• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Radio opnames op de humax 5200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter christianrocks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

christianrocks

Hallo allemal,

Is het mogelijk om radio opnames op de humax 5200 naar de mac ftpen en om te zetten naar mp3 zodat ik die via itunes op mijn ipod/iphone kan zetten?

Zo ja welke software kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Alvast bedankt.
 
De Humax neemt gewoon de ruwe MP2 stream op in een .ts formaat, dus als iTunes daar wat mee kan dan is dat zonder meer mogelijk.
 
Je kan ook denken aan 'MPEG Streamclip', voor het (ts) bestand m2 toevoegen 'dus m2ts', dan demuxen of exporeren naar...
O ja Streamclip is gratis.
 
Het is me gelukt.

Ik heb het volgende gedaan:

Via ftp filezilla heb ik het ts bestand gedownload van mijn Humax. Daarna heb ik het bestand via quicktime player geopend en daarna geëxporteerd naar m4a. Het bestand *.m4a heb in Garageband geïmporteerd voor te bewerken en weer exporteren naar itunes.

Met itunes kon ik de ts bestanden niet rechtstreeks openen.

Bedankt voor de jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan