Prov.upc.nl problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hX

Zoals je kunt lezen in deze thread ben ik sinds kort verhuisd. ( https://ziggoforum.nl/topics/917/ )

Nadat ik de procedure https://prov.upc.nl heb doorlopen en het ipconfig /renew heb uitgevoerd werkte alles, alleen zodra ik de pc herstart moet ik opnieuw alles van die site doorlopen.

Als ik nu op https://prov.upc.nl kijk zie ik dit:
https://members1.chello.nl/m.griepsma/provupc.gif

Zoals je in het plaatje kan zien staat hier dat de hardware niet is geregistreerd onder mijn account.
Als ik hier op 'ja' klik krijg ik de melding dat ik m'n pc en kabelmodem moet resetten.
Als ik dit doe is dus m'v verbinding weg en heb ik weer een 10.63.* ip-adres.

Heeft iemand een idee hoe ik de hardware kan registreren op mijn account? Of moet ik weer chello bellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
B

Bossie

Klik op "JA" dan krjig je het volgende scherm met "Uw Chello is nu gereed voor gebruik" o.i.d.

1. Schakel je computer dan uit.
2. Reset je kabelmodem (stekker eruit, wacht paar secs, dan weer terug).
3. Als je terayon dan weer online is (online ledje, brandt continue) PC weer aanzetten.

Als je dan nog steeds een 10.x ip houdt even je IP vrijgeven en dan weer vernieuwen.

Win95/98 = WINIPCFG
WinNT/2000/XP = IPCONFIG /release daarna /renew

:>< :>< :>< :>< :>< :>< :>< :>< :>< :><
 
M

Meert

Indien je elke keer weer provisioning moet doorlopen, is de kans groot dat je een fout hebt gemaakt in je gegevens. Typfoutjes of verkeerde serienummers/macadressen zijn zo gemaakt.
Denk er ook aan dat je niet je macadres van je netwerkkaart moet ingeven, maar die van je modem. Je netwerkkaart wordt daarna vanzelf gedetecteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan