N
Niksisgratis
Goedendag,
Sinds een week of 3 heb ik een 300/30 verbinding icm alles in een pakket. Nu moest ik daarbij natuurlijk de connectbox krijgen om de snelheid te kunnen behalen.. Hiervoor had ik 200/20 die al jaren vrijwel storingloos werkte ( alleen in begin een beetje ).
Ik was er op verheugd maar al snel kreeg ik problemen. Ik gebruik de modem in bridge mode inclusief met een Asus ac68u modem, en maak er voornamelijk gebruik van op de pc die per kabel is verbonden.
Heb sinds ik de modem heb ook meerdere malen problemen ervaren die blijven terugkomen.
Al op dag 2 viel de verbinding compleet weg, en toen die terugkwam, moest ik de modem weer opnieuw instellen.
Enkele keren zat ik compleet zonder internet, maar toen was er blijkbaar een storing bij Ziggo, echter heb ik dagelijks last van terugzakkende snelheden.
Als ik nu bijvoorbeeld een groot bestand zou binnenhalen vanuit een ftp server die puur voor testen is bedoeld, kun je duidelijk zien dat hij eerst wel snel download, en een korte tijd later terugzakt naar ong 1a2MB per seconde, totdat je de download opnieuw start.
Tot een paar dagen terug, heb ik meerdere malen meegemaakt dat zelfs afbeeldingen niet gingen laden, en wanneer ik dan in het modem inlog, zie je een melding van " Gedeeltelijke service (alleen US)..
Dit heb ik meerdere malen gehad, en probleem werd dan alleen opgelost door de modem te rebooten.
Enkele dagen geleden werd ik dit zat en heb ik de modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, en die melding heb ik nog niet gehad, enkel is het nog steeds zo dat wanneer ik iets download, de snelheid na een tijdje terugloopt.
Een monteur die vandaag langskwam heeft wel een meting gedaan, maar was ook niet veel bijzonders van uit te halen.
In de modem kon hij niet komen, alhoewel ik zei dat hij beter de kabel in de router kan stoppen, ipv in de modem omdat modem in bridge modus staat. Maar toen kon ik ook niet meer verbinden met de modem waardoor hij dus de modem weer op fabrieksinstellingen heeft gezet.
Hij had dus het idee dat het door bridge mode veroorzaakt zou kunnen zijn, had zelf geen andere verklaring, en nu gebruik ik dus puur de connectbox zonder mijn eigen router, en nog steeds heb ik de zelfde probleem.
Youtube buffert weer af en toe, alsof ik weer in 2010 leef, streams lopen soms vast.
Wat ook handig is om op te noemen, vaak wanneer de internet helemaal raar begint te worden, zijn er maar 5 upload kanalen zichtbaar ipv de reguliere 6. Hier had ziggo en de monteur geen verklaring voor.. ( bridge modus kan de boosdoener zijn kreeg ik natuurlijk weer te horen ), maar dat verklaart weer niets.
Overigens wanneer ik verbonden ben met een een teamspeak server, heb ik ook vrijwel altijd ( ben nog niet tegengekomen dat ik het niet had ) last heb van packet loss, niet dat ik het merk, maar je kan het makkelijk nakijken. Ben overigens ook de altijd de enige die op welk server dan ook tegenwoordig packet loss heeft.
Wat kan ik nu nog doen?
Hierbij enkele links naar afbeeldingen tijdens probleem.
https://gyazo.com/051b66d0c89f5106fead0121364e19a9
https://gyazo.com/4e48bd1652d4387146ee772cdf390db3
https://gyazo.com/62dfcd4bced0a78f394e1834f7f022df
https://gyazo.com/3b1acce63d42c1f2992f8bdd78e0b59b
Sinds een week of 3 heb ik een 300/30 verbinding icm alles in een pakket. Nu moest ik daarbij natuurlijk de connectbox krijgen om de snelheid te kunnen behalen.. Hiervoor had ik 200/20 die al jaren vrijwel storingloos werkte ( alleen in begin een beetje ).
Ik was er op verheugd maar al snel kreeg ik problemen. Ik gebruik de modem in bridge mode inclusief met een Asus ac68u modem, en maak er voornamelijk gebruik van op de pc die per kabel is verbonden.
Heb sinds ik de modem heb ook meerdere malen problemen ervaren die blijven terugkomen.
Al op dag 2 viel de verbinding compleet weg, en toen die terugkwam, moest ik de modem weer opnieuw instellen.
Enkele keren zat ik compleet zonder internet, maar toen was er blijkbaar een storing bij Ziggo, echter heb ik dagelijks last van terugzakkende snelheden.
Als ik nu bijvoorbeeld een groot bestand zou binnenhalen vanuit een ftp server die puur voor testen is bedoeld, kun je duidelijk zien dat hij eerst wel snel download, en een korte tijd later terugzakt naar ong 1a2MB per seconde, totdat je de download opnieuw start.
Tot een paar dagen terug, heb ik meerdere malen meegemaakt dat zelfs afbeeldingen niet gingen laden, en wanneer ik dan in het modem inlog, zie je een melding van " Gedeeltelijke service (alleen US)..
Dit heb ik meerdere malen gehad, en probleem werd dan alleen opgelost door de modem te rebooten.
Enkele dagen geleden werd ik dit zat en heb ik de modem teruggezet naar fabrieksinstellingen, en die melding heb ik nog niet gehad, enkel is het nog steeds zo dat wanneer ik iets download, de snelheid na een tijdje terugloopt.
Een monteur die vandaag langskwam heeft wel een meting gedaan, maar was ook niet veel bijzonders van uit te halen.
In de modem kon hij niet komen, alhoewel ik zei dat hij beter de kabel in de router kan stoppen, ipv in de modem omdat modem in bridge modus staat. Maar toen kon ik ook niet meer verbinden met de modem waardoor hij dus de modem weer op fabrieksinstellingen heeft gezet.
Hij had dus het idee dat het door bridge mode veroorzaakt zou kunnen zijn, had zelf geen andere verklaring, en nu gebruik ik dus puur de connectbox zonder mijn eigen router, en nog steeds heb ik de zelfde probleem.
Youtube buffert weer af en toe, alsof ik weer in 2010 leef, streams lopen soms vast.
Wat ook handig is om op te noemen, vaak wanneer de internet helemaal raar begint te worden, zijn er maar 5 upload kanalen zichtbaar ipv de reguliere 6. Hier had ziggo en de monteur geen verklaring voor.. ( bridge modus kan de boosdoener zijn kreeg ik natuurlijk weer te horen ), maar dat verklaart weer niets.
Overigens wanneer ik verbonden ben met een een teamspeak server, heb ik ook vrijwel altijd ( ben nog niet tegengekomen dat ik het niet had ) last heb van packet loss, niet dat ik het merk, maar je kan het makkelijk nakijken. Ben overigens ook de altijd de enige die op welk server dan ook tegenwoordig packet loss heeft.
Wat kan ik nu nog doen?
Hierbij enkele links naar afbeeldingen tijdens probleem.
https://gyazo.com/051b66d0c89f5106fead0121364e19a9
https://gyazo.com/4e48bd1652d4387146ee772cdf390db3
https://gyazo.com/62dfcd4bced0a78f394e1834f7f022df
https://gyazo.com/3b1acce63d42c1f2992f8bdd78e0b59b

