• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ramp... Sitecom WL-122

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
34
>:(

Ik heb in de uitverkoop bij Informatique even zo'n Sitecom WL-122 gekocht maar wat een ramp om hem te configureren. Laatste firmware erop gezet (webserver van modem was gecrashed) maar tot op heden krijg ik hem niet aan de praat.

Wizard gebruikt om hem te configureren
- UPC gekozen
- Dynamic IP
- DHCP aan met standaard instellingen

Wireless aangezet met simpele wep beveiliging

Aangeslotgen op de UPC modem en alles even aan en uitgezet (modem op de wan aansluiting)

Zodra ik via mijn laptop contact maak met de router en wepkey heb ingevuld krijg ik geen IP adres toegewezen en kan ik niet op internet.

Wat doe ik verkeerd en wie kan mij even helpen?
 
Welke Windows gebruik je ?, geloof dat SP1 op XP niet echt lekker werkt met Wireless. Verder lijkt me het wel goed, maar cloned ie de goeie netwerkaart die bij chello bekend is ??. Anders even je router aanmelden bij chello. op prov.upc.nl
Ook wil het wel eens helpen het modem op een ander kanaal (freq) te laten zenden. Als er bv een hoop andere in de buurt zitten.
 
Roborob zei:
Welke Windows gebruik je ?, geloof dat SP1 op XP niet echt lekker werkt met Wireless. Verder lijkt me het wel goed, maar cloned ie de goeie netwerkaart die bij chello bekend is ??. Anders even je router aanmelden bij chello. op prov.upc.nl
Ook wil het wel eens helpen het modem op een ander kanaal (freq) te laten zenden. Als er bv een hoop andere in de buurt zitten.

Ik zit op windows xp pro SP2 maar ik ga iig even een ander kanaal proberen.
 
Probleem is opgelost.. topic kan dicht en eigenlijk verwijderd worden... ;) Fout zat hem in de wep key die niet goed functioneerde. Nu ik een WPA key heb ingesteld werkt de router zoals ie zou moeten functioneren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan