• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Provisioning Page niet bereikbaar

E

eddy

Ik ben al bijna een jaar met een MAC adres van een overleden PC op het netwerk van Chello. Ik zit altjid achter een NAT/Router waarin al die tijd nog mijn oude MAC adres staat. Ik kan dus niet met mijn PC rechtstreeks op de modem omdat mijn huidige MAC-adres niet bekend is in de Chello provisioning DataBase. Ik dacht vandaag laat ik nu maar eens mijn huidige MAC adres aanmelden bij de Chello Provisioning DataBase zodat ik in voorkomende gevallen ook zonder NAT/Router rechtstreeks op de modem kan. Ik ben op alle provisioning pagina's van Chello geweest, maar kom steeds weer voor hetzelfde probleem te staan; Mijn Gebruikersnaam en wachtwoord worden NIET geaccepteerd ! Uiteraard heb ik gechecked of ik nog wel gewoon op de webmail pagina kan inloggen en dat gaat zonder problemen. ipconfig/all - ipconfig/release - ipconfig/renew en de hele handel opnieuw opstarten bied allemaal GEEN soelaas. Ik heb ook het oorspronkelijke wachtwoord wat ik met het contract in 2001 mee kreeg geprobeerd, maar dat is reeds lang gewijzigd en doet het ook niet. Wat kan hier aan de hand zijn? Is er een storing op de Provisioning Pagina´s / ondervinden meer mensen het probleem dat hun gebruikersnaam en wachtwoord NIET geaccepteerd worden op de provisioning pagina's ?
Van het bellen en onnodig op kosten gejaagd worden door Chello wordt ik echt niet goed als ikzelf ook mijn huidige MAC adres moet kunnen aanmelden zonder tussenkomst van de dure Helpdesk die mij waarschijnlijk niets nieuws meer kan melden. Ik heb de volgende provisioning pagina's bezocht, waarop ik steeds weer met hetzelfde probleem geconfronteerd werd;
https://provisioning.upc.nl
https://prov.upc.nl
https://chello.upc.nl
https://172.29.11.36/cmreg

Graag hoor ik van jullie wat er mogelijk aan de hand kan zijn en of er meer mensen met dit probleem zitten.
Alvast Bedankt. Eddy.
 
Als je de melding krijgt dat je gegevens niet correct zijn, vrees ik dat je account is vergrendeld. Dat zal dan door de HD ontgrendeld moeten worden middels een wachtwoord-reset.
 
Ik krijg steeds onderstaand scherm voor m'n kiezen.
 
same here ...en wanneer je de HD probeert te bellen krijg je te horen dat te druk is en dat je het later nog maar eens moet proberen ... >:D
 
eddy zei:
Ik krijg steeds onderstaand scherm voor m'n kiezen.
Je account is duidelijk vergrendeld, óf je vult de verkeerde gegevens in....

Als je account is vergrendeld, krijg je dezelfde foutmelding als wanneer je de verkeerde gegevens invult


Is de HD op dit moment echt slecht bereikbaar? Ben ik ff blij dat ik een weekje vakantie heb, want het lijkt wel een drukke week. :P
 
eddy zei:
Ik ben al bijna een jaar met een MAC adres van een overleden PC op het netwerk van Chello. Ik zit altjid achter een NAT/Router waarin al die tijd nog mijn oude MAC adres staat. Ik kan dus niet met mijn PC rechtstreeks op de modem omdat mijn huidige MAC-adres niet bekend is in de Chello provisioning DataBase. Ik dacht vandaag laat ik nu maar eens mijn huidige MAC adres aanmelden bij de Chello Provisioning DataBase zodat ik in voorkomende gevallen ook zonder NAT/Router rechtstreeks op de modem kan.

Waarom doe je niet je mac adres klonen op de pc waarmee je wilt verbinden? Net zo makkelijk en je hoeft je niet aan te melden op provisioning...
 
r@ind@ncer zei:
same here ...en wanneer je de HD probeert te bellen krijg je te horen dat te druk is en dat je het later nog maar eens moet proberen ... >:D

Heb de afgelopen weken ook een paar keer moeten bellen en kreeg ook steeds die melding. Vond ik nogal vreemd voor zaterdagavond 21:00 dus ik hing niet direct op. Kreeg direct erna de vraag of het voor internet of telefonie was. Dus ik kies de goede en 20sec later had ik iemand aan de lijn. En dat was geen toevalig, want ikheb een keer of 3 a 4 gebeld en het ging steeds zo.
 
Hallo Tjelloo, Weet je ook wat de reden voor die "account-vergrendeling" zou kunnen zijn, en waarom worden accounts überhaupt vergrendeld. Betekend dat dat mijn wachtwoord ook "ge-resset" zal moeten worden, en mijn wachtwoord dus veranderd gaat worden, wanneer ik dat door de HD laat "ontgrendellen/resetten" ?
 
eddy zei:
Ik krijg steeds onderstaand scherm voor m'n kiezen.
Ik had precies het zelfde!
Paar weken terug een mailje gestuurd met dat qmail gebeuren van hun. https://qmail.upc.nl/ Omdat ik niet naar die helpdesk wil bellen aangezien het flink wat kost per min. met me gsm.
Ik was op me werk maar ze hebben zelfs naar me thuis nummer gebeld. Ze hebben me toen een mail gestuurd met die melding dat ze me gebeld hadden en dat me paswoord te vaak verkeerd was ingetikt ??? hoe weet ik niet maar goed.
Ze hebben toen me paswoord geresset en alles werkte weer. (Heb nog steeds het zelfde wachtwoord!!) :) Mail was zelfs sneller als de bevestigings mail die ze altijd sturen. :)
En vanochtend maar gebruik van gemaakt. Pc rechtstreek op me modem geregristreed. Toen weer terug via de router. En werkte ook met die MAC zelfs zonder prov.upc.nl ;)
Succes!
 
Hi 01MANIaXIE,
Je schrijft: Dat je na het doorlopen van de provisiioningpage weer terug achter je NAT/Router ging en dat deze het toen ook weer gewoon deed zonder prov.upc.nl ?? Bedoel je ZONDER het nieuw opgegeven MAC adres,..je hebt dat nieuwe MAC adres dus NIET in je Router geclooned ??
Het zou tijd worden dat Chello dat MAC registratie systeem opdoekt,..is uit de tijd en lijkt mij ook extra belasting voor de HD,..er moeten toch betere methodes zijn,..bij ADSL verbindingen is ook geen MAC registratie.
 
Terug
Bovenaan