H
HeavyB
Op onze Philips 32PFL5322/10 LCD TV ontvangen wij digitale televisie via een Humax IR-FOX C. Op de één of andere manier krijg ik het beeld niet echt helemaal lekker. Het merendeel ziet er goed uit maar vooral tekst, zoals ondertitels en in reclames, is verschrikkelijk om te zien. Het ziet er uit zoals op het plaatje hieronder, met rafelige randen. Het is vooral erg opvallend wanneer het contract groot is, bijvoorbeeld zwarte letters op een witte achtergrond.
Ik heb van alles geprobeerd. Ook dit forum heb ik doorgespit op zoek naar oplossingen. Ik heb een (prijzige) scartkabel vervangen, de verschillende scart-ingangen op de TV geprobeerd, instellingen op de decoder en TV geprobeerd ... maar het lijkt niet echt op te lossen.
Het zit hem niet in de ontvangst, die is prima. Een ontvangststerkte van 45-50%, kwaliteit van 100% en geen foutmeldingen bij BER[0-6].
Wanneer ik een DVD kijk via HDMI is het beeld (zo goed als) perfekt, geen enkele afwijking aan de letters.
Zou dit aan de TV kunnen liggen, dat daar gewoon iets kapot is? Wie kan en wil er met me meedenken?
Ik heb van alles geprobeerd. Ook dit forum heb ik doorgespit op zoek naar oplossingen. Ik heb een (prijzige) scartkabel vervangen, de verschillende scart-ingangen op de TV geprobeerd, instellingen op de decoder en TV geprobeerd ... maar het lijkt niet echt op te lossen.
Het zit hem niet in de ontvangst, die is prima. Een ontvangststerkte van 45-50%, kwaliteit van 100% en geen foutmeldingen bij BER[0-6].
Wanneer ik een DVD kijk via HDMI is het beeld (zo goed als) perfekt, geen enkele afwijking aan de letters.
Zou dit aan de TV kunnen liggen, dat daar gewoon iets kapot is? Wie kan en wil er met me meedenken?