B.W.
Forum Gebruiker
- Berichten
- 16
Sinds enige dagen krijg van mijn NAS de foutboodschap dat DNS server de problemen met hosts file niet kan verwerken.
Ik gebruik een vast IP adres voor mijn NAS en ben verbonden met de connectbox. Dat in het overzicht van de verbonden apparaten van de connectbox de NAS soms wel en dan weer niet te zien is blijkt redelijk normaal, maar dat ik geen updates meer kan doen vind ik erg.
Wel kan ik in het lokale netwerk met de NAS communiceren zonder probleem.
Als ik me goed herinner heb ik bij de installatie van de connectbox ook zo iets gehad en toen heb ik Ziggo IP4 expliciet laten mogelijk maken. Ik gebruik geen externe communicatie naar de NAS toe. Ik heb al van alle DNS adressen geprobeerd maar kom niet van het probleem af. Mijn NAS kan niet meer op internet. In Linux de NAS benaderd en nslookup kan geen hosts vinden. In de /etc/hosts is de NAS met zijn juiste adres aanwezig.. De .etc/resolv.conf bevat de door mij gespecifieerde nameservers (8..8.4.4 en 84.116.46.20) maar toch is er nog iets niet goed! Heb al een aantal malen zowel de connectbox als de NAS gereset, maar ook dat bracht geen oplossing.
Iemand nog een suggestie? Ik hoop het.
Ik gebruik een vast IP adres voor mijn NAS en ben verbonden met de connectbox. Dat in het overzicht van de verbonden apparaten van de connectbox de NAS soms wel en dan weer niet te zien is blijkt redelijk normaal, maar dat ik geen updates meer kan doen vind ik erg.
Wel kan ik in het lokale netwerk met de NAS communiceren zonder probleem.
Als ik me goed herinner heb ik bij de installatie van de connectbox ook zo iets gehad en toen heb ik Ziggo IP4 expliciet laten mogelijk maken. Ik gebruik geen externe communicatie naar de NAS toe. Ik heb al van alle DNS adressen geprobeerd maar kom niet van het probleem af. Mijn NAS kan niet meer op internet. In Linux de NAS benaderd en nslookup kan geen hosts vinden. In de /etc/hosts is de NAS met zijn juiste adres aanwezig.. De .etc/resolv.conf bevat de door mij gespecifieerde nameservers (8..8.4.4 en 84.116.46.20) maar toch is er nog iets niet goed! Heb al een aantal malen zowel de connectbox als de NAS gereset, maar ook dat bracht geen oplossing.
Iemand nog een suggestie? Ik hoop het.