij de tv leg.
Maar de leverancier zegt dat het weer aan ziggo lig terwijl ik hier nooit problemen mee heb gehad.
Zowel met de tv die ik in de slaapkamer heb (een samsung tvtje) als de oude tv van panasonic die ik nu dus heb vervangen voor een sharp waar ik nu dus dit probleem mee heb.
Ik hoop dat 1 van jullie hier een oplossing voor heb omdat ik eigenlijk geen aparte hd ontvanger wil gebruiken.
Laat aub iets horen want elk idee kan een oplossing zijn.
Gr. Remy
Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met een probleem waar niemand mij antwoord op kan geven.
Ik heb sinds een maand een nieuwe tv gekocht.
Het gaat om een sharp LC-60LE652E en ik kijk dit digitaal via een QAM module van @Smit.
Hier heb ik regelmatig blokken en strepen in beeld.
Nu heb ik daar de leverancier voor gebeld en die zegt dat mijn bekabeling niet goed is en dat mijn signaalsterkte tussen de 65 en 72 dB moet liggen.
Nu heb ik dit laten meten door Ziggo en die zeggen dat er niks aan de hand is met het signaal.
De leverancier is toen gekomen en die constateerde toch een te laag signaal.
Ik heb dus nu een verterker aangeschaft van het merk Konig amp-pro30a en heb voor deze gekozen omdat tie het retour signaal doorgeeft en dat ik deze op de exacte sterke kan zetten wat gewenst is.
De leverancier is weer langs geweest en heeft toen de mainboard van de tv vervangen.
Helaas heeft dit niet geholpen en dacht toen aan de QAM module van @Smit.
Deze had ik toevallig nog in een andere tv zitten in dezelfde woning (slaapkamer) waar ik trouwens totaal geen problemen mee heb.
Maar ook dit mocht niet baten.
Wat ik ook heel raar vind is dat ik voor deze televisie een panasonic had en ook via een QAM module keek.
En dat werkte ook perfect.
Mij is later ook opgevallen dat oop alle zenders waar ik geen smartcard voor nodig heb, ik deze zenders vlekkeloos kan kijken zonder dat ik dus strepen en blokken in mijn beeld krijg.
Ik zat dus eerst te denken aan de smartcard maar deze heb ik dus ook al verwisseld en het probleem blijft.
We hebben zelfs nog verschillende types QAM modules gebruikt zoals die van Quantis maar dit werkte ook niet.
Jullie begrijpen dus wel dat ik nu een beetje ten einde raad ben en dat ik eigenlijk de fout bij de tv leg.
Maar de leverancier zegt dat het weer aan ziggo lig terwijl ik hier nooit problemen mee heb gehad.
Zowel met de tv die ik in de slaapkamer heb (een samsung tvtje) als de oude tv van panasonic die ik nu dus heb vervangen voor een sharp waar ik nu dus dit probleem mee heb.
Ik hoop dat 1 van jullie hier een oplossing voor heb omdat ik eigenlijk geen aparte hd ontvanger wil gebruiken.
Laat aub iets horen want elk idee kan een oplossing zijn.
Gr. Remy