• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PTR-Record aanvragen ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fcremers

Zojuist gebeld met de Ziggo lijn.
Wij hebben een eigen server en zijn bezig met een mailserver installatie.
Het probleem is nu echter dat de mails in de spambox terecht komen. :giveup:

Volgens ziggo-klantenservice is het niet mogelijk om via hun een PTR-Record aan te vragen.
De vraag is nu dan ook waar we dit wel kunnen doen?
 
Met een consumentenabonnement kun je dit wel vergeten. Heb je zakelijk met vaste adressen dan moet dit wel mogelijk zijn, op de site kan ik er niets over vinden maar met een kleine zoektocht kan ik wel een paar records vinden die zijn aangepast van hen standaard XXXXXXXX.static.ziggozakelijk.nl.
 
Zojuist gebeld met de Ziggo lijn.
Wij hebben een eigen server en zijn bezig met een mailserver installatie.
Het probleem is nu echter dat de mails in de spambox terecht komen. :giveup:

Volgens ziggo-klantenservice is het niet mogelijk om via hun een PTR-Record aan te vragen.
De vraag is nu dan ook waar we dit wel kunnen doen?

Dat gaat niet, bij geen enkele consumenten internet provider trouwens.

Maar waarom zouden de mails in de spam mailbox terecht komen ?
Ik gebruik ook een eigen domeinnaam en stuur de mails via een mailserver op mijn huisserver gewoon via de relayhost optie in postfix via smtp.ziggo.nl.
Eventueel maak je op je DNS server nog een spf record aan om ook de mailservers van o.a. gmail geen spamtriggers te laten krijgen.
 
Dat gaat niet, bij geen enkele consumenten internet provider trouwens.

Maar waarom zouden de mails in de spam mailbox terecht komen ?
Ik gebruik ook een eigen domeinnaam en stuur de mails via een mailserver op mijn huisserver gewoon via de relayhost optie in postfix via smtp.ziggo.nl.
Eventueel maak je op je DNS server nog een spf record aan om ook de mailservers van o.a. gmail geen spamtriggers te laten krijgen.


Wij hebben een SPF record, maar toch komen ze nog in de spam terecht :(
Nog enige andere tips?
 
Wij hebben een SPF record, maar toch komen ze nog in de spam terecht :(
Nog enige andere tips?

Kun je in de headers zien waarom ze in de spam terecht gekomen zijn ?
Bij gmail zag ik bijvoorbeeld ooit dat het spf record niet gevonden was. Ook zie je soms dat het door triggers van inhoud, IFrames of andere dingen komt.
Komen ze bij specifieke providers in de spambox of gaat er al iets in de smtp-relay server mis ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan