• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Raar probleem laatste paar dagen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wolter
  • Startdatum Startdatum
W

Wolter

Hoi iedereen,

1 Van mijn PC's betreft een systeemplje met 1,6 GHZ CPU en 512 MB Ram.
De laatste dagen valt ie op willekeurige tijden spontaan uit.Dan moet ik even wachten en kan hem weer opstarten.Draaid op XP Pro en ik dacht eerst dat ie te warm zou worden maar dat is het niet.
Tempratuur CPU komt niet boven de 48 graden en in de kast zelf niet boven de 40 graden.

Wat zou het kunnen zijn??? Geheugen en voeding zijn nog niet zo heel lang geleden al vervangen.
 
Tempratuur CPU komt niet boven de 48 graden en in de kast zelf niet boven de 40 graden

zal begingen eens met je koeler schoon temaken
 
Koeler is schoon.48 Graden is voor een AMD toch niet veel.
De PC waar het over gaat draaid al jaren zonder problemen op 48 graden.
 
De temp is idd ok als je echt zeker weet dat hij er niet boven komt. Als dit een normale temperatuur is dan moet je eens kijken wat er gebeurd als je de comp zwaar belast.

Kijk eens op je moederbord of er elco`s aan het lekken zijn
1052734326.jpg


Als dit het ook niet is is er misschien zoals robert koopman al zij een probleem met je voeding. Gezien de snelheid van de comp lijkt deze al erg oud en is het dan ook redelijk normaal dat de componenten het gaan begeven.
 
Kan zo'n beetje van alles zijn.
Software.
Zoals drivers die elkaar dwars zitten, of corrupt zijn geworden. Houd in de gaten of het vaker gebeurt bij een bepaald programma, of bij een bepaald handeling. Bv tijdens printen of wat dan ook.
Hardware.
Meest voorkomende zijn al genoemd. Ook veel voorkomend is een videokaart die op het punt staat het te begeven.

In dit soort gevallen waarbij de oorzaak niet duidelijk is haal ik zelf meestal de voedingsconnector(s) op het moederbord een keertje los en duw ze terug. Dit doe ik ook voor de geheugenrepen en alle insteekkaarten (video etc). in een behoorlijk aantal gevallen was dat de oplossing.
 
Wolter zei:
Koeler is schoon.48 Graden is voor een AMD toch niet veel.
De PC waar het over gaat draaid al jaren zonder problemen op 48 graden.

ik draai hier ook op amd is ook geen nieuwe maar echt waar temp 20grade kast is nog kouder zelf

maar wat hun zeggen dat ken ook nog je voeding zijn

heb dat probleem gehad met pentuim 4 zomaar opeens uit aan
toen heb ik wat zwaarder voeding erin gezet geen probleem meer 600watt voeding
 
Ik kan niks vinden op het moederbord.Nu doet ie al weer uren.Draai er enkel streamsoftware op meer niet.Alles is schoon en stofvrij en er lekt niks.
 
Dan denk ik toch eerder in de richting van je voeding. Je video kaart merk je meestal dat je comp vast staat maar niet uit gaat. Ook zou je eens kunnen kijken of je er een geheugen bankje uit kan halen zodat je uit kan sluiten dat die niet stuk zijn.
 
Terug
Bovenaan