• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen Thomson DVR icm HDMI verbindingen op Philips TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter omthai
  • Startdatum Startdatum
O

omthai

Hallo allemaal,

Ik post mijn probleem, maar weet niet of dit een probleem is van UPC of van mijn TV. Heb het niet echt op dit forum, tot op heden, kunnen vinden.

Wat is het probleem: sinds kort heb ik een Philips TV (42pfl7665)....ik heb een Thomson DVR erop aangesloten middels de scart. Nu heb ik daarnaast 2 HDMI-bronnen aangesloten (xbox en mediaspeler).

Wanneer ik digitale tv aan het kijken ben en ik zet (één of meerdere, maakt niet uit) hdmi-bronnen aan, dan stoort het beeld. Enorm veel blokjes-beeld, storing in het geluid, eigenlijk kun je niet meer fatsoenlijk kijken.

Ook wanneer de Thomson stand-by staat en een programma aan het opnemen is EN ik speel bijv op de XBOX, dan is de opname corrupt gedurende de periode dat ik heb gespeeld. Corrupt in de zin van veel blokjes en blikkerig geluid.

Nu wil ik graag weten of dit aan de mediabox ligt of aan mijn TV? Ik ben geneigd te zeggen mijn TV maar wellicht dat er iemand hier ervaring mee heeft?

Ik hoor het graag!!!!

Groet,
Joep
 
Als de problemen ook ontstaan tijdens een opname en echt in de opname zitten, dus bij afspelen steeds hetzelfde zichtbaar is, is het zeer onwaarschijnlijk dat het de TV is.

Er is een kans dat het de mediabox is, omdat die via de scartkabel ook videosignaal van de TV binnen krijgt. Dat past echter niet in het beeld dat het ook tijdens opnames gebeurt, want de mediabox neemt rechtstreeks vanaf de coax aansluiting op en niet van de scart aansluiting.
Kun je de mediabox op een ander scart aansluiting van de TV aansluiten?
Gebruik je op de mediabox wel de scart aansluiting voor de TV?

Vooral door het feit dat je de problemen ook krijgt tijdens een opname raad ik je aan de antenne aansluiting voor de mediabox eens kritisch te bekijken. Is de kabel wel van goede kwaliteit en zitten alle connectors goed gemonteerd en vast.
Je kunt via test 1789 kijken hoe de signaalsterkte en kwaliteit is van het antenne signaal dat je binnenkrijgt op de mediabox.

Het kan zijn dat de 230 Volt kabel(s) over de antenne kabel liggen en zo het signaal storen. Dat gebeurt echter alleen als dat over een langere lengte is, of de kabels op een rolletje liggen en op elkaar.
Van elkaar af leggen en een beter kwaliteit coaxkabel zou dan het probleem moeten oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je reactie.....!

Ik heb eea eens nagekeken. In het menu 1789 zie ik bij frequentiescan "quality-waarden" wisselend van 60 tot veel in de buurt van de 100. Wanneer ik de XBOX dan aanzet en opnieuw scan, dan wisselen de waarden van 0 tot 20 tot 30 tot 60 tot 100. Gisteren viel spontaan de RTL-zenders eruit, zonder dat ik iets anders dan normaal deed. Wel hielp het om de andere SCART-aansluiting op de TV te pakken.

Wat jij aangeeft dat mogelijk de 230-volt kabel en de coaxkabel op of te dicht bij elkaar lagen, ook een positieve invloed heeft. Al met al blijft het wel zo dat wanneer ik bijv XBOX speel, de publieke zenders (bijna) storingsvrij zijn, de RTL-zenders er bijna uit liggen (geen of nauwelijks signaal) en de SBS-zenders storen (corrupt beeld en geluid).

Nu ik weet dat de quality-waarden her en der zo laag zijn, wat houdt dit dan in? Dat het een signaalprobleem is dat niks met de Thomson te maken heeft? Of juist wel en is dat Thomson-bakkie defect aan het raken?
 
In het menu 1789 zie ik bij frequentiescan "quality-waarden" wisselend van 60 tot veel in de buurt van de 100. Wanneer ik de XBOX dan aanzet en opnieuw scan, dan wisselen de waarden van 0 tot 20 tot 30 tot 60 tot 100.
Dit wijst er duidelijk op dat de Xbox hoe dan ook je coaxsignaal negatief beinvloed.
De quality zou in het ideaal geval altijd 100% moeten zijn. Tussen 90 en 100 is echter nog goed.
Als het lager is kan de mediabox gewoonweg geen goed beeld geven.
Dit is geen probleem van de mediabox, maar van het signaal dat de mediabox krijgt.
Daarom ook mijn opmerkingen over kwaliteit en montage van connectors van de coaxkabel. Uiteraard valt daar alles onder vanaf het AOP (aansluitpunt waar de UPC je huis binnen komt) tot aan de mediabox. Dus ook eventuele splitters.
Om te testen of het aan de coaxkabel ligt kun je het beste een goede coaxkabel rechtstreeks tussen de AOP en de mediabox aansluiten en dan kijken hoe het eea is.
Blijft het dan nog slecht, ligt het mogelijk aan het AOP, of signaal van UPC. In dat geval word het tijd UPC te bellen.

Er zijn nog een paar dingen.
Heeft de Xbox een losse voeding die op de coaxkabel ligt? Die losse voedingen zijn bijna altijd geschakelde voedingen met een redelijk slechte afscherming en kunnen makkelijk storingen veroorzaken.
Staat de xbox op, onder, of naast de mediabox? Zoja dan zet hem eens ergens anders en kijk of er verbetring komt.
 
Terug
Bovenaan