Problemen updaten CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoshT1302

Forum Gebruiker
Berichten
359
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een probleem met de TV van mijn ouders.

Het gaat om een Samsung UE40EH5300WXXN. Een door Ziggo gecertificeerd toestel voor digitale TV.
Daarin zit een @Smit CI+ module. 1 die oranje van kleur is er staat op gedrukt dat hij door Ziggo is gecertificeerd voor zowel digitale als interactieve TV.

Nu komt er sinds ongeveer vanmiddag 3 uur elke keer een melding in beeld dat de CI+ module wordt geupdate. Als je dat gaat doen blijft het download proces op 0% staan en naar een tijdje valt het scherm weg en komt opnieuw de melding dat de CI+ module geupdate moet worden.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
 
Ik heb een probleem met de TV van mijn ouders.

Het gaat om een Samsung UE40EH5300WXXN. Een door Ziggo gecertificeerd toestel voor digitale TV.
Daarin zit een @Smit CI+ module. 1 die oranje van kleur is er staat op gedrukt dat hij door Ziggo is gecertificeerd voor zowel digitale als interactieve TV.

Nu komt er sinds ongeveer vanmiddag 3 uur elke keer een melding in beeld dat de CI+ module wordt geupdate. Als je dat gaat doen blijft het download proces op 0% staan en naar een tijdje valt het scherm weg en komt opnieuw de melding dat de CI+ module geupdate moet worden.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hier gisteren geen problemen met Cam update.
Wat je kan proberen is om de CAM in een andere tv te laten updaten.

Let wel op : Zet tijdens de update tv niet uit !

Gr. xarnox
 
Ziggo on Demand C+ zit vast

Wij hebben een LG 49UB550 met een Smit module tot 4 Oktober 2014 werkte dit.
Nu start on demand op en zit vast uitzetten is de enige optie om er uit te komen.
Toen er een update voor de cam kwam dacht ik hoera maar het bleef het zelfde.
De software op de tv heeft ook al twee maal een update gehad.
Wij hebben spijt dat we deze tv kochten maar gedane zaken.
Hoop dat er een oplossing komt.:?:
Bij voorbaat veel dank Wim
 
Gek genoeg toen ik het vannacht nog eens probeerde ging het zonder problemen goed. Ik weet niet waar het mee te maken had, maar het is nu in ieder geval opgelost.
 
Zet hem eens op de 2de franse zender.
Dit is nl. de zender die de EPG nodig heeft.
Bij mij liep de TV ook eerst vast doordat ie op een andere zender stond.
 
Zet hem eens op de 2de franse zender.
Dit is nl. de zender die de EPG nodig heeft.
Bij mij liep de TV ook eerst vast doordat ie op een andere zender stond.

Geprobeerd maar werkt hier niet. Zelfde probleem nog. (France 2 toch?)
 
Probleem updaten CI+ module

Ook ik heb een probleem met mijn led tv.

Het gaat om een Samsung UE40ES8000SXXN uit 2013
Daarin zit een @Smit CI+ module die oranje van kleur is er staat op gedrukt dat hij door Ziggo is gecertificeerd voor zowel digitale als interactieve TV.

Nu komt er sinds ongeveer half vorige week elke keer als ik mijn tv aan zet een popup in beeld dat de CI+ module software upgrade moet worden gedownload. Als je dat gaat doen gaat hij tijdelijk van het kanaal af waar hij op stond , staat er bezig met verbinden maar ook bij mij blijft het download proces op 0% staan. Na een halve minuut of zo keert hij terug naar het kanaal waar hij op stond en geeft hij aan dat de download stroom is mislukt. Software update is gestopt. Met exit kan je verder gewoon tv kijken.
Bij contact met Ziggo wordt stellig beweerd, dat zij geen wijzigingen hebben doorgevoerd. Zij plaatsen geen software.
Vervolgens contact gezocht met Samsung. Deze beweert dat Ziggo weldegelijk vorige week bestanden heeft geupload. Ik heb daar geen kennis van maar voorlopig zit ik met het probleem dat de popup elke keer dat ik mijn tv opstart tevoorschijn komt. Gewoon lastig en storend. Samsung heeft vervolgens allerlei checks uitgevoerd op mijn toestel en vastgesteld dat mijn toestel in orde is.
Na nogmaals contact met Ziggo, waar wederom beweerd wordt dat het niet bij Ziggo vandaan komt, is verder intern navraag gedaan bij Ziggo. Deze klacht is meer gemeld naar het blijkt. Alleen wat is de oplossing. Men zou van dit probleem een groepsstoring maken.
Als het niet bij Samsung of Ziggo vandaan komt dan kan het alleen nog bij @smit vandaan komen lijkt mij.
Veel verstand heb ik er niet van maar het lijkt dat het CI menu niet goed wordt aangestuurd naar het juiste download adres.
Wellicht dat iemand weet hoe dit probleem opgelost kan worden.
 
CAM module Update

Hier recent ook een Cam-update gehad. Melding daarvan toen ik 's avonds laat mijn TV aanzette. Update vervolgens zonder problemen gedraaid. Geen idee wie de updates dan klaarzet maar hij was er wel degelijk!
 
Hallo JoshuaBoxmeer,

https://www.ziggo.nl/televisie/interactieve-ci-module

Via deze link kun je kijken of je televisie gecertificeerd is voor gebruik met de CI+ module en interactieve televisie.

Als ik het type Samsung UE40EH5300WXXN zoek zie ik dat dit een televisie uit 2012 is die niet geschikt is voor gebruik van interactieve televisie in combinatie met een ci+ module.

Hetzelfde gis ook van toepassing op de UE40ES8000SXXN

Groeten,

Erwin
 
Probleem updaten CI+ module

Erwin.

Mijn samsung UE40ES8000SXXN uit januari 2013 heeft al die tijd keurig alles gedaan wat hij moest doen met dezelfde CI+ module.
Daar ligt het dus niet aan.
Sinds twee weken wil hij de software upgraden via een CI menu.
Schijnbaar is dit menu niet goed geschreven of is de verwijzing naar waar hij het moet gaan downloaden niet goed geprogrammeerd.
Elke keer als ik de tv aanzet komt deze popup automatisch tevoorschijn.
Ik heb daar zelf geen invloed op. Volgens Samsung is dit probleem door Ziggo gecreëerd omdat zij volgens zeggen de downloadstream twee weken terug hebben gewijzigd.
Wie er wat heeft gedaan weet ik niet maar schijnbaar wordt mijn toestel van buitenaf beïnvloed.
Wellicht dat jij als Ziggo medewerker meer weet of iets kan achterhalen.
Wellicht hebben jullie contacten met Samsung en/of @smit. Ik kom niet verder. Deze popup is gewoon weg storend elke keer weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan