K
knerf
Een tijdje terug overgestapt naar een digitaal pakket. Aanvankelijk had ik ook nog analoge tv omdat ik een oude mediabox had.
Toen ik echter overstapte op een abonnement met dvdr begon de elllende.
Ik kreeg een nieuwe mediabox waarmee ik echter met mijn eigen dvdrecorder geen opnames meekon maken omdat de Guide Plus gegevens niet werden gedownload.
Dus box terug gestuurd en weer opnieuw met mijn oude box.
Die echter kuren begon te vertonen en voortdurend vastliep op het digtale kanaal.
Dus kreeg ik weer een nieuwe mediabox en blijkbaar was dit weer een andere versie want plotseling kon ik geen analoge tv meer ontvangen.
Heel vervelend want de teletekst op de digitale tv is niet om aan te zien en bovendien kon ik met mijn eigen dvdrecorder weer niet opnemen.
Volgens UPC was dit te verhelpen met een splitter.
Splitter gekocht maar toen bleek dat ik ook mijn coaxkabels moest vervangen want die paste niet op de splitter. Plus een verloopstekker voor de kabel naar het wandkastje.
Totale kosten ongeveer €40,-.
Alles aangesloten volgens het boekje en vervolgens....
Ja hoor, ik had weer analoge tv maar nu was de beeldkwaliteit van de digitale tv weer slecht althans op verschillende kanalen want signaalverlies.
Volgens UPC moest ik dan een signaalversterker kopen, kosten €60.
En dat alleen maar omdat ik ook analoog wil kijken en analoog willen kunnen opnemen met mijn dvd-recorder.
Dus UPC belooft met reclamekreten dat je analoog én digitaal kan blijven kijken maar als puntje bij paaltje komt ,krijg je een mediabox waar je helemaal niet analoog kan kijken.
En draai zelfs voor de kosten op omdat wel te kunnen doen.
Puur bedrog ,verlakkerij ,oplichtiong dus.
Natuurlijk kon er wel een monteur komen op mijn eigen kosten maar een garantie dat die de zaak oplost kon men ook niet geven.
Mogelijk dat ook de monteur alleen maar met de oplossing kwam van een signaalversterker en dan was ik dus inclusief arbeidsloon en voorrijkosten ruim 150 kwijt.
Resumerend: ik kijk nu alleen nog digitaal, kan met mijn eigen dvd-recorder op dit moment niets opnemen en zit opgescheept met een mediabox zonder hard disk terwijl ik wel een abonnement heb voor een mediabox met hard disk.
Hartelijk dank UPC! En mij rest de gang naar het programma Radar of Kassa. Of een advocaat te nemen vanwege het feit dat UPC mensen naar een digitaal-abonnement lokt met de kreet dat men ook nog analoog kan kijken.
Toen ik echter overstapte op een abonnement met dvdr begon de elllende.
Ik kreeg een nieuwe mediabox waarmee ik echter met mijn eigen dvdrecorder geen opnames meekon maken omdat de Guide Plus gegevens niet werden gedownload.
Dus box terug gestuurd en weer opnieuw met mijn oude box.
Die echter kuren begon te vertonen en voortdurend vastliep op het digtale kanaal.
Dus kreeg ik weer een nieuwe mediabox en blijkbaar was dit weer een andere versie want plotseling kon ik geen analoge tv meer ontvangen.
Heel vervelend want de teletekst op de digitale tv is niet om aan te zien en bovendien kon ik met mijn eigen dvdrecorder weer niet opnemen.
Volgens UPC was dit te verhelpen met een splitter.
Splitter gekocht maar toen bleek dat ik ook mijn coaxkabels moest vervangen want die paste niet op de splitter. Plus een verloopstekker voor de kabel naar het wandkastje.
Totale kosten ongeveer €40,-.
Alles aangesloten volgens het boekje en vervolgens....
Ja hoor, ik had weer analoge tv maar nu was de beeldkwaliteit van de digitale tv weer slecht althans op verschillende kanalen want signaalverlies.
Volgens UPC moest ik dan een signaalversterker kopen, kosten €60.
En dat alleen maar omdat ik ook analoog wil kijken en analoog willen kunnen opnemen met mijn dvd-recorder.
Dus UPC belooft met reclamekreten dat je analoog én digitaal kan blijven kijken maar als puntje bij paaltje komt ,krijg je een mediabox waar je helemaal niet analoog kan kijken.
En draai zelfs voor de kosten op omdat wel te kunnen doen.
Puur bedrog ,verlakkerij ,oplichtiong dus.
Natuurlijk kon er wel een monteur komen op mijn eigen kosten maar een garantie dat die de zaak oplost kon men ook niet geven.
Mogelijk dat ook de monteur alleen maar met de oplossing kwam van een signaalversterker en dan was ik dus inclusief arbeidsloon en voorrijkosten ruim 150 kwijt.
Resumerend: ik kijk nu alleen nog digitaal, kan met mijn eigen dvd-recorder op dit moment niets opnemen en zit opgescheept met een mediabox zonder hard disk terwijl ik wel een abonnement heb voor een mediabox met hard disk.
Hartelijk dank UPC! En mij rest de gang naar het programma Radar of Kassa. Of een advocaat te nemen vanwege het feit dat UPC mensen naar een digitaal-abonnement lokt met de kreet dat men ook nog analoog kan kijken.



