Problemen Samsung UE46C600RWXXN / CI+ module

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansjeDAF

Forum Gebruiker
Berichten
5
toringen op mijn Samsung UE46C6000RWXXN met CI+ module (Smit):

Afgelopen december overgestapt naar HD TV. Voor bovengenoemde TV een CI+ module gekocht (Smit). Zo'n 5 maanden met veel plezier gekeken, totdat ik in april van dit jaar op een aantal zenders strepen en blokken kreeg. Naarmate de tijd vorderde werd het erger. Inmiddels zo erg dat er niet meer naar de zenders te kijken is. Wel enige malen de melding gekregen "Controleer module" . Deze week module gewisseld (nieuwe meegekregen van de leverancier) en kaart schoongemaakt. Volgens forum gereset, zenders opnieuw laten zoeken etc. Authenticatie is nog 1 keertje gestart, nu inmiddels niet meer. Geen software update beschikbaar. Eind van het liedje is dat ook Nederland 1 niet meer op 1 staat, de TV nu zegt dat de "service" niet beschikbaar is. Vanmiddag is een monteur van Ziggo geweest: signaal gemeten (voldoende), nog een andere module geprobeerd, andere kaart erin. Ziggo monteur kwam tot de conclusie dat het aan de TV ligt en vermoedt dat de tuner defect is. Daarna met de helpdesk van Samsung nog een reset gedaan. Uiteindelijk hielp dat ook niet. Voorstel was om de Samsung monteur maar langs te sturen. (voorrijkosten 114 euro.....excl. arbeidsloon en delen). Voordat ik nu met hoge kosten eindig is er wellicht iemand op dit forum die nog een goed idee heeft. Ziggo monteur adviseerde een losse decoder met HDMI kabel naar de TV toe. Ook daar lees ik behoorlijk wat narigheid op dit forum en is eigenlijk niet wat ik wil. Wie helpt mij verder ? :shock::shock::shock:
 

Eduard08

Forum Gebruiker
Berichten
3.548
Geen garantie meer op de tv?

Ik weet niet hoe oud deze tv is, maar zelfs na 2 jaar garantie mag dit probleem zich niet voordoen en mag je coulance van Samsung verwachten. Laat staan binnen 2 jaar.
 

pvd

Forum Gebruiker
Berichten
1.117
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ziggo monteur adviseerde een losse decoder met HDMI kabel naar de TV toe. Ook daar lees ik behoorlijk wat narigheid op dit forum en is eigenlijk niet wat ik wil. Wie helpt mij verder ?

Helemaal niet zo'n slechte tip van de ziggo-monteur. Als je bijv. de humax 5200 kiest kun je 2 zenders tegelijkertijd opnemen en een derde kijken en heb je toegang tot interactieve TV. Je moet alleen geen cisco nemen.

pvd
 

Eduard08

Forum Gebruiker
Berichten
3.548
Helemaal niet zo'n slechte tip van de ziggo-monteur. Als je bijv. de humax 5200 kiest kun je 2 zenders tegelijkertijd opnemen en een derde kijken en heb je toegang tot interactieve TV. Je moet alleen geen cisco nemen.

pvd
Maar wel een brug te vroeg als je tv nog maar 3 jaar oud is. Daar zou ik allereerst bij naar de verkoper gaan.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

HansjeDAF

Forum Gebruiker
Berichten
5
Hi Eduard 08,

Denk dat dat een onbegonnen zaak wordt, gekocht bij MediaMarkt.......:oops:

Ik laat eerst maar eens door een Samsung monteur bepalen wat er aan de hand is. Diverse kanalen doen het supergoed, authenticatie van CI+ module wil niet een meer starten na reset (Daarvoor vele malen certificaat verlopen-16 gehad). Ik lees nergens over een kapotte tuner o.i.d. Losse decoder is laatste optie, ik wil geen 2 afstandsbedieningen......

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groet,

Hans
 

rdreiers

Forum Gebruiker
Berichten
7
En een lokaal reparatie bedrijf uit de regio?

Voor de voorrijkosten heb je daar meestal de tv gerepareerd.

Richard
 

Eduard08

Forum Gebruiker
Berichten
3.548
Hi Eduard 08,

Denk dat dat een onbegonnen zaak wordt, gekocht bij MediaMarkt.......:oops:

Alvast bedankt voor jullie reacties !!

Groet,

Hans
Betekent dat automatisch dat je niet bij hen terecht kunt?
Zij zullen jou doorverwijzen naar de servicedienst van Samsung. En Samsung zal gewoon naar je aankoopbon vragen. Dat hoeft niet per definitie mis te gaan.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

HansjeDAF

Forum Gebruiker
Berichten
5
Denk dat ik al weer een stukje dichter bij de oplossing ben: Samsung gaf me een trucje om te kijken of er iets mis kan zijn met de ontvanger:

Druk: mute247exit

TV doet dan een CI+ test en reset op een andere manier.

Je krijgt dan het volgende in beeld:

CI+ Key Test : Success
CI+ Seed Test : Success
CI+ Certificate Test : Success

Vervolgens bij zelfdiagnose: signaalsterkte !

Uitkomst van deze controle:
Bitfoutfrequentie ligt tussen 1000 en 2000 (vaker bij de 2000)
Signaalsterkte 82 (en soms 0)

Ik krijg nu van Ziggo een kabel opgestuurd om rechtstreeks verbinding te maken tussen de meterkast (waar mijn kabel binnenkomt) en de televisie.

We komen dus dichterbij de oplossing.........

Wat ik vreemd vind, is dat er een Ziggo monteur geweest is die wel signaalsterkte meet met een bijzondere dokterskoffer...... Maar niet kijkt wat de bitfoutfrequentie is. :no:

Kan overigens niet anders zeggen dat de helpdesk van zowel Samsung als Ziggo wel hun best doen om het op te lossen !

Wordt vervolgd !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan