toringen op mijn Samsung UE46C6000RWXXN met CI+ module (Smit):
Afgelopen december overgestapt naar HD TV. Voor bovengenoemde TV een CI+ module gekocht (Smit). Zo'n 5 maanden met veel plezier gekeken, totdat ik in april van dit jaar op een aantal zenders strepen en blokken kreeg. Naarmate de tijd vorderde werd het erger. Inmiddels zo erg dat er niet meer naar de zenders te kijken is. Wel enige malen de melding gekregen "Controleer module" . Deze week module gewisseld (nieuwe meegekregen van de leverancier) en kaart schoongemaakt. Volgens forum gereset, zenders opnieuw laten zoeken etc. Authenticatie is nog 1 keertje gestart, nu inmiddels niet meer. Geen software update beschikbaar. Eind van het liedje is dat ook Nederland 1 niet meer op 1 staat, de TV nu zegt dat de "service" niet beschikbaar is. Vanmiddag is een monteur van Ziggo geweest: signaal gemeten (voldoende), nog een andere module geprobeerd, andere kaart erin. Ziggo monteur kwam tot de conclusie dat het aan de TV ligt en vermoedt dat de tuner defect is. Daarna met de helpdesk van Samsung nog een reset gedaan. Uiteindelijk hielp dat ook niet. Voorstel was om de Samsung monteur maar langs te sturen. (voorrijkosten 114 euro.....excl. arbeidsloon en delen). Voordat ik nu met hoge kosten eindig is er wellicht iemand op dit forum die nog een goed idee heeft. Ziggo monteur adviseerde een losse decoder met HDMI kabel naar de TV toe. Ook daar lees ik behoorlijk wat narigheid op dit forum en is eigenlijk niet wat ik wil. Wie helpt mij verder ? :shock::shock::shock:
Afgelopen december overgestapt naar HD TV. Voor bovengenoemde TV een CI+ module gekocht (Smit). Zo'n 5 maanden met veel plezier gekeken, totdat ik in april van dit jaar op een aantal zenders strepen en blokken kreeg. Naarmate de tijd vorderde werd het erger. Inmiddels zo erg dat er niet meer naar de zenders te kijken is. Wel enige malen de melding gekregen "Controleer module" . Deze week module gewisseld (nieuwe meegekregen van de leverancier) en kaart schoongemaakt. Volgens forum gereset, zenders opnieuw laten zoeken etc. Authenticatie is nog 1 keertje gestart, nu inmiddels niet meer. Geen software update beschikbaar. Eind van het liedje is dat ook Nederland 1 niet meer op 1 staat, de TV nu zegt dat de "service" niet beschikbaar is. Vanmiddag is een monteur van Ziggo geweest: signaal gemeten (voldoende), nog een andere module geprobeerd, andere kaart erin. Ziggo monteur kwam tot de conclusie dat het aan de TV ligt en vermoedt dat de tuner defect is. Daarna met de helpdesk van Samsung nog een reset gedaan. Uiteindelijk hielp dat ook niet. Voorstel was om de Samsung monteur maar langs te sturen. (voorrijkosten 114 euro.....excl. arbeidsloon en delen). Voordat ik nu met hoge kosten eindig is er wellicht iemand op dit forum die nog een goed idee heeft. Ziggo monteur adviseerde een losse decoder met HDMI kabel naar de TV toe. Ook daar lees ik behoorlijk wat narigheid op dit forum en is eigenlijk niet wat ik wil. Wie helpt mij verder ? :shock::shock::shock: