• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen UPC-klanten bellen naar KPN-Glasvezel klanten ?!?!?!

Berichten
279
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Ik wil graag het volgende probleem polsen c.q. voorleggen.

In mijn woonplaats, Lelystad, wordt nu in een rap tempo glasvezel uitgerold. Ikzelf heb ook afgelopen week de aankondiging in de bus gehad. Binnenkort zou ik aanbiedingen moeten gaan ontvangen. Kan niet wachten en ben heel erg benieuwd.

Mijn schoonouders, voormalig UPC-klanten, hebben sinds vorige week glasvezel van KPN operationeel. Het TV-kijken en het internetten (100mbit/s down en up :P) gaan probleemloos. Echter, met de telefonie ervaren ze problemen zo vandaag is gebleken. Zij kunnen wel zelf bellen naar vaste en mobiele nummers, maar zij ervaren problemen met het gebeld worden. Mensen die bellen, zoals wij zelf, horen met het bellen van vast naar vast de andere kant bij mijn schoonouders de telefoon een keer overgaan waarna de lijn volledig dood valt. Zodra mobiel gebeld gaat worden naar mijn schoonouders wordt wel direct de verbinding tot stand gebracht.

Vanmiddag hebben mijn schoonouders met de klantenservice van KPN contact opgenomen. Deze heeft mijn schoonouders gemeld dat de oorzaak van dit euvel aan de zijde van UPC zou liggen. Dit vind ik wel een heel erg boute uitspraak, maar kan dit ook kloppen?

Ervaren meer UPC abonnees problemen met het vast-bellen naar KPN-Glasvezelklanten?
 
De schuld in de ander neerleggen is de simpelste oplossing.
Een telefoonnummer wat blijkbaar ook langs een soort van DNS server, ben je net over lijkt het niet goed te werken.
Mijn ouders, in Nieuw-Amsterdam, hadden dit exact hetzelfde. Na vele telefoontjes naar KPN ging er toch iemand naar kijken, de volgende dag werden ze gebeld dat het over moest zijn en dat was inderdaad het geval.
Ik zou nogmaals bellen met het verzoek deze storing op te lossen, als KPN klant kan je moeilijk naar andere telecom bedrijven bellen om een storing te verhelpen. Dat moet KPN gewoon doen.
 
Hallo Robert en flowertje45,

Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Ik hoop eerlijk gezegd dat er nog velen zullen volgen, zodat mijn schoonouders, die ik de link naar dit topic heb doorgestuurd, hiermee nogmaals naar de KPN toe kunnen stappen.

@Robert, ik was dan ook nogal shocked toen ik de reactie van KPN vernam van mijn schoonouders.

@flowertje45, heb jij of heeft diegene die KPN (Glasvezel) abonnee is het probleem (al) kunnen oplossen? En hoe?
 
De helpdesk van KPN is ook slecht. Wil je een goede provider :)
"kijk eerst naar de helpdesk van een provider en stap dan pas over".
 
Vrij direct na de constatering van de problemen hadden mijn schoonouders contact opgenomen met KPN en vrijwel direct waren de problemen opgelost.
 
De hele buurt met een Thomson modem van UPC heeft al een week last van internet en bellen. Misschien ligt dat aan KPN.
 
Terug
Bovenaan