• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Reclamekreet UPC analoge én digtale tv: pure verlakkerij

  • Onderwerp starter Onderwerp starter knerf
  • Startdatum Startdatum
K

knerf

Een tijdje terug overgestapt naar een digitaal pakket. Aanvankelijk had ik ook nog analoge tv omdat ik een oude mediabox had.
Toen ik echter overstapte op een abonnement met dvdr begon de elllende.
Ik kreeg een nieuwe mediabox waarmee ik echter met mijn eigen dvdrecorder geen opnames meekon maken omdat de Guide Plus gegevens niet werden gedownload.
Dus box terug gestuurd en weer opnieuw met mijn oude box.
Die echter kuren begon te vertonen en voortdurend vastliep op het digtale kanaal.
Dus kreeg ik weer een nieuwe mediabox en blijkbaar was dit weer een andere versie want plotseling kon ik geen analoge tv meer ontvangen.
Heel vervelend want de teletekst op de digitale tv is niet om aan te zien en bovendien kon ik met mijn eigen dvdrecorder weer niet opnemen.
Volgens UPC was dit te verhelpen met een splitter.
Splitter gekocht maar toen bleek dat ik ook mijn coaxkabels moest vervangen want die paste niet op de splitter. Plus een verloopstekker voor de kabel naar het wandkastje.
Totale kosten ongeveer €40,-.
Alles aangesloten volgens het boekje en vervolgens....
Ja hoor, ik had weer analoge tv maar nu was de beeldkwaliteit van de digitale tv weer slecht althans op verschillende kanalen want signaalverlies.
Volgens UPC moest ik dan een signaalversterker kopen, kosten €60.
En dat alleen maar omdat ik ook analoog wil kijken en analoog willen kunnen opnemen met mijn dvd-recorder.
Dus UPC belooft met reclamekreten dat je analoog én digitaal kan blijven kijken maar als puntje bij paaltje komt ,krijg je een mediabox waar je helemaal niet analoog kan kijken.
En draai zelfs voor de kosten op omdat wel te kunnen doen.
Puur bedrog ,verlakkerij ,oplichtiong dus.
Natuurlijk kon er wel een monteur komen op mijn eigen kosten maar een garantie dat die de zaak oplost kon men ook niet geven.
Mogelijk dat ook de monteur alleen maar met de oplossing kwam van een signaalversterker en dan was ik dus inclusief arbeidsloon en voorrijkosten ruim 150 kwijt.
Resumerend: ik kijk nu alleen nog digitaal, kan met mijn eigen dvd-recorder op dit moment niets opnemen en zit opgescheept met een mediabox zonder hard disk terwijl ik wel een abonnement heb voor een mediabox met hard disk.

Hartelijk dank UPC! En mij rest de gang naar het programma Radar of Kassa. Of een advocaat te nemen vanwege het feit dat UPC mensen naar een digitaal-abonnement lokt met de kreet dat men ook nog analoog kan kijken.
 
Niet om het één of ander, maar hoe kan je voor een mediabox met DVR betalen als je een mediabox zonder DVR hebt? Dan had ik allang contact opgenomen met de helpdesk.

knerf zei:
En mij rest de gang naar het programma Radar of Kassa. Of een advocaat te nemen vanwege het feit dat UPC mensen naar een digitaal-abonnement lokt met de kreet dat men ook nog analoog kan kijken.

Analoog kan je toch nog steeds ontvangen? Inderdaad moet je dan een splitter hebben die kabelkeur gecertificeerd is. Is die dat niet dan kan dat storingen opleveren. Een signaalversterker is dan niet eens nodig (tenzij de afstand tussen de AOP en de mediabox erg groot is). Wellicht was de vervanging van de coaxkabels helemaal niet noodzakelijk, want je kan natuurlijk ook een andere stekker/connector aan de coaxkabel vastmaken die wel op de splitter past. Voor het analoge signaal is een goedkopere coaxkabel vaak voldoende, maar dan kan er dus wel wat ruis in het beeld komen (dit wordt erger naarmate de afstand tussen de AOP en de TV groter wordt). Analoog wordt in de toekomst uitgeschakeld/ingeperkt en daarom hebben de nieuwe mediaboxen ook geen antenne-uitgang meer.
 
Natuurlijk heb ik al lang contact gehad met de helpdesk. Wat dacht je?
Ik ben inmiddels een vermogen kwijt aan dat gebel met die helpdesk.
Men heeft gewoon de verkeerde mediabox gestuurd en stelde mij toen voor om hem zelf maar te gann omruilen in een UPC-winkel.
Wat ik dus niet ga doen want dat kost mij weer een halve dag. Te zot voor woorden dat iezelf nog op pad moet om een verkeerde zending ongedaan te maken.

Verder heb ik al van alles geprobeerd, is mijn splitter niet van het goedkoopste type en raad ik je aan om mijn posting nog eens goed te lezen.

De kern van de zaak is: UPC adverteert met digitaal kijken en beweert nog steeds dat je ook analoog kan blijven kijken wat dus NIET kan met de huidige versie van de mediabox.
Duidelijk?

UPC pleegt dus bedrog. Oplichters.Punt uit.
 
knerf zei:
De kern van de zaak is: UPC adverteert met digitaal kijken en beweert nog steeds dat je ook analoog kan blijven kijken wat dus NIET kan met de huidige versie van de mediabox.

