• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen sinds nieuwe connectbox.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Niksisgratis
  • Startdatum Startdatum
N

Niksisgratis

Goedendag,

Sinds een week of 3 heb ik een 300/30 verbinding icm alles in een pakket. Nu moest ik daarbij natuurlijk de connectbox krijgen om de snelheid te kunnen behalen.. Hiervoor had ik 200/20 die al jaren vrijwel storingloos werkte ( alleen in begin een beetje ).
Ik was er op verheugd maar al snel kreeg ik problemen. Ik gebruik de modem in bridge mode inclusief met een Asus ac68u modem, en maak er voornamelijk gebruik van op de pc die per kabel is verbonden.
Heb sinds ik de modem heb ook meerdere malen problemen ervaren die blijven terugkomen.
Al op dag 2 viel de verbinding compleet weg, en toen die terugkwam, moest ik de modem weer opnieuw instellen.
Enkele keren zat ik compleet zonder internet, maar toen was er blijkbaar een storing bij Ziggo, echter heb ik dagelijks last van terugzakkende snelheden.
Als ik nu bijvoorbeeld een groot bestand zou binnenhalen vanuit een ftp server die puur voor testen is bedoeld, kun je duidelijk zien dat hij eerst wel snel download, en een korte tijd later terugzakt naar ong 1a2MB per seconde, totdat je de download opnieuw start.
Tot een paar dagen terug, heb ik meerdere malen meegemaakt dat zelfs afbeeldingen niet gingen laden, en wanneer ik dan in het modem inlog, zie je een melding van " Gedeeltelijke service (alleen US)..
Dit heb ik meerdere malen gehad, en probleem werd dan alleen opgelost door de modem te rebooten.
Enkele dagen geleden werd ik dit zat en heb ik de modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, en die melding heb ik nog niet gehad, enkel is het nog steeds zo dat wanneer ik iets download, de snelheid na een tijdje terugloopt.
Een monteur die vandaag langskwam heeft wel een meting gedaan, maar was ook niet veel bijzonders van uit te halen.
In de modem kon hij niet komen, alhoewel ik zei dat hij beter de kabel in de router kan stoppen, ipv in de modem omdat modem in bridge modus staat. Maar toen kon ik ook niet meer verbinden met de modem waardoor hij dus de modem weer op fabrieksinstellingen heeft gezet.
Hij had dus het idee dat het door bridge mode veroorzaakt zou kunnen zijn, had zelf geen andere verklaring, en nu gebruik ik dus puur de connectbox zonder mijn eigen router, en nog steeds heb ik de zelfde probleem.
Youtube buffert weer af en toe, alsof ik weer in 2010 leef, streams lopen soms vast.
Wat ook handig is om op te noemen, vaak wanneer de internet helemaal raar begint te worden, zijn er maar 5 upload kanalen zichtbaar ipv de reguliere 6. Hier had ziggo en de monteur geen verklaring voor.. ( bridge modus kan de boosdoener zijn kreeg ik natuurlijk weer te horen ), maar dat verklaart weer niets.
Overigens wanneer ik verbonden ben met een een teamspeak server, heb ik ook vrijwel altijd ( ben nog niet tegengekomen dat ik het niet had ) last heb van packet loss, niet dat ik het merk, maar je kan het makkelijk nakijken. Ben overigens ook de altijd de enige die op welk server dan ook tegenwoordig packet loss heeft.

Wat kan ik nu nog doen?

Hierbij enkele links naar afbeeldingen tijdens probleem.

https://gyazo.com/051b66d0c89f5106fead0121364e19a9
https://gyazo.com/4e48bd1652d4387146ee772cdf390db3
https://gyazo.com/62dfcd4bced0a78f394e1834f7f022df
https://gyazo.com/3b1acce63d42c1f2992f8bdd78e0b59b
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Je hebt hetzelfde probleem dat ik heb: 't missen van up-stream kanalen.
Het grote probleem daarvan is dat je telefoon verbinding onbetrouwbaar wordt.
Ook kunnen sites trager worden. Bij betalingen snel een time out krijgen. Logies i.v.m. de veiligheid.
Dit is al een paar maanden aan de gang en daar zijn ze hier er nog steeds mee bezig.
Maandag 10 okt. was het weer goed raak 's middags. Langste offline tijd was bijna weer 1 uur.
Wel vreemd dat het ook hier na de verhoging naar 300/30 kwam.

