• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Rare storing/meldingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Allan
  • Startdatum Startdatum
A

Allan

Het lijkt erop dat bij mij alles is begonnen na de aanleg van de glasvezel(almere).

Mediabox gaat spontaan tijdens kijken tv/opname een softwareupdate doen

Beeld slaat tijdems zappen vast(zwart) moet dan mediabox van stroom ahalen en er weer opzetten

regelmatig doen interactive diensten het niet

Als je belt naar UPC krijg je de standaard opmerking over bekabeling. (Heb voor 100 euro aan Hirschman liggen.)

Ga je naar kanaal 999 en je doet de test dan geeft hij de ene keer aan dat de bekabeling slechts is, naa een uurtje kan dat ineens wel goed zijn.
Of je komt in een scherm met
IP adres kabelmodem en media box (FOUT)
Macadres kabelmodem mediabox (FOUT)
Netwerk test IP_connectiviteit Foutcode 3 (FOUT)

volgens dit scherm moet ik bellen met UPC klanten service! Nou echt niet, daar weten ze echt helemaal niets te vertellen. Ze gaan gewoon een standaard scriptje af met, ja weer je kabels.
Ook al vertel ik hun dat dit vanzelf weer op alles groen komt te staan.
Mooiste opmerking die ik kreeg was: Maar meneer als het vanzelf weer goed komt wat is dan het probleem??

Nou, mijn probleem is dat ik meerdere malen per week geconfronteerd word met storingen op de media box..

Ik vraag me dus af of het signaal van UPC zodanig wisselend is dat ik die storingen regelmatig heb..
 
vervelend dat je dit hebt !


Werkt internet en Bellen wel goed?
 
heb ik ook gehad. ( ik zit op pc 1326), maar bij mij is nog geen vezel. Moeten ze nog mee gaan beginnen.

Ik heb de box een dag van het stroom gehaald, aangesloten, meteen geforceerd geupdated en sinds dien ( nu enkele dagen terug) is het aardig stabiel.
Met de reguliere mediabox had ik in dezelfde periode geen last bij mij was het echt alleen de DVR.
 
davy16 zei:
vervelend dat je dit hebt !


Werkt internet en Bellen wel goed?

Internet gaat momenteel wel beter, telefonie ook..
ik zit overigens in pc 1321....zijn er meer mensen met dit soort storingen in dit gebied?

Heb nu overigens weer een vastloper gehad, bij het zappen naar kanaal 8 een zwart scherm en vervolgen weer een software update, de 5e vandaag.
Overigens hoor je ook elke keer een tik (relais??) uit het apparaat als dit gebeurt.

Heb wederom gebeld met UPC, maar heb na 10 min maar opgehangen...
Zit er hard over te denken om mijn digitene kastje van de camping neer te zetten..weliswaar minder zenders, maar geen gezeur..
 
Allan zei:
Heb nu overigens weer een vastloper gehad, bij het zappen naar kanaal 8 een zwart scherm en vervolgen weer een software update, de 5e vandaag.
Overigens hoor je ook elke keer een tik (relais??) uit het apparaat als dit gebeurt.

Heb wederom gebeld met UPC, maar heb na 10 min maar opgehangen...
Zit er hard over te denken om mijn digitene kastje van de camping neer te zetten..weliswaar minder zenders, maar geen gezeur..

Dit is erg irritant, misschien is er wel een probleem in de mediabox zelf.
Dan kan jij er ook weinig aan doen!

Helemaal naar de standaart instellingen al gezet?
Zoniet kan je dit nog proberen, zodat je echt alles moet intikken opnieuw!
 
davy16 zei:
Dit is erg irritant, misschien is er wel een probleem in de mediabox zelf.
Dan kan jij er ook weinig aan doen!

Helemaal naar de standaart instellingen al gezet?
Zoniet kan je dit nog proberen, zodat je echt alles moet intikken opnieuw!

<snik> ook gedaan, alles naar het beging gezet..

Sinds ik bij UPC zit, doe ik al dit soort zaken, zoals resetten, kabels checken ect ect(alles wat de UPC mederwerker elke keer vraagt, en als je dat gedaan hebt weten ze ook niets anders meer)..

Ik hoop dat een van de UPC-er snel op dit forum komt en dit leest
 
Allan zei:
<snik> ook gedaan, alles naar het beging gezet..

Sinds ik bij UPC zit, doe ik al dit soort zaken, zoals resetten, kabels checken ect ect(alles wat de UPC mederwerker elke keer vraagt, en als je dat gedaan hebt weten ze ook niets anders meer)..

Ik hoop dat een van de UPC-er snel op dit forum komt en dit leest


Dan kan je het beste naar 1 van deze een PM sturen!

https://ziggoforum.nl/topics/17317/


Hun kennen je verder helpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
>:( >:( >:( >:(
Op dit moment is het dus helemaal onmogelijk om te kijken naar digitaal, schermen zwart en de dvr geeft steeds een klik geluid :o :o :o :o :o :o :o :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
 
Allan zei:
>:( >:( >:( >:(
Op dit moment is het dus helemaal onmogelijk om te kijken naar digitaal, schermen zwart en de dvr geeft steeds een klik geluid :o :o :o :o :o :o :o :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dan kan ik maar 1 ding zeggen, en dat is dat de mediabox kapot gaat / is!

Even een PM naar 1 van de medewerkers!
 
Pm gestuurd..hoop dat het omruilen geen dagen hoeft te duren....

hou jullie op de hoogte
 
Terug
Bovenaan