• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Regelmatig blokken in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

reemster!

Hallo iedereen.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met een probleem waar niemand mij antwoord op kan geven.

Ik heb sinds een maand een nieuwe tv gekocht.
Het gaat om een sharp LC-60LE652E en ik kijk dit digitaal via een QAM module van @Smit.
Hier heb ik regelmatig blokken en strepen in beeld.
Nu heb ik daar de leverancier voor gebeld en die zegt dat mijn bekabeling niet goed is en dat mijn signaalsterkte tussen de 65 en 72 dB moet liggen.
Nu heb ik dit laten meten door Ziggo en die zeggen dat er niks aan de hand is met het signaal.
De leverancier is toen gekomen en die constateerde toch een te laag signaal.
Ik heb dus nu een verterker aangeschaft van het merk Konig amp-pro30a en heb voor deze gekozen omdat tie het retour signaal doorgeeft en dat ik deze op de exacte sterke kan zetten wat gewenst is.
De leverancier is weer langs geweest en heeft toen de mainboard van de tv vervangen.
Helaas heeft dit niet geholpen en dacht toen aan de QAM module van @Smit.
Deze had ik toevallig nog in een andere tv zitten in dezelfde woning (slaapkamer) waar ik trouwens totaal geen problemen mee heb.
Maar ook dit mocht niet baten.
Wat ik ook heel raar vind is dat ik voor deze televisie een panasonic had en ook via een QAM module keek.
En dat werkte ook perfect.

Mij is later ook opgevallen dat oop alle zenders waar ik geen smartcard voor nodig heb, ik deze zenders vlekkeloos kan kijken zonder dat ik dus strepen en blokken in mijn beeld krijg.
Ik zat dus eerst te denken aan de smartcard maar deze heb ik dus ook al verwisseld en het probleem blijft.
We hebben zelfs nog verschillende types QAM modules gebruikt zoals die van Quantis maar dit werkte ook niet.

Jullie begrijpen dus wel dat ik nu een beetje ten einde raad ben en dat ik eigenlijk de fout bij de tv leg.
Maar de leverancier zegt dat het weer aan ziggo lig terwijl ik hier nooit problemen mee heb gehad.
Zowel met de tv die ik in de slaapkamer heb (een samsung tvtje) als de oude tv van panasonic die ik nu dus heb vervangen voor een sharp waar ik nu dus dit probleem mee heb.

Ik hoop dat 1 van jullie hier een oplossing voor heb omdat ik eigenlijk geen aparte hd ontvanger wil gebruiken.
Laat aub iets horen want elk idee kan een oplossing zijn.

Gr. Remy
 
Hallo en welkom op het forum.

Heb je je tv al rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten?
 
Op welke zenders heb je die storing ? Vermoedelijk niet op alle zenders.

En de sterkte van een zender is onbelangrijk, je moet naar het aantal bitfouten kijken, dat wordt meestal de "BER" genoemd, die hoort op nul te blijven staan. Verder kan het ook 'kwaliteit' genoemd worden en die hoort dan weer op 100% te staan.

Meestal komen dit soort problemen niet door een zwak signaal, maar door slechte bekabeling of splitters in huis. Slechte bekabeling betekent dan dat de afscherming (mantel) van de kabel van een slechte kwaliteit is, of dat er ergens in huis coax-stekkers gebruikt worden met plastic kapjes ipv volledig metalen stekkers. Hierdoor kan een signaal van buitenaf in je kabels terecht komen en dan het TV signaal gaan storen. In de 'ether' worden dezelfde kabelkanalen namelijk ook gebruikt. Vroeger alleen door Digitenne zenders, maar het laatste jaar zijn daar 4G mobiele telefoon masten bij gekomen. Wanneer je kabels niet voldoende 'dicht' zijn voor signalen van buiten kun je daardoor dus storing krijgen op de kanalen die gebruikt worden door 4G of digitenne. Vandaar mijn vraag of je op alle TV kanalen of alleen op bepaalde hiervan last hebt. Aan de hand van dat antwoord kun je opzoeken op welke frequentie die kanalen zitten en of daar stoorzenders op kunnen zitten.
Als dat het geval is moet je zoeken waar het 'lek' zit. Dat hoeft niet meer te zijn dan 1 stekker met een plastic kapje die je hele installatie verziekt.

Vandaar ook de vraag van Ric Flair of je de TV wel eens als test met een kabelkeur goedgekeurde kabel rechtstreeks op de Ziggo aansluitdoos in de meterkast (het AOP) hebt aangesloten. Dus alle kabels dan loshalen van het AOP en daar de TV aansluiten. De TV dan het liefst vlak bij de meterkast neerzetten en met een kort kabeltje aansluiten. Is de storing dan weg, dan weet je dat het via je huisbekabeling komt en moet je die stap voor stap weer aansluiten tot de storing terugkomt. In dat laatst aangesloten deel pik je dan het stoorsignaal op en moet je dat controleren.
Heb je nog steeds storing als je direct op het AOP zit, heb je een probleem met het signaal (maar dat is al gecontroleerd door Ziggo) of met je TV.
Je zou ook je TV nog eens bij iemand anders thuis kunnen testen, als het probleem dan meegaat moet het aan de TV liggen en moet de leverancier dat op lossen.
 