Wanneer je een of meerdere up-stream kana(a)l(en) mist is mijn advies: modem uit/aan zetten. Wel even wachten. ;)
Dan kan het zelfs gebeuren dat de lijn nog lang wegblijft.
Mijn modem's up-stream pagina hou ik onder een tab, zodat als ik het minste of geringst merk gelijk kan kijken naar de up-stream.

Als het modem weer online komt moet ik het toegangsnummer invoeren wat ik nu uit mijn hoofd weet. :tongue2:

Meldt het maar even aan webcare hier, Niksisgratis.
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Het tragen worden van downloads heb ik ook wanneer ik wel 6 upstream kanalen heb, zoals nu... Dat heb ik dus constant..
Alleen het "super traag" worden van ook browsen en dergelijke heb ik tijdens de keren dat ik dus ook melding krijg van
Gedeeltelijke service (alleen US)..
Reboot fixed alleen die melding, het trager worden van downloads wordt er helaas niet mee geholpen.
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Het kan bij jouw nog meer aan de hand zijn. Capaciteit te kort.

Om in de gaten te houden of je telefoon verbinding oké is hou de up-stream pagina onder een tab of zo.
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

ftp is al jaren een probleem bij ziggo/upc, alleen als je meer threads gebruikt voor het downloaden van ftp kan je de volle snelheid halen, Al paar keer aangekaart bij toen nog upc, maar heeft allemaal niet geholpen.

Is dan ook alleen ftp waarbij je met 1 thread nooit volle bak snelheid haalt, alleen als de meerdere threads gebruikt voor downloaden.

Hier paar gbit ftp servers tot me beschikking en allemaal komen niet boven de 2a3MB/s uit(test als fxp dus ftp naar ftp haal de servers iedergeval de 500mbit/s+)
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

ik heb ook sinds dat mijn snelheid verlaagt is een aantal foutmelding in newsbin download programma wat ik eerst niet had
config bestand is ook anders is nu

nu
internet150_15_v4-sip.bin
eerst
internet300_30_v3-sip.bin


foutmeldingen


https://pastebin.com/4YZQnmfg
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Het configuratie bestand in de modem bepaald o.a. de snelheid van de verbinding.
internet150_15_v4-sip.bin => 150/15 Mbit/s abonnement
internet300_30_v3-sip.bin => 300/30 Mbit/s abonnement

Ga je terug van 300/30 naar 150/15 dan krijg je inderdaad een ander configuratie bestand.


PS
Als je nu 150/15 hebt pas dan even de info in je profiel aan.
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

ik bedoel had eerst v3 en nu v4 en sindsdien problemen
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Waarschijnlijk houd dat alleen maar in dat er van een configuratie bestand meer versies zijn gemaakt in de loop van de tijd.
Dat kan zijn i.v.m. verbeteringen, gevonden fouten etc.
 
Re: Proplemen sinds nieuwe connectbox.

Devil-Strike.net zei:
ftp is al jaren een probleem bij ziggo/upc, alleen als je meer threads gebruikt voor het downloaden van ftp kan je de volle snelheid halen, Al paar keer aangekaart bij toen nog upc, maar heeft allemaal niet geholpen.

Is dan ook alleen ftp waarbij je met 1 thread nooit volle bak snelheid haalt, alleen als de meerdere threads gebruikt voor downloaden.

Hier paar gbit ftp servers tot me beschikking en allemaal komen niet boven de 2a3MB/s uit(test als fxp dus ftp naar ftp haal de servers iedergeval de 500mbit/s+)

Ik test het ook met meerdere tegelijk... Heb altijd de volle snelheid gehaald bij mijn vorige modem.
 
Terug
Bovenaan