Dat kan ook nog steeds, toch? Het analoge signaal blijft via de AOP je huis binnen komen. Ik heb aan de AOP ook een verdeler hangen (in mijn geval een retourgeschikte versterker aangezien mijn tweede mediabox vrij ver van de AOP staat) waaraan ik de kabelmodem, twee digitale mediaboxen en een analoge verbinding voor een TV gekoppeld heb zitten. De mediabox is niet bedoeld voor analoge doorgifte, dat gaat via de AOP. Er wordt toch niet geadverteerd met analoge doorgifte via de mediabox?
 
Ahum... Plaats een splitter achter je mediabox en trek de kabel door. No problem! Je houdt dus analoog.
 
henkjan99 zei:
Ahum... Plaats een splitter achter je mediabox en trek de kabel door. No problem! Je houdt dus analoog.

Zo simpel is het inderdaad, maar dan wel de splitter op de AOP en niet via de mediabox ;)
 
knerf zei:
De kern van de zaak is: UPC adverteert met digitaal kijken en beweert nog steeds dat je ook analoog kan blijven kijken wat dus NIET kan met de huidige versie van de mediabox.
Duidelijk?

UPC pleegt dus bedrog. Oplichters.Punt uit.

Wat een onzin.
Omdat het bij jou niet werkt... kun je toch niet zeggen dat je met de huidige mediabox niet analoog kunt kijken.
Ik ken tientallen mensen die dat probleemloos doen.
Sorry, maar je kunt jouw incident niet generaliseren.
 
Leuk verhaal en kan er eigenlijk ook nog wel om lachen ook. :brullen:
Het is zoals andere forumleden al aangehaald hebben heel simpel door een splitter achter je mediabox te plaatsen en trek de kabel door. Kind kan eigenlijk de was doen. :cool:

Heb al jaren UPC en nu een HD mediabox met DVR. Heb ook nog een eigen DVR waarbij ik programma’s kan opnemen via het analoge signaal en dat werk tot op heden perfect. Ook het Guide Plus verhaal werkt als een tierelier dus…

En uhh al die opmerking over bedrog en dat het oplichters zijn is klikklare onzin. Zou zeggen lees het instructieboekje er eens op na en evt. een handleiding, gebruikt je gezonde verstand en je komt een heel eind. :)

Cheers
 
AntS zei:
Het is zoals andere forumleden al aangehaald hebben heel simpel door een splitter achter je mediabox te plaatsen en trek de kabel door. Kind kan eigenlijk de was doen. :cool:
henkjan99 zei:
Ahum... Plaats een splitter achter je mediabox en trek de kabel door. No problem! Je houdt dus analoog.
Jullie moeten toch eens beter leren lezen want knerf heeft wel gelijk.
Met de nieuwe type mediaboxen is het niet mogelijk om te splitten achter de mediabox. Er zit tegenwoordig alleen maar een tv kabel input op, maar geen output.
Hierdoor moet je dus het signaal voor de decoder splitten, en dan moet je in veel gevallen wat duurdere splitters/retourgeschikte versterkers/betere kabels aanschaffen. Betere bekabeling kan natuurlijk nooit kwaad, maar het wordt wel lastig gemaakt door het ontbreken van de TV out.

Voor degene die nu gaan roepen, voor of achter de decoder wat maakt het uit? Als je voor de decoder splits dan ontvangt de mediabox een minder sterk signaal. Voor analoog is dat niet zo erg maar voor digitaal wel.
 
Wat mij opvalt bij dit door mij gestarte onderwerp, is dat het gros van de reageerders niet goed leest en meteen maar wat begint te roepen.
Behalve moderator Rene, die het wel goed begrepen heeft.

Het gaat er om dat UPC mensen probeert te werven voor een digitaal abonnement met de leus dat je "analoog en digitaal" kan blijven.
Dat kon met de oude mediabox wel maar met de nieuwe niet. De nieuwe versie mist een scartaansluiting en een RF-uitgang.
Je moet dan een splitter plaatsen maar bent dan nog niet verzekerd van een goede ontvangst zoals ik heb mogen ervaren. Andere kabels erbij hielp ook niet en nu word ik gedwongen om ook nog een signaalversterker te kopen (€60!)
Bovendien kan ik met mijn eigen dvdrecorder GEEN programma's opnemen van de digitale tv en die bijvoorbeeld op een schijfje branden om te bewaren.
UPC dwingt mensen in feite met een valse voorlichting tot digitaal kijken en als je ook analoog wil dan wordt je op kosten gejaagd waar dat voorheen niet zo was.
Maar ondertussen gaat de wervingsaktie van UPC "analoog én digitaal" gewoon door!
Alleen digitaal kijken is voor mij geen optie want ik heb geen zin om door tientallen onnodige zenders heen te zappen voordat ik de zender vind die ik wil hebben en als ik de zender probeer te vinden door middel van het intoetsen van de cijfers laat de afstandsbediening het vaak afweten of verspringt. Iets waar meer mensen al over geklaagd hebben.
Bovendien is de duidelijkheid van teletekst op de digitale tv om te huilen vergeleken bij die op het analoge beeld. Iets wat UPC schoorvoetend toegeeft.
Ook ontstaan er problemen met het ontvangen van Guide Plus (de electronisch ontvangen programmagegevens) op mijn Pioneer -dvdrecorder.

Maar ja, volgens UPC ligt het allemaal aan de klant. Dat is een beetje de policy van dit bedrijf.
 
Terug
Bovenaan