Reclame

Ach, de meeste mensen loggen gewoon automatisch in en dan heb je daar geen last van. Verder is het natuurlijk zo dat het in de lucht houden van een site als deze gewoon geld kost, dus reclame is gewoon nodig om de boel te financieren. Je kan moeilijk van René verwachten dat hij alles uit eigen zak betaalt.

Zelf zou ik er niks op tegen hebben als er van de gebruikers periodiek een bescheiden bijdrage zou worden gevraagd, maar ik ben bang dat zoiets veel weerstand op zou roepen. Nederlanders zijn gek op gratis, maar dan moet je als keerzijde daarvan niet zeuren over reclame.
 
Mee eens, jtech, mijn opmerking was dan ook niet één doordrenkt met irritatie, maar meer dat het gewoon opviel.

Bijdragen vragen? Opzich geen verkeerd idee, maar je geeft het zelf al aan.
Wat je ook zou kunnen doen is die bijdrage vragen in de vorm van een vrijwillige donatie als iets via dit forum (uiteraard ook COAX dan indien van toepassing) tot volle tevredenheid opgelost is.
 
Creative Solution zei:
Mee eens, jtech, mijn opmerking zat dan ook niet één doordrenkt met irritatie, maar meer dat het gewoon opviel.

Zo had ik het ook niet opgevat hoor, maar ik bedoelde het meer in z'n algemeenheid. Mensen vinden het allemaal maar normaal dat iemand een site als deze opzet, onderhoudt en betaalt. En daar mag best ook eens aandacht aan besteed worden.

Een vrijwillige bijdrage voor de veelgebruikers van dit forum zou ik persoonlijk als doodnormaal beschouwen. En als je allemaal wat bijdraagt kan dat op zich een vrij bescheiden bedrag zijn.
 
Oeps, foutje. Het was de bedoeling dat als je je aanmeld op de usenet pagina je automatisch terug komt op die pagina (1 malig). Nu werd iedereen daar naartoe ge-redirect. Is weer hersteld.
Bedankt voor de melding.

jtech zei:
Zelf zou ik er niks op tegen hebben als er van de gebruikers periodiek een bescheiden bijdrage zou worden gevraagd, maar ik ben bang dat zoiets veel weerstand op zou roepen. Nederlanders zijn gek op gratis, maar dan moet je als keerzijde daarvan niet zeuren over reclame.
Klopt, maar ik probeer wel om de reclame zo min mogelijk irritant te laten zijn. Zo krijgen gasten wel een flinke banner bovenaan het forum, maar leden niet. Verder moet ik zeggen dat we dankzij de google advertentie inkomsten deze site makkelijk kunnen draaien. Geen extra bijdragen nodig dus :)
Dat was in het begin wel anders. We hebben hier nog een tijdje gedraaid met een eenmalige bijdrage (via telefoon/SMS) bij registratie.
 
Maar René, [Donate]-button implementeren op forum geen optie? Of heb je hier andere gedachten over?
 
Terug
Bovenaan