Hey

Ik heb de tv al rechtstreeks aangesloten met een andere kabel.
Deze heeft een monteur van ziggo meegenomen en heeft tie toen rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt.
Ik heb in de gehele woning 7mm kabels (groene) liggen en komen allemaal apart naar een splitter. Deze splitter is van hirschmann dus zou goed moeten zijn.
Maar zoals ik al zei hebben we dit getest vanuit het aansluitpunt van ziggo en dat werkte helaas ook niet.
Over de bitfouten heb ik het ook al gehad.
Deze blijft namelijk strak op nu staan maar toch heb ik de blokken en strepen in beeld.
Maar ik heb de storing dus ook alleen maar op alle gecodeerde kanalen.
Wanneer ik bijvoorbeeld nederland 1 kijk is het perfect en bij het ziggo kanaal ook maar dat komt dus omdat deze kanalen gratis zijn.
Wanneer ik naar een gecodeerd kanaal wil kijken bijvoorbeeld rtl4 dan gaat het mis.
Mij lijkt het dan sterk dat het aan de bekabeling ligt.
Maar ik wa er bij toen ze het main board uit de tv haalde om deze te vervangen.
Hier zit zowel de tuner op als de CI+ aansluiting.
Je zou dan zeggen dat het probleem is opgelost maar dat is dus niet het geval.
En ik heb een klein tvtje in de slaapkamer en die doet het perfect.
Ook op de aansluiting van de nieuwe tv want ik heb de tv uit de slaapkamer gehaald en deze in de woonkamer gezet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Remy
 
Als de bitfouten nul blijven op de kanalen waar je die storing hebt, dan ligt het niet aan het signaal. En dus ook niet aan je kabels.

Het zou nog aan de CI+ module kunnen liggen. Ik weet niet of dat een nieuw type versie 1.3 is. Niet alle nieuwe TV's (2013 versies) werken goed met oude types CI+. Maar dat is iets wat de TV leverancier uit zou moeten zoeken voor je. Als dat een bedrijf in de buurt is, laat hem dan de TV testen met een nieuw model CI+ of laat hem de TV meenemen naar zijn winkel en test de TV daar. Is het daar ook niet goed, dan is er een probleem met de TV of software.
Is de TV trouwens wel Ziggo gecertificeerd ?? Ik zie hem op de Ziggo website niet staan in het lijstje gecertificeerde TV's.
 
Aan de CI+ module ligt het ook niet omdat ik er inmiddels al 3 heb uit geprobeerd en deze bevatten allemaal een versie 1.3.
Het waren er 2 van @Smit en 1 van Quantis.
De tv staat inderdaad niet in de lijst van ziggo dus waarschijnlijk is dat niet het geval.
Maar zou dat dan betekenen dat het ook niet werkt want dan moeten ze dat ook niet maken dat er zo'n kaart in kan lijkt mij.

De leverancier is er nog wel mee bezig maar ik krijg de indruk dat ze er zelf ook maar weinig verstand van hebben.
Want een print 1 op 1 vervangen kan ik ook wel.
Daarom vraag ik het op deze manier om toch te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn

Gr. Remy
 
Probeer ook eens een oude 1.2 cam. of kijk in het cam menu op de tv of je daar het ondemand uit kan schakelen, dat hielp in een ander topic bij een samsung tv.
Heb je ook al gekeken of er een software update is voor de tv, het klinkt namelijk als een communicatie probleem tussen de cam en de tv, iets dat alleen sharp kan oplossen met een software update.
 
De tv staat inderdaad niet in de lijst van ziggo dus waarschijnlijk is dat niet het geval.
Maar zou dat dan betekenen dat het ook niet werkt want dan moeten ze dat ook niet maken dat er zo'n kaart in kan lijkt mij.

Tja, dan moet je bij de fabrikant zijn. Er zijn wel meer merken/types TV die voor geen meter werken en worden om die reden dus ook niet goedgekeurd door Ziggo. Blijkbaar heeft jouw TV een software update nodig. Maar verantwoordelijk daarvoor is de leverancier. Als die jou een TV verkocht heeft waarmee je Ziggo kunt kijken is het zijn probleem. Als de fabrikant geen sofware update levert en de leverancier niet aan kan tonen dat de TV bij hem wel goed werkt, moet hij je geld teruggeven zodat je een wel werkende TV kunt kopen.
 
een oude Qam module met versie 1.2 krijgen we niet eens meer aan de gang.
De tv pakt dan de QAm module niet en gaat dan ook helemaal niet verder.
Een software update had ik al gedaan en daar zit nu de nieuwste software op.
Dit heeft dus ook niet geholpen.
Binnenkort bel ik nogmaals naar dat reparatiebedrijf en kunnen hun er niet aan uit komen dan ga ik terug naar de winkel.
Ik ben bang dat er geen andere oplossing is of ik moet gewoon een HD ontvanger wegzetten maar dat was nou juist niet mijn bedoeling.
Wanneer ik de oplossing heb gevonden laat ik dit jullie wel weten.
 
Ik ben bang dat er geen andere oplossing is of ik moet gewoon een HD ontvanger wegzetten maar dat was nou juist niet mijn bedoeling.

Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar het kan gewoon goed werken met een TV met CI+, maar dan moet je wel een TV hebben die gecertificeerd is en het doet. Als de winkel jou deze combinatie als 'werkend bij Ziggo' verkocht heeft zou ik die er toch op aanspreken. Misschien een ander merk dat wel werkt nemen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan