• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen UPC testkanaal 999

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BBoersma
  • Startdatum Startdatum
B

BBoersma

Goedemiddag!

Ik heb sinds kort een aansluiting van UPC. Na de installatie van het pakket viel het mij op dat de kwaliteit van het signaal aan de lage kant was. ik heb daarom een signaal versterker geplaatst direct achter de hoofdaansluiting in de meterkast. Het is een meterkast versterker die door UPC is aanbevolen is de FDU-44. Vanaf de versterker loopt er een kabel +/- 6 meter naar de UPC digitale tv box (Grijze Thompson box). Het beeld is nu goed en scherp Signaal sterkte is 100% en de kwaliteit is 65% het analoge signaal is ook goed.

De bekabeling in het huis is van goede kwalieteit en ook maak ik gebruik van stalen stekkertjes. en ook de internet verbinding is stabiel.

Als ik nu kijk op kanaal 999 en de test doe komt alles er rood uit en staat er bij IP Connectiviteit foutcode 3.

Wie oh wie kan mij helpen??
 
Meerdere keren zelfs, ook heb ik een geforceerde firmware ugrade uitgevoerd maar die heeft ook niet geholpen, volgens mij zit er ook nog oudere firmware in namelijk : 2.6.02
 
ze zijn nooit groen geweest. er zit geen splitter tussen alleen de versterker van UPC.

Het signaal komt binnen in de meterkast en gaat dan via de versterker naar de media box. Ook zonder versterker was alles rood alleen was het beeld toen soms wat waziger.
 
BBoersma zei:
ze zijn nooit groen geweest. er zit geen splitter tussen alleen de versterker van UPC.

Het signaal komt binnen in de meterkast en gaat dan via de versterker naar de media box. Ook zonder versterker was alles rood alleen was het beeld toen soms wat waziger.
maar zolang alles goed werkt, moet je dat lekker rood laten.
 
Bboersma , dit probleem hoeft niet perse bij jou te liggen, denk maar aan mensen die zomaar de melding krijgen dat ze hun kabels moeten controleren,terwijl er niets aan de hand is.
Of mensen die de melding krijgen dat ze geen on-demand hebben, terwijl het wel werkt.
Of internetters die de melding krijgen dat hun kabel niet is aangesloten, terwijl het wel werkt.
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan net zo goed aan UPC liggen( maar zelf moet je wel weten of je een perfecte bekabeling hebt etc )bv een kabeltje van 20 jaar oud schiet niet echt op ;)
 
Alle bekabeling is net nieuw en door mij zelf gelegd en aangesloten. het is een coax kabel van 6,5 mm dit moet toch goed genoeg zijn? de stekkertjes zijn van staal en hebben schroef verbindingen(op de media box na dan).

Wat ik vreemd vind is dat alle tests fout zijn en dan de firmware niet geupdate wordt. maar ik weet dus niet waar dat fout gaat.
 
Terug
Bovenaan